Diagnoza Wrocław
Diagnoza dziecka jest pierwszym niezbędnym etapem na drodze do udzielenia dziecku wsparcia terapeutycznego.
Najczęściej przeprowadzenie diagnozy kończy się wydaniem opinii, którą będzie gotowa do odbioru najpóźniej 30 dni po zakończonym procesie diagnostycznym i zgromadzeniu potrzebnej dokumentacji. W godzinach pracy Kancelarii można telefonicznie zarejestrować dziecko na badanie. Zespół psychologów i pedagogów dokonuje badań w dni robocze pomiędzy godziną 8:00 a 18:00. Diagnozy odbywają się w siedzibie głównej Zespołu, we Wrocławiu przy ul. Kościuszki 131, w bliskim sąsiedztwie Dworca Głównego PKP.
Wniosek o przebadanie można wypełnić na miejscu, przy pomocy pracownika Poradni.
UWAGA: rejestracja telefoniczna pod nr 71. 722 20 02
w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki w godz. 8:00 – 14:00, w środy w godz. 12:00 – 18:00
Po co w ogóle ta diagnoza..?
Diagnozowanie dzieci i młodzieży jest prowadzone głównie w celu określenia indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży, wyjaśnienia mechanizmów ich funkcjonowania w odniesieniu do zgłaszanego problemu oraz wskazania sposobu rozwiązania tego problemu. Poradnia dokonuje diagnozy psychologicznej, pedagogicznej oraz logopedycznej w zakresie określania:
- poziomu rozwoju intelektualnego,
- poziomu rozwoju dojrzałości szkolnej,
- przyczyn trudności w nauce,
- uzdolnień i mocnych stron dziecka,
- podłoża zaburzeń rozwojowych (w tym autyzmu i zespołu Aspergera),
- podłoża trudności emocjonalnych, wychowawczych,
- predyspozycji zawodowych,
- poziomu rozwoju mowy i trudności artykulacyjnych.
Efektem diagnozowania dzieci i młodzieży jest przede wszystkim:
- wydanie opinii,
- wydanie orzeczenia,
- objęcie dzieci, młodzieży i rodziców bezpośrednią pomocą psychologiczno-pedagogiczną,
- wspomaganie nauczycieli w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą oraz rodzicami. (więcej na ten temat można przeczytać w dziale „Kadra i działania poradni”)
Lokalizacja
Zespół Poradni ma swoją siedzibę w budynku
Starostwa Powiatowego we Wrocławiu, przy ul. Kościuszki 131 – piętro IV.
Klienci Zespołu Poradni mogą korzystać z parkingu Starostwa Powiatowego, położonego bezpośrednio przy budynku. Na parkingu funkcjonuje system pobierający opłaty od drugiej godziny parkowania (pierwsza jest za darmo).
Kancelaria (gab. 448) jest czynna w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki w godz. 7:45 – 15:45, w środy w godz. 10:00 – 18:00
_
UWAGA – po godzinie 16:00 zamykane jest główne wejście do budynku Starostwa Powiatowego (od strony ul. Kościuszki), klientów korzystających z usług Zespołu Poradni po tej godzinie zapraszamy do korzystania z drugiego wejścia bezpośrednio od strony parkingu.
Sieć Wi-Fi dla naszych klientów
Od 1 marca 2013r dla wygody naszych Klientów umożliwiliśmy rodzicom korzystanie z sieci wi-fi podczas oczekiwania na dziecko. Aktualne hasło jest dostępne na tablicy ogłoszeń w poczekalni Zespołu poradni. Zapraszamy do korzystania.