Podsumowanie pracy Sieci współpracy i samokształcenia dyrektorów

SIEĆ WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA
DYREKTORÓW SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI
Pozapedagogiczne obowiązki dyrektora szkoły

Koordynator sieci: Ewa Piotrowska

Okres pracy sieci: 04.2014 r. – 10.2015 r.

PODSUMOWANIE PRACY SIECI

DIAGNOZA POTRZEB DYREKTORÓW

1. Oczekiwania uczestników związane z pracą w sieci.
Wymiana i nabycie nowych doświadczeń, rozwiązywanie problemów, doskonalenie  kompetencji, wiedzy i umiejętności związanych z pracą na stanowisku dyrektora.

2. Zainteresowanie obszarami tematycznymi

image-001

CELE PRACY SIECI DYREKTORÓW

  • Wzrost kompetencji uczestników w zakresie pozapedagogicznych obowiązków dyrektora szkoły.
  • Podniesienie kompetencji uczestników sieci w zakresie posługiwania się prawem oświatowym.
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się prawem oświatowym.
  • Nawiązanie współpracy pomiędzy dyrektorami.
  • Tworzenie rozwiązań problemów pojawiających się w organizacji pracy szkół.


DZIAŁANIA SIECI DYREKTORÓW

  • 25 dyrektorów w tym: 6 dyrektorów przedszkoli, 2 dyrektorów zespołów szkolno-przedszkolnych, 9 dyrektorów szkół podstawowych, 2 dyrektorów zespołów szkół,
  • 5 dyrektorów gimnazjum,  1 dyrektor szkoły ponadgimnazjalnej.
  • Diagnoza potrzeb uczestników sieci i opracowanie Rocznych Planów Pracy Sieci.
  • 8 spotkań szkoleniowych z ekspertem p. Pawłem Łukaszewskim – razem 24 godziny i 8 spotkań z koordynatorem – 8 godzin.
  • Tematyka spotkań z ekspertem: Prawo oświatowe w praktyce, Organizacja  pracy szkoły, Obowiązki Dyrektora szkoły jako pracodawcy, Komunikacja interpersonalna i rozwiązywanie konfliktów, Wizerunek dyrektora szkoły, Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w szkołach i placówkach oświatowych, Dyrektor skutecznym przywódcą, Zarządzanie czasem.
  • 4 spotkania organizowane przez koordynatora i dyrektorów w szkołach – 16 godzin.
  • Praca na platformie: zarejestrowanych 25 dyrektorów sieci, umieszczono: 17 plików z materiałami szkoleniowymi, 1 ankietę monitorującą, 10 aktualności, 18 wątków, 59 postów i 421 wyświetleń.
  • Materiały szkoleniowe z 8 spotkań  z ekspertem.
  • Zapewnione przerwy kawowe.
  • 30 spotkań indywidualnych koordynatora z uczestnikami sieci w ich szkołach.
  • Ewaluacja pracy sieci: 3 ankiety diagnozujące potrzeby uczestników,
    2 monitorujące jakość projektu i 1 ankieta monitorująca na platformie.
    2 sprawozdania roczne z RPPS.


EFEKTY PRACY SIECI DYREKTORÓW

  • Nawiązanie kontaktów i współpraca pomiędzy dyrektorami szkół i przedszkoli Powiatu Wrocławskiego.
  • Wspólne analizy dobrych praktyk i efektywnych rozwiązań  problemów.
  • Wymiana doświadczeń pomiędzy dyrektorami.
  • Wzbogacenie wiedzy i kompetencji uczestników sieci w zakresie posługiwania się prawem oświatowym.
  • Dodatkowe spotkania w szkołach prowadzonych przez uczestników sieci.
  • Materiały i wątki poruszane na platformie internetowej omawiające aktualne problemy interesujące uczestników sieci.


EWALUACJA PRACY SIECI DYREKTORÓW

Przyrost wskaźników dotyczących uczestników sieci (skala od 0 do 5)

image-002

Ocena efektywności prowadzonych działań sieci (skala od 0 do 5)

image-003


 

100% uczestników sieci uważa, że w wyniku jej działania nastąpił wzrost wymiany wiedzy i umiejętności pomiędzy dyrektorami szkół i przedszkoli Powiatu Wrocławskiego


 

REKOMENDACJE

  • Kontynuacja pracy sieci współpracy i samokształcenia dyrektorów Powiatu Wrocławskiego.
  • Organizacja pracy sieci w grupach dyrektorów placówek jednego etapu  edukacyjnego i etapu następnego.
  • Kontynuacja działań zmierzających do promocji idei sieciowania i włączenie nowych uczestników do pracy sieci.
  • Współpraca pomiędzy uczestnikami sieci za pośrednictwem platformy internetowej i zainicjowania działań mających na celu włączenie nowych uczestników.
  • Tematyka prawa oświatowego nadal pozostaje w kręgu zainteresowań dyrektorów szkół i przedszkoli Powiatu Wrocławskiego.
  • Szerzenie idei sieciowania zgodnie z zasadą: jeśli chcesz coś otrzymać w sieci
    musisz coś  do tej sieci dać od siebie.
Category: Bez kategorii
Comments are disabled