Gimnazjum w Zespole Szkół w Brzeziej Łące im. Noblistów Polskich

SORE Katarzyna Szafulska
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?”
Potrzeby nauczycieli Nauczyciele widzą potrzebę nabycia umiejętności kształtowania programu wychowawczego szkoły oraz doskonalenia umiejętności współpracy w podejmowanych działaniach i procesach wychowawczych.
Cel ogólny Wypracowanie narzędzi służących kształtowaniu postaw uczniów zgodnych z systemem wartości promowanym
w szkole oraz zgodnych z oczekiwaniami rodziców
i środowiska.
Cele szczegółowe ·       refleksja społeczności szkolnej nad koncepcją pracy szkoły, sprecyzowanie i opisanie systemu wartości,

·       określenie – w oparciu o ten system – modelu absolwenta,

·       nabycie przez nauczycieli umiejętności kształtowania programu wychowawczego szkoły tak, aby w planie pracy wychowawczej zaplanowane zostały działania służące osiąganiu przyjętych celów,

·       doskonalenie przez wychowawców i nauczycieli umiejętności współpracy w podejmowanych działaniach i procesach wychowawczych,

·       integracja nauczycieli, uczniów, rodziców i partnerów szkoły wokół zadań służących kształtowaniu postaw uczniów i rozwojowi szkoły,

·       poznanie prawnych aspektów co doi postaw uczniowskich,

·       nabycie umiejętności motywowania rodziców do włączania się w proces kształtowania postaw we współpracy ze szkołą.

Działania: ·       10 nauczycieli + dyrektor objętych RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz +12 godz,

·       zapewnione materiały szkoleniowe,

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz., ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem.

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe.

·       w pełni zrealizowane wskaźniki (10 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji z ekspertem zewnętrznym).

·       Warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestniczki akceptowały ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych.

Rekomendacje ·       motywować zespół do działania i wdrażania zmian,

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji,

·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy,

·       pracować nad rozpoznaniem potencjału zespołu i wykorzystać możliwości wymiany wiedzy i doświadczeń między nauczycielami,

·       wspólnie budować system wymiany informacji i udzielania komentarza, informacji zwrotnej dla ucznia i rodziców,

·       wdrażać zespół do refleksji nad własną pracą i pracą szkoły, oraz oceny własnych kompetencji dydaktycznych i wychowawczych,

 

 

SORE Katarzyna Szafulska
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych – bezpieczny Internet
Potrzeby nauczycieli ·       Diagnoza jednoznacznie pokazała konieczność wzmocnienia kompetencji uczestników projektu w zakresie szeroko rozumianego funkcjonowania szkoły w zmieniającej się rzeczywistości.

·       Nauczyciele chcieliby: wzmocnić swój warsztat pracy
o umiejętność pełniejszego wykorzystania narzędzi informatycznych do przygotowania i prowadzenia zajęć lekcyjnych oraz przeanalizować sytuację prawną funkcjonowania szkoły na linii nauczyciel-uczeń-rodzic
(z analizą szkolnych dokumentów włącznie).

Cel ogólny Nabycie umiejętności potrzebnych do uwzględnienia przy układaniu narzędzi pomiaru wartości dodanej w diagnozach oraz analizowania diagnoz pod kątem wartości dodanej
Cele szczegółowe ·       Wspólna analiza planowanych i podejmowanych przez szkołę działań skierowanych na jej rozwój pod kątem wykorzystania informacji o efektywności

·       kształcenie kompetencji nauczycieli w obszarze analizowania i interpretowania informacji dostępnych na platformach EWD

·       przygotowanie kompetentnego zespołu nauczycieli do wykorzystania analizy EWSD po 2014 r.

·       zweryfikowanie wiedzy nauczycieli na temat koncepcji EWD i powiązanej z nią możliwości podejmowania działań doskonalących pracę szkoły

Działania ·       10 nauczycieli + dyrektor objętych RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz +12 godz,

·       zapewnione materiały szkoleniowe,

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz.,

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem.

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe.

·       w pełni zrealizowane wskaźniki (11 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji z ekspertem zewnętrznym),

·       warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestniczki akceptowały ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych.

Rekomendacje ·       motywować zespół do działania i wdrażaniem zmian,

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji,

·       pracować nad rozpoznaniem potencjału zespołu i wykorzystać możliwości wymiany wiedzy i doświadczeń między nauczycielami

·       wspólnie budować system wymiany informacji
i udzielania komentarza, informacji zwrotnej dla ucznia
i rodziców,

·       wdrażać zespół do refleksji nad własną pracą i pracą szkoły, oraz oceny własnych kompetencji dydaktycznych i wychowawczych

 

 

Category: Bez kategorii
Comments are disabled