Liceum w Powiatowym Zespole Szkół Nr 3 w Sobótce

SORE Magdalena Nowak
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?
Potrzeby nauczycieli Jako doświadczeni pedagodzy nauczyciele widzą konieczność doskonalenia swojego warsztatu pracy poprzez wzbogacenie go o nietypowe formy koncentrujące uwagę ucznia, motywując jego do pracy – uwzględniające jego ograniczenia fizyczne i psychiczne.
Cel ogólny Wzmocnienie kompetencji uczestników projektu w zakresie   kreowania procesu edukacyjnego
Cele szczegółowe ·       poznanie aktywnych metod nauczania i wykorzystanie ich w pracy z zespołem klasowym;

·       poznanie technik   uczenia się i metod motywujących uczniów do nauki;

·       rozpoznawanie stylów uczenia się i efektywne dobieranie metod pracy;

·       poznanie elementów technik szybkiego czytania i zapamiętywania;

·       poznanie elementów oceniania kształtującego;

·       warsztat pracy z uczniem zdolnym i o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Działania: ·       liczba nauczycieli uczestniczących w zajęciach: 10 + 1

·       warsztaty grupowe: 3 spotkania po 5h = 15h

·       konsultacje z ekspertem zewnętrznym: 12h dla wszystkich nauczycieli i dyrektora.

Efekty ·       zrealizowanie założonych celów;

·       pełne zrealizowanie wskaźników (10 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji indywidualnych z ekspertem zewnętrznym).

·       Warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestnicy akceptowali ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych.

Rekomendacje ·       motywowanie nauczycieli do działania i wdrażania zmian;

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji w zespole;

·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy.

·       zaangażowanie   i wsparcie ze strony dyrekcji w działania projektowe dają gwarancję dobrego klimatu pracy i pełnej realizacji nowych przedsięwzięć edukacyjnych.

 

 

SORE Magdalena Nowak
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Szkoła promuje wartość edukacji
Potrzeby nauczycieli Nauczyciele dostrzegają konieczność podjęcia środków które uczynią z kameralnej przyjaznej uczniowi szkole z bogatą ofertą edukacyjną atrakcyjną propozycję.
Cel ogólny Kreowanie środowiska sprzyjającego edukacji   i wychowaniu uczniów oraz umocnienie reputacji szkoły poprzez promowanie w środowisku potrzeby uczenia się.
Cele szczegółowe ·       poznanie przez nauczycieli różnorodnych form promowania szkoły, jej osiągnięć, sukcesów uczniów wewnątrz szkoły oraz w środowisku;

·       pozyskanie przez nauczycieli informacji na temat potrzeb środowiska w zakresie proponowanej oferty edukacyjnej;

·       wzmocnienie kompetencji uczestników w zakresie komunikacji interpersonalnej.

Działania ·       liczba nauczycieli uczestniczących w zajęciach: 8 + 1

·       warsztaty grupowe: 4 spotkania (3h+4h+4h+4h) = 15h

·       konsultacje z ekspertem zewnętrznym: 12h dla wszystkich nauczycieli i dyrektora

Efekty ·       zrealizowanie założonych celów;

·       pełne zrealizowanie wskaźników (8 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji indywidualnych
z ekspertem zewnętrznym).

·       warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestnicy akceptowali ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych.

Rekomendacje ·       motywowanie nauczycieli do działania i wdrażania zmian;

·       doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji w zespole;

·       utrzymanie współpracy nauczycieli wszystkich przedmiotów w planowaniu i realizacji szeroko rozumianego procesu edukacyjnego w szkole;

·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy.

 

 

Category: Bez kategorii
Comments are disabled