Szkoła Podstawowa im. Janusza Kusocińskiego w Polakowicach

SORE Przemysław Żarnecki
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?
Potrzeby nauczycieli ·       Niewielkie rozmiary placówki, oraz wyjątkowa otwartość grona pedagogicznego, w tym również dyrektora placówki, pozwoliły na bezproblemowe wyłonienie obszaru wsparcia – Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?

·       Zdaniem grona pedagogicznego, w pełni świadomego swoich potrzeb, to właśnie ewaluacja wewnętrzna stanowi klucz do efektywnego zarządzania procesami edukacyjnymi oraz jakością pracy szkoły.

Cel ogólny Zaangażowanie, ewentualni zwiększenie zaangażowania nauczycieli w diagnozowanie potrzeb szkoły i planowanie jej rozwoju.
Cele szczegółowe ·       nabycie oraz zweryfikowanie przez nauczycieli wiedzy na temat ewaluacji,

·       wspólna analiza wymagań stawianych szkole przez państwo zawartych w dokumentach MEN w kontekście rozwoju szkoły,

·       poznanie przez nauczycieli metod, narzędzi i procedur przydatnych w tworzeniu projektu ewaluacyjnego,

·       ćwiczenie umiejętności przeprowadzania ewaluacji wewnętrznej w szkole,

·       zbudowanie struktury wspierającej efektywne wykorzystanie wniosków z ewaluacji wewnętrznej do doskonalenia jakości pracy szkoły.

Działania:

1)     

·       liczba nauczycieli objętych RPW: 11 +1 (DYREKTOR)

·       zapewnione materiały szkoleniowe

·       zapewniona przerwa kawowa

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW

·       2 formy doskonalenia nauczycieli: warsztaty (15h), konsultacje z ekspertem (12h)

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE (15h)

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem,

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe,

·       w pełni zrealizowane wskaźniki (20 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji z ekspertem zewnętrznym).

·       Warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestniczki akceptowały ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych.

Rekomendacje ·       motywować zespół do działania i wdrażania zmian,

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji,

·       promować refleksyjne myślenie o własnej pracy.

 

 

SORE Iwona Hęćka
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki
Potrzeby nauczycieli ·       Nauczycielom bardzo zależało, żeby temat warsztatu realizowany był z uwzględnieniem ucznia zdolnego i ucznia trudnego wychowawczo.

·       Oprócz metod motywujących do nauki, nauczyciele chcieli również poznać metody angażujące i mobilizujące ucznia do pracy podczas lekcji.

·       Nauczyciele mieli nadzieję, że wybrana oferta doskonalenia pozwoli im na lepszą organizację pracy podczas lekcji, sprzyjającą osiąganiu sukcesów przez uczniów i nauczycieli.

Cel ogólny Celem ogólnym realizacji oferty jest zwiększenie efektywności procesów edukacyjnych poprzez podniesienie kompetencji nauczycieli i uczniów w zakresie technik nauczania i uczenia się oraz metod motywowania do nauki.
Cele szczegółowe ·       zwiększenie kompetencji nauczycieli i uczniów dotyczących technik uczenia się i zapamiętywania,

·       poszerzenie wiedzy z zakresu motywacji oraz umiejętności stosowania metod i technik nauczania mobilizujących, angażujących i motywujących uczniów do pracy na lekcji i zajęciach pozalekcyjnych,

·       nabycie przez nauczycieli umiejętności właściwego doboru czynników motywujących w zależności od ucznia, sytuacji, kontekstu,

·       sukcesywne wdrażanie do praktyki szkolnej nowych metod motywowania uczniów do pracy oraz technik uczenia się zwiększających odpowiedzialność osobistą za rozwój.

Działania ·       RPW: 13 +1 (DYREKTOR)

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW

·       2 formy doskonalenia nauczycieli: warsztaty (15h), konsultacje z ekspertem (12h)

·       zapewnione materiały szkoleniowe

·       zapewniona przerwa kawowa

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE (15h)

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem,

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe,

·       w pełni zrealizowane wskaźniki – odbyło się 15 h warsztatów i 12 h konsultacji z ekspertem,

·       obecnie nauczyciele stosują różnorodne metody i techniki nauczania,

·       poznane nowe metody i techniki nauczania umożliwiły nauczycielom w bardziej interesujący sposób przekazywanie uczniom wiedzy.

Rekomendacje ·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji z uczniami,

·       wspólne rozwiązywanie problemów edukacyjnych, wzajemne wsparcie nauczycieli w tych dziedzinach, które wymagają dodatkowej wiedzy, kreatywności i zdolności do podejmowania decyzji pedagogicznych,

·       dalsze kształtowanie postawy otwartości i gotowości na zmiany związane z organizacją pracy w klasie,

·       kontynuowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy
i możliwościach rozwoju w tym zakresie.

 

 

Category: Bez kategorii
Comments are disabled