Szkoła Podstawowa w Świątnikach

SORE Magdalena Nowak
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?
Potrzeby nauczycieli Nauczyciele dostrzegają potrzebę doskonalenia kompetencji w zakresie pracy z uczniem zdolnym. Poszerzenie warsztatu pracy pozwoli im sprostać oczekiwaniom uczniów i rodziców.
Cel ogólny Wieloaspektowa analiza procesu edukacyjnego w kontekście wszechstronnego, zindywidualizowanego rozwoju ucznia
Cele szczegółowe ·       diagnozowanie potrzeb (słabych i mocnych stron) oraz możliwości edukacyjnych uczniów kl. I-VI;

·       sposoby wczesnego diagnozowania uzdolnień i talentów;

·       indywidualizacja procesu uczenia się;

·       stosowanie różnorodnych technik uczenia się i metod motywujących do nauki (style uczenia się);

·       budowa strategii współpracy nauczyciel-uczeń-rodzic;

·       metody pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych;

·       poznanie zasad organizacji środowiska edukacyjnego oraz zasad udzielania uczniom i rodzicom informacji zwrotnej;

·       zasady pracy w zespole klasowym o zróżnicowanym, pod kątem możliwości, potencjale rozwojowym uczniów;

·       rola oceniania w motywacji ucznia do nauki.

Działania: ·       liczba nauczycieli uczestniczących w zajęciach: 11 + 1

·       warsztaty grupowe: 3 spotkania po 5h = 15h

·       konsultacje z ekspertem zewnętrznym: 12h dla wszystkich nauczycieli i dyrektora.

·       zapewnione materiały szkoleniowe,

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz.,

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       zrealizowanie założonych celów;

·       pełne zrealizowanie wskaźników (11 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji indywidualnych
z ekspertem zewnętrznym).

·       Warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestnicy akceptowali ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych.

Rekomendacje ·       motywowanie nauczycieli do działania i wdrażania zmian;

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji w zespole;

·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy.

·       Zaangażowanie   i wsparcie ze strony dyrekcji w działania projektowe dają gwarancję dobrego klimatu pracy i pełnej realizacji nowych przedsięwzięć edukacyjnych.

 

 

SORE Magdalena Nowak
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Ocenianie kształtujące
Potrzeby nauczycieli ·       Uczestnicy projektu jednoznacznie wskazali na konieczność poprawy wpływu oceniania na przebieg procesów edukacyjnych.

·       Nauczyciele postanowili wzmocnić wartość oceny – jako narzędzi dostarczającego informacji o postępach ucznia w nauce oraz planowania indywidualnego procesu uczenia się.

Cel ogólny Stopniowe wprowadzenie systemu oceniania kształtującego, który zwiększy motywacje uczniów oraz ich poczucie odpowiedzialności za proces edukacyjny i osiągnięcia edukacyjne.
Cele szczegółowe ·       nabycie przez nauczycieli wiedzy na temat metod oceniania kształtującego (ocena kształtująca i sumująca);

·       poszerzenie kompetencji w obszarze stosowania informacji zwrotnej w ocenianiu oraz w komunikacji
z rodzicami;

·       przygotowanie szkoły do wdrażania w praktyce oceniania kształtującego lub wybranych jego elementów (przygotowanie konspektu i prowadzenie lekcji z OK);

·       nabycie przez nauczycieli kompetencji w obszarze gromadzenia i analizowania danych dotyczących skuteczności wprowadzanych metod.

Działania ·       liczba nauczycieli uczestniczących w zajęciach: 10 + 1

·       jedna osoba nie ukończyła szkolenia, z powodu długotrwałej choroby.

·       warsztaty grupowe: 4 spotkania (3h+4h+4h+4h) = 15h

·       konsultacje z ekspertem zewnętrznym: 12h dla nauczycieli i dyrektora.

Efekty ·       osiągnięcie założonych celów;

·       zrealizowanie wskaźników (9 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji indywidualnych z ekspertem zewnętrznym).

·       warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestnicy akceptowali ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych.

Rekomendacje ·       motywowanie nauczycieli do działania i wdrażania zmian,

·       poszukiwanie nowatorskich rozwiązań dydaktycznych;

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji w zespole,

·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy,

·       poruszana na zajęciach tematyka zyskuje na znaczeniu
w kontekście zmian prawa oświatowego (2015/2016),

·       zaangażowanie i wsparcie ze strony dyrekcji w działania projektowe dają gwarancję dobrego klimatu pracy i pełnej realizacji nowych przedsięwzięć edukacyjnych.

Category: Bez kategorii
Comments are disabled