Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół im. Ks. Jana Twardowskiego w Siedlcu

SORE Katarzyna Szafulska
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Uczeń – aktywny uczestnik procesu uczenia się”
Potrzeby nauczycieli Dyrekcja i nauczyciele widza dużą potrzebę poznania nowych

motywujących metod pracy z młodzieżą. Zauważają również potrzebę zwiększenia uczestnictwa uczniów w doskonaleniu procesów edukacyjnych jak i włączaniu w ten proces rodziców

Cel ogólny Doskonalenie systemu organizowania procesów edukacyjnych w kontekście warunków sprzyjających uczeniu sie i uczestnictwa uczniów w doskonaleniu procesów edukacyjnych realizowanych przez szkole.
Cele szczegółowe ·       nabycie przez nauczycieli wiedzy o warunkach sprzyjających procesowi edukacyjnemu,

·       wspólne opracowanie przez nauczycieli planu działania służącego angażowaniu uczniów w doskonalenie procesów edukacyjnych,

·       poznanie i wdrożenie metod pracy z uczniami zwiększających aktywność uczniów w procesach edukacyjnych,

·       nabycie umiejętności monitorowania i krytycznej oceny zaplanowanych działań,

·       wypracowanie skutecznych metod motywowania ucznia do pracy,

·       wypracowanie metod pozwalających włączać rodzica w proces edukacyjny i współpracę z nauczycielem i szkołą,

·       zapoznanie ze skutecznymi metodami dyscyplinowania ucznia w trakcie zajęć lekcyjnych,

·       nabycie przez nauczycieli umiejętnej diagnozy ucznia
w odniesieniu do środowiska z jakiego pochodzi.

Działania ·       12 nauczycieli + dyrektor objętych RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz,

·       zapewnione materiały szkoleniowe,

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz.,

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem,

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe,

·       w pełni zrealizowane wskaźniki (12 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji z ekspertem zewnętrznym).

·       warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestniczki zakceptowały ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych.

Rekomendacje ·       motywować zespół do działania i wdrażania zmian,

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji,

·       pracować nad rozpoznaniem potencjału zespołu i wykorzystać możliwości wymiany wiedzy i doświadczeń między nauczycielami,

·       wspólnie budować system wymiany informacji i udzielania komentarza, informacji zwrotnej dla ucznia i rodziców,

·       wdrażać zespół do refleksji nad własną pracą i pracą szkoły, oraz oceny własnych kompetencji dydaktycznych i wychowawczych

·       zwiększać starania dotyczące nauki kompetencji społecznych

 

 

SORE Katarzyna Szafulska
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych – bezpieczny Internet
Potrzeby nauczycieli ·       Diagnoza jednoznacznie pokazała konieczność wzmocnienia kompetencji uczestników projektu w zakresie szeroko rozumianego funkcjonowania szkoły w zmieniającej się rzeczywistości.

·       Nauczyciele chcieliby: wzmocnić swój warsztat pracy
o umiejętność pełniejszego wykorzystania narzędzi informatycznych do przygotowania i prowadzenia zajęć lekcyjnych oraz przeanalizować sytuację prawną funkcjonowania szkoły na linii nauczyciel-uczeń-rodzic
(z analizą szkolnych dokumentów włącznie).

Cel ogólny Nabycie umiejętności potrzebnych do uwzględnienia przy układaniu narzędzi pomiaru wartości dodanej w diagnozach oraz analizowania diagnoz pod kątem wartości dodanej
Cele szczegółowe ·       wspólna analiza planowanych i podejmowanych przez szkołę działań skierowanych na jej rozwój pod kątem wykorzystania informacji o efektywności

·       kształcenie kompetencji nauczycieli w obszarze analizowania i interpretowania informacji dostępnych na platformach EWD

·       przygotowanie kompetentnego zespołu nauczycieli do wykorzystania analizy EWSD po 2014 r.

·       zweryfikowanie wiedzy nauczycieli na temat koncepcji EWD i powiązanej z nią możliwości podejmowania działań doskonalących pracę szkoły

Działania ·       10 nauczycieli + dyrektor objętych RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz,

·       zapewnione materiały szkoleniowe,

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz.,

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki)
i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem.

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe.

·       w pełni zrealizowane wskaźniki (11 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji z ekspertem zewnętrznym).

·       warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestniczki akceptowały ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych.

Rekomendacje ·       motywować zespół do działania i wdrażaniem zmian,

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji,

·       pracować nad rozpoznaniem potencjału zespołu i wykorzystać możliwości wymiany wiedzy i doświadczeń między nauczycielami

·       wspólnie budować system wymiany informacji i udzielania komentarza, informacji zwrotnej dla ucznia i rodziców,

·       wdrażać zespół do refleksji nad własną pracą i pracą szkoły, oraz oceny własnych kompetencji dydaktycznych i wychowawczych

 

 

Category: Bez kategorii
Comments are disabled