Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno-Przedszkolnym im. Romualda Traugutta w Pustkowie Żurawskim

SORE Agata Sopniewska
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Potrzeby nauczycieli ·   Na podstawie rozmowy z dyrektorem szkoły, spotkania z radą pedagogiczną, warsztatu diagnostyczno-rozwojowego angażującego wszystkich członków rady pedagogicznej, sformułowano potrzeby i wyłoniono obszar rozwojowy szkoły w obszarze Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

·   W placówce był problem z dość dużą ilością uczniów potrzebujących szczególnej uwagi i indywidualnego podejścia ze względu na specjalne potrzeby edukacyjne. Nauczyciele mieli problem, jak pogodzić np. niski poziom intelektualny ucznia z narzuconymi wymaganiami wynikającymi z podstawy programowej czy też z   metodyką nauczania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Cel ogólny ·   Celem ogólnym realizacji oferty było utworzenie i wdrożenie efektywnego systemu pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, uczących się w szkole ogólnodostępnej.
Cele szczegółowe ·   Jak dostosować obniżenie wymagań edukacyjnych ucznia do całej klasy.

·   Techniki rozwijania myślenia logicznego.

·   Metodyka nauczania dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

·   Zwiększenie kompetencji kadry pedagogicznej w zakresie analizowania indywidualnych potrzeb ucznia.

·   Stworzenie klimatu sprzyjającego włączaniu uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w proces nauczania i uczenia się w szkole ogólnodostępnej.

·   Nabycie/doskonalenie umiejętności zespołowego planowania pracy z uczniem z potrzebami kształcenia specjalnego.

Działania ·   Liczba nauczycieli uczestniczących w zajęciach: 11 + 1

·   Warsztaty grupowe: 3 spotkania po: 5h + 5h + 5h = 15h

·   Konsultacje indywidualne z ekspertem zewnętrznym: 12h dla wszystkich nauczycieli i dyrektora

·   Konsultacje indywidualne z SORE: 10 godzin

·   Konsultacje grupowe z SORE: 5 godzin

·   Zapewnione materiały szkoleniowe oraz przerwa kawowa

·   Ewaluacja działań: testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, sprawozdanie z RPW

Efekty ·   wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem.

·   efektywny system pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych

·   zwiększone kompetencje rady pedagogicznej

·   w pełni zrealizowane wskaźniki (odbyło się 15h warsztatów i 12h konsultacji z ekspertem zewnętrznym).

Warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestnicy akceptowali ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych

Rekomendacje ·   motywować zespół do działania i wdrażania zmian,

·   – dalszy rozwój w zakresie wzajemnej komunikacji,

·   – ciągły rozwój umiejętności dotyczących współpracy między nauczycielami a uczniami

 

 

SORE Agata Sopniewska
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki
Potrzeby nauczycieli ·   Na podstawie rozmowy z dyrektorem szkoły, spotkania z radą pedagogiczną, warsztatu diagnostyczno-rozwojowego angażującego wszystkich członków rady pedagogicznej, sformułowano potrzeby i wyłoniono obszar rozwojowy szkoły w obszarze Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.

·   W szkole istniała potrzeba zwiększenia różnorodności metod i technik nauczania, aby w większym stopniu aktywizować i motywować uczniów. Mimo, iż nauczyciele korzystają z różnorodnych, aktywizujących metod pracy, pragną poprzez poszerzenie swoich kompetencji zwiększyć zaangażowanie uczniów oraz poprawić wyniki sprawdzianu w kl. VI.

Cel ogólny Celem ogólnym realizacji oferty było zwiększenie efektywności procesów edukacyjnych poprzez podniesienie kompetencji nauczycieli i uczniów w zakresie technik nauczania i uczenia się oraz metod motywowania do nauki.
Cele szczegółowe ·   Zachęcenie uczniów do odrabiania prac domowych i czytania.

·   Poznanie technik szybkiego czytania.

·   Poznanie nowoczesnych metod nauki.

·   Rozwijanie pamięci uczniów.

·   Poznanie technik skutecznego uczenia się.

·   Jak zapamiętywać dużą część materiału w krótkim czasie – metody i techniki

Działania ·   Liczba nauczycieli uczestniczących w zajęciach: 11 + 1

·   Warsztaty grupowe: 4 spotkania po: 3h + 4h + 4h + 4h= 15h

·   Konsultacje indywidualne z ekspertem zewnętrznym: 12h dla wszystkich nauczycieli i dyrektora

·   Konsultacje indywidualne z SORE: 10 godzin

·   Konsultacje grupowe z SORE: 5 godzin

·   Zapewnione materiały szkoleniowe oraz przerwa kawowa

·   Ewaluacja działań: testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, sprawozdanie z RPW

Efekty ·   wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem.

·   zwiększenie efektywności procesu uczenia się uczniów

·   zwiększenie kompetencji rady pedagogicznej

·   w pełni zrealizowane wskaźniki (odbyło się 15h warsztatów i 12h konsultacji z ekspertem zewnętrznym).

Warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestnicy akceptowali ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych.

Rekomendacje ·   motywować zespół do działania i wdrażania zmian,

·   dalszy rozwój w zakresie wzajemnej komunikacji,

·   ciągły rozwój umiejętności dotyczących współpracy między nauczycielami a uczniami

 

 

 

Category: Bez kategorii
Comments are disabled