Technikum w Powiatowym Zespole Szkół Nr 3 w Sobótce

SORE Magdalena Nowak
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?
Potrzeby nauczycieli ·       Jako doświadczeni pedagodzy nauczyciele widzą konieczność doskonalenia swojego warsztatu pracy poprzez wzbogacenie go o nietypowe formy koncentrujące uwagę ucznia, motywując go do pracy – uwzględniając jego ograniczenia fizyczne i psychiczne.

·       W bieżącym roku szkolnym uczestnicy projektu widzą potrzebę zintensyfikowania działań zmierzających do szeroko rozumianego sukcesu edukacyjnego swoich wychowanków.

Cel ogólny Wzmocnienie kompetencji uczestników projektu w zakresie   kreowania procesu edukacyjnego.
Cele szczegółowe ·       poznanie aktywnych metod nauczania i wykorzystanie ich w pracy z zespołem klasowym o zróżnicowanym potencjale intelektualnym;

·       poznanie technik   uczenia się i metod motywujących uczniów do nauki;

·       rozpoznawanie stylów uczenia się i efektywne dobieranie metod pracy;

·       poznanie elementów technik szybkiego czytania
i zapamiętywania;

·       poznanie elementów oceniania kształtującego;

·       wzbogacenie warsztatu pracy z uczniem zdolnym
i o specjalnych potrzebach edukacyjnych;

·       budowanie relacji w grupie, diagnoza grupy.

Działania: ·       liczba nauczycieli uczestniczących w zajęciach: 11 + 1

·       warsztaty grupowe: 3 spotkania po 5h = 15h

·       konsultacje z ekspertem zewnętrznym: 12h dla wszystkich nauczycieli i dyrektora

Efekty ·       zrealizowanie założonych celów;

·       pełne zrealizowanie wskaźników (11 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji indywidualnych z ekspertem zewnętrznym).

·       warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestnicy akceptowali ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych.

Rekomendacje ·       motywowanie nauczycieli do działania i wdrażania zmian kierowanych na pracę z uczniami o zróżnicowanym potencjale intelektualnym;

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji w zespole;

·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy.

 

SORE Magdalena Nowak
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Ocenianie kształtujące
Potrzeby nauczycieli Uczestnicy projektu   chcieliby wzmocnić wpływ   oceniania na przebieg procesów edukacyjnych. Ocena jako adekwatne   narzędzie określające poziom osiągnięć edukacyjnych stanowi podstawę planowania indywidualnego procesu edukacyjnego.
Cel ogólny Stopniowe wprowadzenie systemu oceniania kształtującego, który zwiększy motywację uczniów oraz ich poczucie odpowiedzialności za proces edukacyjny i osiągnięcia edukacyjne
Cele szczegółowe ·       nabycie przez nauczycieli wiedzy na temat metod oceniania kształtującego;

·       poszerzenie kompetencji w obszarze stosowania informacji zwrotnej w ocenianiu oraz w komunikacji z rodzicami;

·       przygotowanie szkoły do wdrażania w praktyce oceniania kształtującego lub wybranych jego elementów;

·       nabycie przez nauczycieli kompetencji w obszarze gromadzenia i analizowania danych dotyczących skuteczności wprowadzanych metod.

Działania ·       liczba nauczycieli uczestniczących w zajęciach: 9 + 1

·       warsztaty grupowe: 4 spotkania ( 3h+4h+4h+4h) = 15h

·       konsultacje z ekspertem zewnętrznym: 12h dla wszystkich nauczycieli i dyrektora

Efekty ·       osiągniecie założonych celów;

·       pełne zrealizowanie wskaźników (9 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji indywidualnych z ekspertem zewnętrznym).

·       warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestnicy akceptowali ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych.

Rekomendacje ·       zwiększenie udziału uczniów na zajęciach, również w formalnym aspekcie lekcji (wspólne ustalenie kryteriów oceniania, celów lekcji, efektywna informacja zwrotna, samoocena, ocena koleżeńska itp.);

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji w zespole;

·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy.

·       Poruszana na zajęciach problematyka stała się szczególnie aktualna w kontekście zmian w prawie oświatowym w roku szkolnym 2015/2016.

Category: Bez kategorii
Comments are disabled