ul. Kościuszki 131, 50-440 Wrocław, tel. 71 722 20 02

Kadra i Działania Poradni



Kadra

Psycholodzy
  • Beata Anklewicz-Sudoł
  • Monika Chojecka
  • Anna Dreszer
  • Anna Dudek-Rzepka
  • Anna Kuczkowska-Pluta
  • Edyta Lipska
  • Magdalena Mendyk-Przybyła
  • Agnieszka Milczarek
  • Justyna Moskal
  • Justyna Posadzy
  • Wiktoria Raczyńska
  • Katarzyna Roemer – Tomczyk
  • Ewa Sierakowska
  • Małgorzata Zawada
  • Jagoda Ziober-Pękalska
Pedagodzy
  • Monika Burzyńska
  • Teresa Dzikowska
  • Monika Goś
  • Ewa Gwiazda
  • Elżbieta Mrozek
  • Anna Pawlaczyk
  • Zdzisława Pietrus
  • Krystyna Szmyd
  • Joanna Szymańska
  • Marta Tęcza
  • Aleksandra Ulatowska
  • Elżbieta Waszkowiak
Logopedzi
  • Barbara Kowalska
  • Halina Poks
  • Magdalena Wołoszyn
Dyrekcja i administracja
  • Michał Iwan – dyrektor
  • Grażyna Bobowska – księgowa
  • Dorota Dobrzyńska starszy referent
  • Katarzyna Kosińska – starszy referent
  • Justyna Makowska – referent


Szanowni Nauczyciele,

Przedstawiamy zaktualizowaną ofertę szkoleń naszej Poradni. Oprócz tradycyjnej, stacjonarnej formy spotkań, wdrożyliśmy dla Państwa nowe modele szkoleń dedykowane małym i większym grupom – online i w formie webinariów.

Zachęcamy do zapoznania się z załącznikiem, w którym znajduje się pełen opis szkoleń: tematyka, forma spotkania, sposób zapisu, czas trwania itd. Na wszystkie proponowane przez nas szkolenia, niezależnie od tego czy odbywają się w formie zdalnej czy stacjonarnej, obowiązują zapisy online.

Tematyka proponowanych przez nas szkoleń będzie w tym roku obejmowała problemy: – Praca nauczycieli w oparciu o opinie i orzeczenia wydawane przez poradnie psychologiczno- pedagogiczne – Konflikty między uczniami-mediacje i interwencje, – Problemy adolescencji, – Zaburzenia percepcji słuchowej w kontekście odbioru i przetwarzania dźwięków (C)APD- implikacje pedagogiczne. Analogia do zaburzeń w funkcjonowaniu i trudności szkolnych. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych dziecka u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe, – APD/CAPD/APDs – terminologia, etiologia, patomechanizm, – Zaburzenia recepcji sensorycznej a deficyty przystosowawcze w realizacji standardów społeczno-kulturowych i rozwojowych- spojrzenie teoretyczno-praktyczne, – Dysleksja w percepcji i pamięci wzrokowej, – Postępowanie z dzieckiem dotkniętym depresją, – Mutyzm, – Porozumienie bez przemocy w szkole. Budowanie dobrej relacji nauczyciel-rodzic/ nauczyciel-uczeń, – Postępowanie przy trudnych zachowaniach dzieci z autyzmem, – Tiki nerwowe u dzieci – przyczyny, objawy, postępowanie.


Realizacja dodatkowych zadań poradni wynikająca z § 2 ust 3) i 4) Rozporządzenia MEN z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych – na podstawie przeprowadzonej diagnozy potrzeb.

ankieta dla szkół i placówek 2019/2020 – analiza potrzeb

Doskonalenie nauczycieli placówek gminnych zaplanowane na rok 2019/2020. Terminy będą podane po ustaleniach z placówkami i uzupełniane na bieżąco.

doskonalenia nauczycieli – zestawienie 2019/2020
Tematy Osoby odpowiedzialne za realizację
Tematy realizowane w placówkach
Realizacja zaleceń zawartych w opiniach i orzeczeniach wydawanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne Małgorzata Zawada
  • P-le Samorządowe w Kobierzycach
Praca nauczycieli w oparciu o opinie i orzeczenia wydawane przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne Zdzisława Pietrus, Beata Anklewicz-Sudoł, Krystyna Szmyd
  • SP Kotowice
  • P-le w Mietkowie
Przemoc i agresja w grupie rówieśniczej – przyczyny i profilaktyka Agnieszka Milczarek, Marta Tęcza
  • SP Rogów
  • SP Mirków
  • SP Siechnice
Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego – diagnoza, terapia i pomoc dziecku w dysleksji, ADHD, ADD, SLI, SI Ewa Gwiazda, Edyta Lipska
  • SP Montessori Mokronos Górny
  • SP Żórawina
Trudne zachowania dzieci i młodzieży – analiza przypadków, grupowe konsultacje dla nauczycieli lub Rad Pedagogicznych Elżbieta Mrozek
  • P-le w Ślęzie
  • SP Kobierzyce
Postępowanie z dzieckiem dotkniętym depresją Agnieszka Milczarek, Magdalena Mendyk-Przybyła
  • SP Krzyżowice
  • LO Mirków
  • LO Długołęka
  • SP Długołęka
Prowadzenie IPETów i WWRów Zdzisława Pietrus
  • SP nr 2 w Kątach Wrocławskich
Zaburzenia mowy a kariera szkolna ucznia Halina Poks
  • P-le Długołęka
Tematy realizowane w Starostwie Powiatu Wrocławskiego Ul. Kościuszki 131, Wrocław
Dziecko z afazją w przedszkolu i w szkole Monika Burzyńska, Justyna Posadzy
  • P-le Długołęka
Porozumienie bez przemocy w szkole. Budowanie dobrej relacji nauczyciel-rodzic/ nauczyciel-uczeń Jagoda Pękalska, Marta Tęcza, Wiktoria Raczyńska
  • SP Mirków
  • SP Żórawina
Rozwiązywanie konfliktów – metoda T. Gordona w praktyce Jagoda Pękalska, Marta Tęcza
  • LO Mirków
  • SP Kobierzyce
Jak sobie radzić z trudnymi zachowaniami u dzieci z autyzmem Aleksandra Ulatowska, Anna Dudek
  • SP Siechnice
  • LO Mirków
  • LO Długołęka
Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo Monika Chojecka
  • SP Kotowice
  • SP Długołęka
  • P-le w Ślęzie