Kadra i Działania Poradni
Kadra
Psycholodzy
|
- Monika Burzyńska
- Teresa Dzikowska
- Monika Goś
- Ewa Gwiazda
- Elżbieta Mrozek
- Anna Pawlaczyk
- Zdzisława Pietrus
- Krystyna Szmyd
- Joanna Szymańska
- Marta Tęcza
- Aleksandra Ulatowska
- Elżbieta Waszkowiak
- Barbara Kowalska
- Halina Poks
- Magdalena Wołoszyn
- Michał Iwan – dyrektor
- Grażyna Bobowska – księgowa
- Dorota Dobrzyńska – starszy referent
- Katarzyna Kosińska – starszy referent
- Justyna Makowska – referent
Szanowni Nauczyciele,
Przedstawiamy zaktualizowaną ofertę szkoleń naszej Poradni. Oprócz tradycyjnej, stacjonarnej formy spotkań, wdrożyliśmy dla Państwa nowe modele szkoleń dedykowane małym i większym grupom – online i w formie webinariów.
Zachęcamy do zapoznania się z załącznikiem, w którym znajduje się pełen opis szkoleń: tematyka, forma spotkania, sposób zapisu, czas trwania itd. Na wszystkie proponowane przez nas szkolenia, niezależnie od tego czy odbywają się w formie zdalnej czy stacjonarnej, obowiązują zapisy online.
Tematyka proponowanych przez nas szkoleń będzie w tym roku obejmowała problemy: – Praca nauczycieli w oparciu o opinie i orzeczenia wydawane przez poradnie psychologiczno- pedagogiczne – Konflikty między uczniami-mediacje i interwencje, – Problemy adolescencji, – Zaburzenia percepcji słuchowej w kontekście odbioru i przetwarzania dźwięków (C)APD- implikacje pedagogiczne. Analogia do zaburzeń w funkcjonowaniu i trudności szkolnych. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych dziecka u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe, – APD/CAPD/APDs – terminologia, etiologia, patomechanizm, – Zaburzenia recepcji sensorycznej a deficyty przystosowawcze w realizacji standardów społeczno-kulturowych i rozwojowych- spojrzenie teoretyczno-praktyczne, – Dysleksja w percepcji i pamięci wzrokowej, – Postępowanie z dzieckiem dotkniętym depresją, – Mutyzm, – Porozumienie bez przemocy w szkole. Budowanie dobrej relacji nauczyciel-rodzic/ nauczyciel-uczeń, – Postępowanie przy trudnych zachowaniach dzieci z autyzmem, – Tiki nerwowe u dzieci – przyczyny, objawy, postępowanie.
Realizacja dodatkowych zadań poradni wynikająca z § 2 ust 3) i 4) Rozporządzenia MEN z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych – na podstawie przeprowadzonej diagnozy potrzeb.
ankieta dla szkół i placówek 2019/2020 – analiza potrzeb
Doskonalenie nauczycieli placówek gminnych zaplanowane na rok 2019/2020. Terminy będą podane po ustaleniach z placówkami i uzupełniane na bieżąco.
doskonalenia nauczycieli – zestawienie 2019/2020 | |
Tematy | Osoby odpowiedzialne za realizację |
Tematy realizowane w placówkach | |
Realizacja zaleceń zawartych w opiniach i orzeczeniach wydawanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne | Małgorzata Zawada
|
Praca nauczycieli w oparciu o opinie i orzeczenia wydawane przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne | Zdzisława Pietrus, Beata Anklewicz-Sudoł, Krystyna Szmyd
|
Przemoc i agresja w grupie rówieśniczej – przyczyny i profilaktyka | Agnieszka Milczarek, Marta Tęcza
|
Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego – diagnoza, terapia i pomoc dziecku w dysleksji, ADHD, ADD, SLI, SI | Ewa Gwiazda, Edyta Lipska
|
Trudne zachowania dzieci i młodzieży – analiza przypadków, grupowe konsultacje dla nauczycieli lub Rad Pedagogicznych | Elżbieta Mrozek
|
Postępowanie z dzieckiem dotkniętym depresją | Agnieszka Milczarek, Magdalena Mendyk-Przybyła
|
Prowadzenie IPETów i WWRów | Zdzisława Pietrus
|
Zaburzenia mowy a kariera szkolna ucznia | Halina Poks
|
Tematy realizowane w Starostwie Powiatu Wrocławskiego Ul. Kościuszki 131, Wrocław | |
Dziecko z afazją w przedszkolu i w szkole | Monika Burzyńska, Justyna Posadzy
|
Porozumienie bez przemocy w szkole. Budowanie dobrej relacji nauczyciel-rodzic/ nauczyciel-uczeń | Jagoda Pękalska, Marta Tęcza, Wiktoria Raczyńska
|
Rozwiązywanie konfliktów – metoda T. Gordona w praktyce | Jagoda Pękalska, Marta Tęcza
|
Jak sobie radzić z trudnymi zachowaniami u dzieci z autyzmem | Aleksandra Ulatowska, Anna Dudek
|
Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo | Monika Chojecka
|