Gimnazjum im. Armii Krajowej w Żórawinie

SORE Przemysław Żarnecki
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Budowa koncepcji pracy szkoły
Potrzeby nauczycieli ·       Grono nauczycielskie oraz dyrekcja szkoły, świadomi swoich potrzeb, zadecydowali, iż jednym z najważniejszym wyzwań stojących przed rozwojem placówki, zarówno w najbliższej, jak również długookresowej perspektywie, jest wypracowanie spójnej koncepcji pracy szkoły. Jest to użyteczne zarówno w codziennej pracy placówki, jak również zadaniach związanych z ewaluacją, czy monitoringiem jej pracy
Cel ogólny ·       wypracowanie spójnej, uwzględniającej aktualne potrzeby koncepcji pracy szkoły, która oparta będzie na dyskusji angażującej całą społeczność szkolną
Cele szczegółowe ·       opracowanie i wdrożenie narzędzi oraz procedur służących wspólnemu wypracowywaniu koncepcji pracy szkoły i/lub określeniu pożądanych kierunków rozwoju przez całą społeczność szkolną,

·       opracowanie koncepcji pracy szkoły zgodnie z aktualnymi potrzebami,

·       wypracowanie przez nauczycieli procedury okresowego analizowania (dokonywania ewaluacji)                     i modyfikowania koncepcji pracy,

·       wypracowanie oraz dobór sposobów informowania o koncepcji pracy i wprowadzanych zmianach,

·       stworzenie podstaw dla spójnego działania osób i organów odpowiedzialnych za realizację koncepcji pracy szkoły.

Działania ·       liczba nauczycieli objętych RPW: 20 + 1(DYREKTOR)

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW

·       2 formy doskonalenia nauczycieli: warsztaty (15h), konsultacje z ekspertem (12h)

·       zapewnione materiały szkoleniowe

·       zapewniona przerwa kawowa

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE (15h)

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem,

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe,

·       w pełni zrealizowane wskaźniki – odbyło się 15 h warsztatów i 12 h konsultacji z ekspertem,

·       warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowane były zamierzenia RPW, uczestnicy akceptowali ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych.

Rekomendacje ·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy nauczycieli i dobrej komunikacji (wymiana informacji),

·       wzmacnianie poczucia, że w trakcie wspólnych działań uruchamiają się pomysły sprzyjające rozwojowi i poprawie dotychczasowych działań.

·       dalsze kształtowanie postawy otwartości i gotowości na zmiany związane z organizacją pracy w klasie i w szkole.

 

 

SORE Iwona Hęćka
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji

podstawy programowej

Potrzeby nauczycieli ·       Dyrekcji szkoły oraz nauczycielom bardzo zależało na podniesieniu swoich kompetencji związanych z realizacją podstawy programowej.

·       Dyrekcja szkoły i nauczyciele mieli nadzieję, że zdobyta podczas warsztatów wiedza i umiejętności umożliwią im skuteczniejsze sprofilowanie działań prowadzących do poprawy jakości szkolnej edukacji.

Cel ogólny ·       Wzbogacenie oraz urozmaicenie oferty edukacyjnej szkoły, w wyniku czego nastąpi pełna realizacja podstawy programowej.
Cele szczegółowe ·       opracowanie narzędzi do analizowania oferty edukacyjnej,

·       wyposażenie nauczycieli w kompetencje potrzebne do opracowania edukacyjnych programów autorskich,

·       kształcenie umiejętności projektowania i wdrażania innowacji pedagogicznych i nowatorskich rozwiązań programowych,

·       nabycie przez nauczycieli wiedzy i umiejętności z zakresu monitorowania postępów w realizacji podstawy programowej,

·       opracowanie planu promowania edukacji we współpracy z rodzicami oraz lokalnymi instytucjami

Działania ·       liczba nauczycieli objętych RPW: 24 + 1(DYREKTOR)

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW

·       2 formy doskonalenia nauczycieli: warsztaty (15h), konsultacje z ekspertem (12h)

·       zapewnione materiały szkoleniowe

·       zapewniona przerwa kawowa

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE (15h)

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem,

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe,

·       w pełni zrealizowane wskaźniki – odbyło się 15 h warsztatów i 12 h konsultacji z ekspertem,

·       nauczyciele, w oparciu o plany i warunki nauczania stworzyli nowe narzędzie do monitorowania jakościowego podstawy programowej,

·       zwiększyła się u nauczycieli świadomość takich zagadnień, jak „wizja szkoły” i „misja szkoły”,

·       nauczyciele opracowali na nowo wizję i misję szkoły i zawiesili na ścianie w szkolnym korytarzu.

Rekomendacje ·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy nauczycieli i dobrej komunikacji (wymiana informacji),

·       wzmacnianie poczucia, że w trakcie wspólnych działań uruchamiają się pomysły sprzyjające rozwojowi i poprawie dotychczasowych działań.

·       dalsze kształtowanie postawy otwartości i gotowości na zmiany związane z organizacją pracy w klasie i w szkole.

 

 

Category: Bez kategorii
Comments are disabled