SORE | Przemysław Żarnecki |
Rok szkolny | 2013/2014 |
Temat I RPW | Budowa koncepcji pracy szkoły |
Potrzeby nauczycieli | · Grono nauczycielskie oraz dyrekcja szkoły, świadomi swoich potrzeb, zadecydowali, iż jednym z najważniejszym wyzwań stojących przed rozwojem placówki, zarówno w najbliższej, jak również długookresowej perspektywie, jest wypracowanie spójnej koncepcji pracy szkoły. Jest to użyteczne zarówno w codziennej pracy placówki, jak również zadaniach związanych z ewaluacją, czy monitoringiem jej pracy |
Cel ogólny | · wypracowanie spójnej, uwzględniającej aktualne potrzeby koncepcji pracy szkoły, która oparta będzie na dyskusji angażującej całą społeczność szkolną |
Cele szczegółowe | · opracowanie i wdrożenie narzędzi oraz procedur służących wspólnemu wypracowywaniu koncepcji pracy szkoły i/lub określeniu pożądanych kierunków rozwoju przez całą społeczność szkolną,
· opracowanie koncepcji pracy szkoły zgodnie z aktualnymi potrzebami, · wypracowanie przez nauczycieli procedury okresowego analizowania (dokonywania ewaluacji) i modyfikowania koncepcji pracy, · wypracowanie oraz dobór sposobów informowania o koncepcji pracy i wprowadzanych zmianach, · stworzenie podstaw dla spójnego działania osób i organów odpowiedzialnych za realizację koncepcji pracy szkoły. |
Działania | · liczba nauczycieli objętych RPW: 20 + 1(DYREKTOR)
· diagnoza potrzeb i opracowanie RPW · 2 formy doskonalenia nauczycieli: warsztaty (15h), konsultacje z ekspertem (12h) · zapewnione materiały szkoleniowe · zapewniona przerwa kawowa · pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE (15h) · ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW |
Efekty | · wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem,
· zrealizowany cel główny i cele szczegółowe, · w pełni zrealizowane wskaźniki – odbyło się 15 h warsztatów i 12 h konsultacji z ekspertem, · warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowane były zamierzenia RPW, uczestnicy akceptowali ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych. |
Rekomendacje | · dalsze doskonalenie w zakresie współpracy nauczycieli i dobrej komunikacji (wymiana informacji),
· wzmacnianie poczucia, że w trakcie wspólnych działań uruchamiają się pomysły sprzyjające rozwojowi i poprawie dotychczasowych działań. · dalsze kształtowanie postawy otwartości i gotowości na zmiany związane z organizacją pracy w klasie i w szkole. |
SORE | Iwona Hęćka |
Rok szkolny | 2014/2015 |
Temat II RPW | Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji
podstawy programowej |
Potrzeby nauczycieli | · Dyrekcji szkoły oraz nauczycielom bardzo zależało na podniesieniu swoich kompetencji związanych z realizacją podstawy programowej.
· Dyrekcja szkoły i nauczyciele mieli nadzieję, że zdobyta podczas warsztatów wiedza i umiejętności umożliwią im skuteczniejsze sprofilowanie działań prowadzących do poprawy jakości szkolnej edukacji. |
Cel ogólny | · Wzbogacenie oraz urozmaicenie oferty edukacyjnej szkoły, w wyniku czego nastąpi pełna realizacja podstawy programowej. |
Cele szczegółowe | · opracowanie narzędzi do analizowania oferty edukacyjnej,
· wyposażenie nauczycieli w kompetencje potrzebne do opracowania edukacyjnych programów autorskich, · kształcenie umiejętności projektowania i wdrażania innowacji pedagogicznych i nowatorskich rozwiązań programowych, · nabycie przez nauczycieli wiedzy i umiejętności z zakresu monitorowania postępów w realizacji podstawy programowej, · opracowanie planu promowania edukacji we współpracy z rodzicami oraz lokalnymi instytucjami |
Działania | · liczba nauczycieli objętych RPW: 24 + 1(DYREKTOR)
· diagnoza potrzeb i opracowanie RPW · 2 formy doskonalenia nauczycieli: warsztaty (15h), konsultacje z ekspertem (12h) · zapewnione materiały szkoleniowe · zapewniona przerwa kawowa · pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE (15h) · ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW |
Efekty | · wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem,
· zrealizowany cel główny i cele szczegółowe, · w pełni zrealizowane wskaźniki – odbyło się 15 h warsztatów i 12 h konsultacji z ekspertem, · nauczyciele, w oparciu o plany i warunki nauczania stworzyli nowe narzędzie do monitorowania jakościowego podstawy programowej, · zwiększyła się u nauczycieli świadomość takich zagadnień, jak „wizja szkoły” i „misja szkoły”, · nauczyciele opracowali na nowo wizję i misję szkoły i zawiesili na ścianie w szkolnym korytarzu. |
Rekomendacje | · dalsze doskonalenie w zakresie współpracy nauczycieli i dobrej komunikacji (wymiana informacji),
· wzmacnianie poczucia, że w trakcie wspólnych działań uruchamiają się pomysły sprzyjające rozwojowi i poprawie dotychczasowych działań. · dalsze kształtowanie postawy otwartości i gotowości na zmiany związane z organizacją pracy w klasie i w szkole. |