SORE | Katarzyna Jankowska |
Rok szkolny | 2013/2014 |
Temat I RPW | Nauczyciel 45+ |
Potrzeby nauczycieli | · Dokształcenie nauczycieli w obszarze wykorzystania technik autoprezentacyjnych i doskonalenia spójnej komunikacji interpersonalnej
· Poznanie i utrwalenie sposobów radzenia sobie ze stresem ,przeciwdziałanie symptomom wypalenia zawodowego i zapobieganie wypaleniu · Rozwijanie umiejętności pracy z programami komputerowymi przydatnymi do pracy w szkole |
Cel ogólny | Podniesienie jakości pracy nauczycieli „45+” poprzez wsparcie ich rozwoju osobistego , podniesienie kwalifikacji i zakresu umiejętności zawodowych |
Cele szczegółowe | · doskonalenie umiejętności pracy z dokumentami online z wykorzystaniem dostępnych programów komputerowych · podtrzymywanie na wysokim poziomie poczucia własnej wartości i budowanie autorytetu nauczyciela wśród uczniów · zapoznanie nauczycieli z katalogiem technik autoprezentacyjnych . |
Działania: | · opracowanie RPW na bazie przeprowadzonej głębokiej diagnozy potrzeb szkoły ;
· objęcie nauczycieli wspomaganiem na podstawie RPW ; dostarczenie opracowanych merytorycznie materiałów szkoleniowych; prowadzenie ewaluacji działań · określenie katalogu rekomendacji i sprecyzowanie przyszłego kierunku działań |
Efekty | · wypracowanie katalogu działań i procedur stosowanie których wpływa na jakość kondycji psychofizycznej nauczycieli i ich poczucie własnej wartości.
· podniesienie poziomu efektywnego radzenia sobie ze stresem i sytuacjami trudnymi · zapoznanie nauczycieli z użytecznymi technikami komputerowymi. · rozwój umiejętności stosowania technik autoprezentacyjnych oraz utrwalenie sposobów efektywnego komunikowania się. |
Rekomendacje | · promowanie działań służących rozwojowi psychofizycznemu nauczycieli.
· motywowanie zespołu do pracy nad sobą i do efektywnej współpracy. · doskonalenie i poszerzanie spektrum swoich umiejętności i zakresu wiedzy. |
SORE | Katarzyna Jankowska |
Rok szkolny | 2014/2015 |
Temat II RPW | Ocenianie kształtujące |
Potrzeby nauczycieli | · Poszarzenie zakresu wiedzy o koncepcji oceniania kształtującego
· Zapoznanie z możliwościami globalnego wykorzystania tego systemu w ocenianiu uczniów · Podnoszenie umiejętności praktycznego używania technik oceniania kształtującego w kontakcie z rodzicami uczniów , mające na celu podniesienie poziomu i efektywności nauki dzieci oraz zwiększenie motywacji do pracy w szkole i poza nią |
Cel ogólny | Udoskonalenie procesu oceniania mające na celu wzmocnienie motywacji uczniów do nauki oraz podniesienie poczucia odpowiedzialności ucznia za efekty nauki. |
Cele szczegółowe | · nabycie przez nauczycieli umiejętności posługiwania się technikami oceniania kształtującego.
· pogłębienie wiedzy na temat sposobów tworzenia i przekazywania informacji zwrotnej uczniom i rodzicom dzieci. · przygotowanie szkoły do wdrożenia systemu oceniania kształtującego. |
Działania | · po pogłębionej diagnozie potrzeb placówki podjęcie decyzji o temacie wspomagania i opracowanie II RPW;
· objęcie nauczycieli trzema formami doskonalenia (warsztaty, konsultacje indywidualne, konsultacje grupowe); · monitorowanie przebiegu realizacji II RPW; przeprowadzenie ewaluacji działań. |
Efekty | · usystematyzowanie i skatalogowanie wiedzy już posiadanej na temat oceniania kształtującego.
· zapoznanie nauczycielek z możliwościami które niesie za sobą wykorzystanie strategii oceniania kształtującego. · praktyczne zaadoptowanie technik oceniania kształtującego do potrzeb konkretnych przedmiotów . |
Rekomendacje | · motywowanie zespołu do dalszego poszerzania wiedzy na temat oceniania kształtującego.
· dalsze wspieranie nauczycielek w procesie sprawnego wykorzystywanie sytemu oceniania kształtującego |