SORE | Agnieszka Zygmont |
Rok szkolny | 2013/2014 |
Temat I RPW | Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki |
Potrzeby nauczycieli | · Diagnoza szkoły ukazała potrzebę wspólnej pracy nauczycieli nad motywacją uczniów. Zwrócono uwagę na ważność doboru czynników motywujących w dużej mierze zależnych od ucznia oraz jego sytuacji . Nowe potrzeby edukacyjne wychowanków stwarzają nowe wymagania wobec nauczycieli oraz ich kompetencji w stosowaniu metod motywujących do nauki. |
Cel ogólny | · zwiększenie efektywności procesów edukacyjnych poprzez podniesienie kompetencji nauczycieli i uczniów w zakresie technik nauczania i uczenia się oraz metod motywowania do nauki. |
Cele szczegółowe | · doskonalenie umiejętności pracy zespołowej przez nauczycieli i uczniów,
· pogłębienie kompetencji nauczycieli w zakresie technik nauczania oraz metod aktywizujących, · zwiększenie umiejętności w zakresie technik uczenia się i zapamiętywania wśród nauczycieli oraz uczniów, · wprowadzanie nowych metod motywowania uczniów do pracy oraz zwiększających rozwój |
Działania | · 12 nauczycieli objętych RPW,
· diagnoza potrzeb i opracowanie RPW, · indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz, · zapewnione materiały szkoleniowe, · zapewniona przerwa kawowa, · pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz., · ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW. · |
Efekty | · wspólne opracowanie sposobów motywowania uczniów, nabycie przez nauczycieli umiejętności właściwego doboru czynników motywujących w zależności od ucznia, sytuacji.
· wypracowanie narzędzi dydaktycznych odnośnie technik uczenia i metod motywujących do nauki, wspieranie uczniów w twórczym uczeniu. |
Rekomendacje | · wspierać zespół do działania i wdrażania zmian,
· dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji, · wspieranie w rozwoju kreatywności własnej pracy. |
SORE | Agnieszka Zygmont |
Rok szkolny | 2014/2015 |
Temat II RPW | Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? |
Potrzeby nauczycieli | · W trakcie dyskusji z radą pedagogiczną wskazano potrzebę określenia oczekiwanego modelu postawy uczniowskiej oraz opracowanie programu wychowawczego opartego na przyjętym w szkole określonym systemie wartości. Diagnoza szkoły ukazała potrzebę doskonalenie przez wychowawców i nauczycieli umiejętności współpracy w podejmowanych działaniach i procesach wychowawczych oraz wspólnemu budowaniu wizji i misji szkoły. |
Cel ogólny | wypracowanie narzędzi pomocnych w kształtowaniu postaw uczniów zgodnych z wartościami szkoły oraz zgodnymi z oczekiwaniami rodziców i środowiska.
|
Cele szczegółowe | · sprecyzowanie systemu wartości,
· określenie oczekiwanego modelu postawy uczniowskiej, · opracowanie programu wychowawczego opartego na przyjętym w szkole określonym systemie wartości, · doskonalenie przez wychowawców i nauczycieli umiejętności współpracy w podejmowanych działaniach i procesach wychowawczych, |
Działania | · 9 nauczycieli objętych RPW,
· diagnoza potrzeb i opracowanie RPW, · indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz, · zapewnione materiały szkoleniowe, · zapewniona przerwa kawowa, · pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz., · ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW. |
Efekty | · diagnozowanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych,
· umiejętne i pozytywne kształtowanie postaw uczniów, · zwiększenie promocji szkoły w środowisku, · zaspokajanie potrzeb rozwojowych uczniów z uwzględnieniem ich potrzeb. |
Rekomendacje | · motywować zespół do działania i wdrażania zmian,
· kontynuowanie doskonalenie w zakresie postaw uczniowskich i sposobu ich kształtowania, · aktywizowanie uczniów do pracy na rzecz szkoły, · wspieranie w rozwoju kreatywności własnej pracy. |