Publiczne Gimnazjum w Chrząstawie Wielkiej

SORE Agnieszka Zygmont
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki
Potrzeby nauczycieli ·       Diagnoza szkoły ukazała potrzebę wspólnej pracy nauczycieli nad motywacją uczniów. Zwrócono uwagę na ważność doboru czynników motywujących w dużej mierze zależnych od ucznia oraz jego sytuacji . Nowe potrzeby edukacyjne wychowanków stwarzają nowe wymagania wobec nauczycieli oraz ich kompetencji w stosowaniu metod motywujących do nauki.
Cel ogólny ·       zwiększenie efektywności procesów edukacyjnych poprzez podniesienie kompetencji nauczycieli i uczniów w zakresie technik nauczania i uczenia się oraz metod motywowania do nauki.
Cele szczegółowe ·       doskonalenie umiejętności pracy zespołowej przez nauczycieli i uczniów,

·       pogłębienie kompetencji nauczycieli w zakresie technik nauczania oraz metod aktywizujących,

·       zwiększenie umiejętności w zakresie technik uczenia się i zapamiętywania wśród nauczycieli oraz uczniów,

·       wprowadzanie nowych metod motywowania uczniów do pracy oraz zwiększających rozwój

Działania ·       12 nauczycieli objętych RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz,

·       zapewnione materiały szkoleniowe,

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz.,

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW.

·

Efekty ·       wspólne opracowanie sposobów motywowania uczniów, nabycie przez nauczycieli umiejętności właściwego doboru czynników motywujących w zależności od ucznia, sytuacji.

·       wypracowanie narzędzi dydaktycznych odnośnie technik uczenia i metod motywujących do nauki, wspieranie uczniów w twórczym uczeniu.

Rekomendacje ·       wspierać zespół do działania i wdrażania zmian,

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji,

·       wspieranie w rozwoju kreatywności własnej pracy.

 

 

SORE Agnieszka Zygmont
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?
Potrzeby nauczycieli ·       W trakcie dyskusji z radą pedagogiczną wskazano potrzebę określenia oczekiwanego modelu postawy uczniowskiej oraz opracowanie programu wychowawczego opartego na przyjętym w szkole określonym systemie wartości. Diagnoza szkoły ukazała potrzebę doskonalenie przez wychowawców i nauczycieli umiejętności współpracy w podejmowanych działaniach i procesach wychowawczych oraz wspólnemu budowaniu wizji i misji szkoły.
Cel ogólny wypracowanie narzędzi pomocnych w kształtowaniu postaw uczniów zgodnych z wartościami szkoły oraz zgodnymi z oczekiwaniami rodziców i środowiska.

 

Cele szczegółowe ·       sprecyzowanie systemu wartości,

·       określenie oczekiwanego modelu postawy uczniowskiej,

·       opracowanie programu wychowawczego opartego na przyjętym w szkole określonym systemie wartości,

·       doskonalenie przez wychowawców i nauczycieli umiejętności współpracy w podejmowanych działaniach i procesach wychowawczych,

Działania ·       9 nauczycieli objętych RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz,

·       zapewnione materiały szkoleniowe,

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz.,

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW.

Efekty ·       diagnozowanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych,

·       umiejętne i pozytywne kształtowanie postaw uczniów,

·       zwiększenie promocji szkoły w środowisku,

·       zaspokajanie potrzeb rozwojowych uczniów z uwzględnieniem ich potrzeb.

Rekomendacje ·       motywować zespół do działania i wdrażania zmian,

·       kontynuowanie doskonalenie w zakresie postaw uczniowskich i sposobu ich kształtowania,

·       aktywizowanie uczniów do pracy na rzecz szkoły,

·       wspieranie w rozwoju kreatywności własnej pracy.

 

 

Category: Bez kategorii
Comments are disabled