SORE | Katarzyna Jankowska |
Rok szkolny | 2013/2014 |
Temat I RPW | Nauczyciel 45 + |
Potrzeby nauczycieli | · Poznanie nowych technik informatycznych i nabycie umiejętności posługiwania się nimi w praktyce
· Podniesienie i rozwój umiejętności radzenia sobie ze stresem i sytuacjami trudnymi · Ćwiczenie i utrwalanie sposobów przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu · Zapoznanie się z technikami autoprezentacyjnymi oraz sposobami podnoszenia własnej wartości nauczycieli i ich samooceny |
Cel ogólny | Podniesienie jakości pracy i poziomu funkcjonowania nauczycieli przez wsparcie ich rozwoju osobistego i poszerzenie zakresu umiejętności zawodowych |
Cele szczegółowe | · cele szczegółowe : opanowanie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi programami komputerowymi i ich wykorzystania na lekcjach.
· poznanie i praktyczne ćwiczenie technik radzenia sobie ze stresem i napięciem emocjonalnym nauczycieli . · nabycie umiejętności posługiwania się komunikacją niewerbalną |
Działania | · przeprowadzenie szerokiej diagnozy potrzeb szkoły zakończone opracowaniem RPW;
· objęcie grupy nauczycieli wspomaganiem na podstawie RPW ; · dostarczenie opracowanych merytorycznie materiałów szkoleniowych; · prowadzenie ewaluacji działań poprzez ankiety monitorujące, testy wiedzy , sprawozdanie z RPW; określenie rekomendacji i przyjęcie planów na przyszłość |
Efekty | · nabycie umiejętności efektywnego radzenia sobie ze stresem i sytuacjami trudnymi.
· wypracowanie technik wykorzystywanych w celu poprawy kondycji psychofizycznej nauczycieli i wzmacniania samooceny grona pedagogicznego. · podwyższenie poziomu umiejętności pracy z nowoczesnymi programami komputerowymi wykorzystywanymi do pracy z młodzieżą. |
Rekomendacje | · promowanie działań mających na celu przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu nauczycieli.
· doskonalenie w zakresie współpracy oraz dobrej komunikacji interpersonalnej. · promowanie refleksyjnego myślenia o swojej pracy oraz motywowanie nauczycieli do doskonalenia i rozwoju osobistego |
SORE | Katarzyna Jankowska |
Rok szkolny | 2014/2015 |
Temat II RPW | Ocenianie kształtujące |
Potrzeby nauczycieli | · Usystematyzowanie i poszerzenie posiadanej już wiedzy na temat systemu oceniania kształtującego
· Podniesienie poziomu umiejętności stosowania w praktyce informacji zwrotnej w kontaktach z rodzicami uczniów · Nabycie umiejętności i rozwijanie praktycznego stosowania technik oceniania kształtującego w kontekście podniesienia poziomu osiągnięć uczniów |
Cel ogólny | Udoskonalenie procesu oceniania mające na celu wzmocnienie motywacji uczniów do nauki |
Cele szczegółowe | · zapoznanie z podbudową teoretyczną i zasadami systemu oceniania kształtującego.
· nabycie umiejętności formułowania celów w języku ucznia i pytań kluczowych. · utrwalenie praktyczne umiejętności przekazywania informacji zwrotnej zarówno rodzicom jak i uczniom |
Działania | · po pogłębionej diagnozie potrzeb placówki podjęcie decyzji o temacie wspomagania i opracowanie II RPW;
· objęcie nauczycieli trzema formami doskonalenia (warsztaty, konsultacje indywidualne, konsultacje grupowe); · monitorowanie przebiegu realizacji II RPW; · przeprowadzenie ewaluacji działań i określenie planów na przyszłość |
Efekty | · utrwalenie i usystematyzowanie posiadanej już wiedzy teoretycznej na temat systemu oceniania kształtującego.
· zapoznanie nauczycielek z możliwościami praktycznego i efektywnego wykorzystania technik oceniania kształtującego. · zaadoptowanie systemu oceniania kształtującego do specyfiki poszczególnych przedmiotów. |
Rekomendacje | · wspieranie nauczycielek w procesie sprawnego wykorzystywanie sytemu oceniania kształtującego w pracy z młodzieżą.
· motywowanie grona pedagogicznego sprawnego posługiwania się informacją zwrotną kierowaną zarówno do uczniów jak i ich rodziców |