SORE | Agnieszka Zygmont |
Rok szkolny | 2013/2014 |
Temat I RPW | Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki |
Potrzeby nauczycieli | Podczas Rady Pedagogicznej zauważono, iż praca współczesnego nauczyciela wymaga jego dużego zaangażowania oraz ciągłego rozwoju. Nowe potrzeby edukacyjne wychowanków stwarzają nowe wymagania wobec nauczycieli oraz ich kompetencji w stosowaniu technik motywujących do nauk. |
Cel ogólny | Podniesienie kompetencji nauczycieli i uczniów poprzez zwiększenie procesów edukacyjnych w zakresie technik nauczania i uczenia się oraz metod motywowania do nauki. |
Cele szczegółowe | · poszerzenie warsztatu pracy nauczycieli w zakresie technik nauczania oraz metod aktywizujących,
· zwiększenie kompetencji nauczycieli i uczniów w zakresie technik uczenia się i zapamiętywania, · wdrażanie nowych metod motywowania uczniów do pracy · wdrażanie technik uczenia się zwiększających odpowiedzialność osobistą oraz rozwój, · nabycie przez nauczycieli umiejętności właściwego doboru czynników motywujących w zależności od ucznia. |
Działania: | · 10 nauczycieli objętych RPW,
· diagnoza potrzeb i opracowanie RPW, · indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz, · zapewnione materiały szkoleniowe, · zapewniona przerwa kawowa, · pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz., · ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW. |
Efekty | · zastosowanie aktywizujących metod pracy na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych,
· nabycie umiejętności pracy zespołowej przez nauczycieli i uczniów, · wypracowanie narzędzi dydaktycznych służące lepszej motywacji uczniów do pracy szkolnej. |
Rekomendacje | · promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy,
· wspieranie zespołu do działania i wdrażania zmian, · dalsze doskonalenie w zakresie dobrej komunikacji |
SORE | Agnieszka Zygmont |
Rok szkolny | 2014/2015 |
Temat II RPW | Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? |
Potrzeby nauczycieli | Zdiagnozowano potrzebę poszerzenia warsztatu wypracowania narzędzi służących kształtowaniu postaw uczniów zgodnych z systemem wartości promowanym w szkole. Wyklarowała się potrzeba doskonalenie przez wychowawców i nauczycieli umiejętności współpracy w podejmowanych działaniach i procesach wychowawczych |
Cel ogólny | zbudowanie modelu rady pedagogicznej oraz wzmocnienie pracy zespołów nauczycielskich. |
Cele szczegółowe | · kształtowanie pozytywnych i bezpiecznych relacji wśród pracowników,
· integracja pracowników, wymiana doświadczeń; doskonalenie przez pracowników kompetencji interpersonalnych ( praca nad asertywnością, zwiększeniem komunikacji interpersonalnej), · przyjęcie organizacji współpracy nauczycieli w zespołach jako modelu działania dla zespołów uczniowskich, · umiejętne tworzenia zespołu, określania ról jego członków, monitorowania pracy zespołu; opracowanie zasad zespołów zadaniowych. |
Działania | · 12 nauczycieli objętych RPW,
· diagnoza potrzeb i opracowanie RPW, · indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz, · zapewnione materiały szkoleniowe, · zapewniona przerwa kawowa, · pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz., · ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW. |
Efekty | · kształtowanie i wzmacnianie pozytywnych postaw uczniów,
· zaspokajanie potrzeb rozwojowych uczniów przez grono pedagogiczne, · zwiększenie promocji szkoły w środowisku, · diagnozowanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych |
Rekomendacje | · promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy,
· wspieranie zespołu do systematycznej pracy i wdrażania zmian, · zwiększenie udziału uczniów w działaniach edukacyjnych sprzyjających kształtowaniu i uzyskiwaniu pożądanych postaw. |