Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej

SORE Agnieszka Zygmont
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki
Potrzeby nauczycieli Podczas Rady Pedagogicznej zauważono, iż praca współczesnego nauczyciela wymaga jego dużego zaangażowania oraz ciągłego rozwoju. Nowe potrzeby edukacyjne wychowanków stwarzają nowe wymagania wobec nauczycieli oraz ich kompetencji w stosowaniu technik motywujących do nauk.
Cel ogólny Podniesienie kompetencji nauczycieli i uczniów poprzez   zwiększenie procesów edukacyjnych w zakresie technik nauczania i uczenia się oraz metod motywowania do nauki.
Cele szczegółowe ·       poszerzenie warsztatu pracy nauczycieli w zakresie technik nauczania oraz metod aktywizujących,

·       zwiększenie kompetencji nauczycieli i uczniów w zakresie technik uczenia się i zapamiętywania,

·       wdrażanie nowych metod motywowania uczniów do pracy

·       wdrażanie technik uczenia się zwiększających odpowiedzialność osobistą oraz rozwój,

·       nabycie przez nauczycieli umiejętności właściwego doboru czynników motywujących w zależności od ucznia.

Działania: ·       10 nauczycieli objętych RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz,

·       zapewnione materiały szkoleniowe,

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz.,

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW.

Efekty ·       zastosowanie aktywizujących metod pracy na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych,

·       nabycie umiejętności pracy zespołowej przez nauczycieli i uczniów,

·       wypracowanie narzędzi dydaktycznych służące lepszej motywacji uczniów do pracy szkolnej.

Rekomendacje ·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy,

·       wspieranie zespołu do działania i wdrażania zmian,

·       dalsze doskonalenie w zakresie dobrej komunikacji

 

 

SORE Agnieszka Zygmont
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?
Potrzeby nauczycieli Zdiagnozowano potrzebę poszerzenia warsztatu wypracowania narzędzi służących kształtowaniu postaw uczniów zgodnych z systemem wartości promowanym w szkole. Wyklarowała się potrzeba doskonalenie przez wychowawców i nauczycieli umiejętności współpracy w podejmowanych działaniach i procesach wychowawczych
Cel ogólny zbudowanie modelu rady pedagogicznej oraz wzmocnienie pracy zespołów nauczycielskich.
Cele szczegółowe ·       kształtowanie pozytywnych i bezpiecznych relacji wśród pracowników,

·       integracja pracowników, wymiana doświadczeń; doskonalenie przez pracowników kompetencji interpersonalnych ( praca nad asertywnością, zwiększeniem komunikacji interpersonalnej),

·       przyjęcie organizacji współpracy nauczycieli w zespołach jako modelu działania dla zespołów uczniowskich,

·       umiejętne tworzenia zespołu, określania ról jego członków, monitorowania pracy zespołu; opracowanie zasad zespołów zadaniowych.

Działania ·       12 nauczycieli objętych RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz,

·       zapewnione materiały szkoleniowe,

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz.,

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW.

Efekty ·       kształtowanie i wzmacnianie pozytywnych postaw uczniów,

·       zaspokajanie potrzeb rozwojowych uczniów przez grono pedagogiczne,

·       zwiększenie promocji szkoły w środowisku,

·       diagnozowanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych

Rekomendacje ·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy,

·       wspieranie zespołu do systematycznej pracy i wdrażania zmian,

·       zwiększenie udziału uczniów w działaniach edukacyjnych sprzyjających kształtowaniu i uzyskiwaniu pożądanych postaw.

 

 

Category: Bez kategorii
Comments are disabled