Szkoła Podstawowa w Dobrzykowicach

SORE Agnieszka Zygmont
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki
Potrzeby nauczycieli Nauczyciele na pierwszym miejscu wskazali potrzebę motywacji wychowanków do nauki. Pojawiający się coraz częściej problem   braku koncentracji wśród uczniów, przekłada się bezpośrednio na ich zaangażowanie w proces uczenia się.
Cel ogólny Efektywność procesów edukacyjnych jako element podnoszący kompetencje nauczycieli i uczniów w zakresie technik nauczania i uczenia się oraz metod motywowania do nauki.
Cele szczegółowe ·       poszerzenie warsztatu pracy nauczycieli w zakresie technik nauczania oraz metod aktywizujących,

·       wspólne wypracowanie przez nauczycieli sposobów motywowania uczniów,

·       pogłębienie umiejętności właściwego doboru czynników motywujących w zależności od ucznia, sytuacji, kontekstu,

·       zwiększenie kompetencji nauczycieli i uczniów w zakresie technik uczenia się i zapamiętywania,

·       umiejętne wdrażanie do praktyki szkolnej nowych metod motywowania uczniów do pracy

Działania ·       20 nauczycieli objętych RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz,

·       zapewnione materiały szkoleniowe,

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz.,

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW.

Efekty ·       zastosowanie aktywizujących metod pracy na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych,

·       wypracowanie narzędzi dydaktycznych,

·       wdrażanie do praktyki szkolnej nowych metod motywowania uczniów do pracy,

·       wspieranie uczniów w uczeniu.

Rekomendacje ·       wspierać zespół do działania i wdrażania zmian,

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji,

·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy.

 

 

SORE Agnieszka Zygmont
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?
Potrzeby nauczycieli Wskazano potrzebę wypracowania programu wychowawczego opartego na przyjętym w szkole określonym systemie wartości. W wyniku przeprowadzonego warsztatu stwierdzono, iż zachodzi potrzeba rozwijania umiejętności komunikacji interpersonalnej. Bardzo istotna jest w współpraca z rodzicami w kontekście współodpowiedzialności za kształtowanie postaw uczniów.
Cel ogólny Kreatywne kształtowanie postaw uczniowskich, spójnych z wartościami oraz założeniami szkoły.
Cele szczegółowe ·       wypracowanie programu wychowawczego opartego na przyjętym w szkole określonym systemie wartości,

·       refleksja społeczności szkolnej nad koncepcją pracy szkoły,

·       sprecyzowanie systemu wartości, określenie w oparciu o ten system modelu postaw uczniowskich,

·       rozwijanie umiejętności komunikacji interpersonalnej.

Działania ·       17 nauczycieli objętych RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz,

·       zapewnione materiały szkoleniowe,

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz.,

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW.

Efekty ·       diagnozowanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych,

·       umiejętne i pozytywne kształtowanie postaw uczniów,

·       kontynuacja współpracy z rodzicami w kontekście współodpowiedzialności za kształtowanie postaw uczniów,

·       zaspokajanie potrzeb rozwojowych uczniów z uwzględnieniem ich potrzeb

Rekomendacje ·       wspierać zespół do działania i wdrażania zmian,

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy pomiędzy nauczycielami, uczniami i rodzicami,

·       promowanie twórczego myślenia o własnej pracy.

 

 

 

Category: Bez kategorii
Comments are disabled