Szkoła Podstawowa w Radwanicach im. Jana Brzechwy

SORE Przemysław Żarnecki
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich
Potrzeby nauczycieli ·       Pożądanym obszarem wsparcia okazała się efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich, z uwagi na to, iż szkoła bierze udział w licznych projektach oraz pracuje z dość zróżnicowanym uczniami.

·       Zespół nauczycielski wraz z dyrekcją byli w pełni świadomi swoich potrzeb oraz dotychczasowych wysiłków na rzecz podnoszenia kwalifikacji własnych oraz rozwoju swoich podopiecznych.

Cel ogólny Zbudowanie, jak również wzmocnienie modelu pracy rady pedagogicznej opartego na pracy zespołów nauczycielskich.
Cele szczegółowe ·       świadome kształtowanie pozytywnych i bezpiecznych relacji wśród pracowników (budowanie zespołu),

·       integracja pracowników, inicjowanie i wspieranie działań opartych na zaufaniu, udzielaniu wsparcia, wymianie doświadczeń,

·       nabieranie/doskonalenie przez pracowników kompetencji interpersonalnych (m.in. umiejętności komunikacyjnych, asertywności, udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej),

·       nabywanie wiedzy i umiejętności z zakresu tworzenia zespołu, określania ról jego członków, organizacji i monitorowania pracy zespołu, podziału zadań, pracy metodą projektów

Działania ·       liczba nauczycieli objętych RPW: 27 + 1 (DYREKTOR)

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW

·       2 formy doskonalenia nauczycieli: warsztaty (15h), konsultacje z ekspertem (12h)

·       zapewnione materiały szkoleniowe

·       zapewniona przerwa kawowa

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE (15h)

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem,

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe,

·       w pełni zrealizowane wskaźniki – odbyło się 15h warsztatów i 12h konsultacji z ekspertem zewnętrznym).

·       Warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestniczki akceptowały ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych.

Rekomendacje ·       motywować zespół do działania i wdrażania zmian,

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji,

·       promować refleksyjne myślenie o własnej pracy

 

SORE Iwona Hęćka
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Projekt edukacyjny w szkole      
Potrzeby nauczycieli ·       Wybrana oferta doskonalenia została dostosowana do potrzeb grona pedagogicznego uwzględniając specyfikę szkoły i dotychczasowe doświadczenia związane z odbytymi, różnymi formami dokształcania się nauczycieli.

·       Warsztat „Projekt edukacyjny w szkole” nauczyciele, jak i dyrekcja szkoły postanowili wzbogacić o takie zagadnienia, jak eksperyment pedagogiczny i innowacje pedagogiczne

Cel ogólny poprawa jakości pracy zespołowej kadry pedagogicznej, w szczególności nauczycieli zaangażowanych           w planowanie, koordynację i realizację procesu kształcenia oraz wychowania w aspekcie realizacji uczniowskiego projektu edukacyjnego.
Cele szczegółowe ·       wyposażenie nauczycieli w wiedzę na temat metody projektów

·       przygotowanie nauczycieli do wdrażania projektów edukacyjnych oraz do wspierania uczniów na etapach przygotowania projektu, jego realizacji, publicznego prezentowania rezultatów oraz oceny                                 i monitorowania,

·       wyposażenie nauczycieli w wiedzę na temat eksperymentu pedagogicznego i innowacji pedagogicznych;

·       kształtowanie umiejętności planowania i przeprowadzania eksperymentu pedagogicznego i innowacji pedagogicznych, pomoc w przygotowaniu innowacyjnych działań w szkole.

Działania ·       liczba nauczycieli objętych RPW: 29 + 1(DYREKTOR)

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW

·       2 formy doskonalenia nauczycieli: warsztaty (15h), konsultacje z ekspertem (12h)

·       zapewnione materiały szkoleniowe

·       zapewniona przerwa kawowa

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE (15h)

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem,

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe,

·       w pełni zrealizowane wskaźniki – odbyło się 15 h warsztatów i 12 h konsultacji z ekspertem,

·       nauczyciele uwzględniają w swoich planach przeprowadzanie innowacji pedagogicznych,

·       nauczyciele chętniej i częściej planują wdrażać projekty edukacyjne w klasie. (Przykłady: 1. Nauczycielka na j. polskim i historii zaczęła stosować metodę Jigsow a inne planuje w ramach zajęć z etyki od tego roku; pozostali nauczyciele ustalili z trenerem jakie i kiedy stosować gry dydaktyczne i planują wdrożyć ich realizację w nowym roku szkolnym)

Rekomendacje ·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji z uczniami,

·       docenić to co   zadziało się poza oficjalną pracą związaną ze szkoleniem (refleksja nad własną prach i pracą szkoły, ocena własnych kompetencji dydaktycznych i wychowawczych, a także badawczych),

·       dalsze kształtowanie postawy otwartości i gotowości na zmiany związane z organizacją pracy w klasie

·       kontynuowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy i możliwościach rozwoju w tym zakresie.

Category: Bez kategorii
Comments are disabled