SORE | Agnieszka Zygmont |
Rok szkolny | 2013/2014 |
Temat I RPW | Budowa koncepcji pracy szkoły |
Potrzeby nauczycieli | · W trakcie rozmów nakreśliła się potrzeba zaangażowania nauczycieli w budowaniu koncepcji pracy szkoły oraz potrzeba zwiększenia kompetencji nauczycieli w obszarze tworzenia projektów ewaluacyjnych. Budowanie koncepcji pracy szkoły jest jedną z wymaganych form prowadzonego w szkole nadzoru pedagogicznego. |
Cel ogólny | opracowanie wspólnej koncepcji pracy szkoły opartej na aktualnych potrzebach, uwzględniającą dialog angażujący całą szkołę. |
Cele szczegółowe | · opracowanie koncepcji pracy szkoły zgodnie z aktualnymi potrzebami,
· wypracowanie podczas warsztatów metod, narzędzi i procedur ewaluacji, · sprawne modyfikowanie koncepcji wspólnej pracy, · zbudowanie struktury wspierającej efektywne wykorzystanie wniosków ewaluacji wewnętrznej do doskonalenia jakości pracy szkoły, · wypracowanie oraz wdrożenie narzędzi oraz procedur służących wspólnemu budowaniu koncepcji pracy szkoły. |
Działania | · 17 nauczycieli objętych RPW,
· diagnoza potrzeb i opracowanie RPW, · indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz, · zapewnione materiały szkoleniowe, · zapewniona przerwa kawowa, · pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz., · ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW |
Efekty | · zmiana sposobu uczenia,
· kreatywne podejście do procesu pracy z uczniem, · wypracowanie sposobów informowania o koncepcji pracy i wprowadzanych zmianach szkoły, · świadoma praca nad procesem zarządzania szkołą. |
Rekomendacje | · promowanie kreatywnego i rozwojowego myślenia o własnej pracy,
· wspieranie do działania i wdrażania zmian wśród pojedynczych nauczycieli i zespołu, · dalsze doskonalenie w zakresie dobrej komunikacji |
SORE | Agnieszka Zygmont |
Rok szkolny | 2014/2015 |
Temat II RPW | Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich |
Potrzeby nauczycieli | · Nakreśliła się potrzeba doskonalenia przez pracowników kompetencji interpersonalnych, w związku z czym rada pedagogiczna podjęła decyzję powyższej oferty. W wyniku przeprowadzonego warsztatu diagnostyczno- rozwojowego stwierdzono, iż zachodzi potrzeba kształtowania pozytywnych i bezpiecznych relacji wśród pracowników, integracji pracowników oraz wymiany doświadczeń. |
Cel ogólny | · zbudowanie modelu rady pedagogicznej oraz wzmocnienie pracy zespołów nauczycielskich. |
Cele szczegółowe | · kształtowanie pozytywnych i bezpiecznych relacji wśród pracowników,
· integracja pracowników, wymiana doświadczeń; doskonalenie przez pracowników kompetencji interpersonalnych ( praca nad asertywnością, zwiększeniem komunikacji interpersonalnej), · przyjęcie organizacji współpracy nauczycieli w zespołach jako modelu działania dla zespołów uczniowskich, · umiejętne tworzenia zespołu, określania ról jego członków, monitorowania pracy zespołu; opracowanie zasad zespołów zadaniowych. |
Działania | · 17 nauczycieli objętych RPW,
· diagnoza potrzeb i opracowanie RPW, · indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz, · zapewnione materiały szkoleniowe, · zapewniona przerwa kawowa, · pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz., · ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW |
Efekty | · opracowanie zasad zespołów zadaniowych,
· umiejętne tworzenia zespołu, określania ról jego członków, · monitorowania pracy zespołu, · promocja szkoły w środowisku. |
Rekomendacje | · promowanie kreatywnego i rozwojowego myślenia o własnej pracy,
· wspieranie do działania i wdrażania zmian wśród pojedynczych nauczycieli i zespołu, · dalsze doskonalenie w zakresie pracy projektowej. |