Szkoła Podstawowa w Ratowicach

SORE Agnieszka Zygmont
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Budowa koncepcji pracy szkoły
Potrzeby nauczycieli ·       W trakcie rozmów nakreśliła się potrzeba zaangażowania nauczycieli w budowaniu koncepcji pracy szkoły oraz potrzeba zwiększenia kompetencji nauczycieli w obszarze tworzenia projektów ewaluacyjnych. Budowanie koncepcji pracy szkoły jest jedną z wymaganych form prowadzonego w szkole nadzoru pedagogicznego.
Cel ogólny opracowanie wspólnej koncepcji pracy szkoły opartej na aktualnych potrzebach, uwzględniającą dialog angażujący całą szkołę.
Cele szczegółowe ·       opracowanie koncepcji pracy szkoły zgodnie z aktualnymi potrzebami,

·       wypracowanie podczas warsztatów metod, narzędzi i procedur ewaluacji,

·       sprawne modyfikowanie koncepcji wspólnej pracy,

·       zbudowanie struktury wspierającej efektywne wykorzystanie wniosków ewaluacji wewnętrznej do doskonalenia jakości pracy szkoły,

·       wypracowanie oraz wdrożenie narzędzi oraz procedur służących wspólnemu budowaniu koncepcji pracy szkoły.

Działania ·       17 nauczycieli objętych RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz,

·       zapewnione materiały szkoleniowe,

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz.,

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       zmiana sposobu uczenia,

·       kreatywne podejście do procesu pracy z uczniem,

·       wypracowanie sposobów informowania o koncepcji pracy i wprowadzanych zmianach szkoły,

·       świadoma praca nad procesem zarządzania szkołą.

Rekomendacje ·       promowanie kreatywnego i rozwojowego myślenia o własnej pracy,

·       wspieranie do działania i wdrażania zmian wśród pojedynczych nauczycieli i zespołu,

·       dalsze doskonalenie w zakresie dobrej komunikacji

 

 

SORE Agnieszka Zygmont
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich
Potrzeby nauczycieli ·       Nakreśliła się potrzeba doskonalenia przez pracowników kompetencji interpersonalnych, w związku z czym rada pedagogiczna podjęła decyzję powyższej oferty. W wyniku przeprowadzonego warsztatu diagnostyczno- rozwojowego stwierdzono, iż zachodzi potrzeba kształtowania pozytywnych i bezpiecznych relacji wśród pracowników, integracji pracowników oraz wymiany doświadczeń.
Cel ogólny ·       zbudowanie modelu rady pedagogicznej oraz wzmocnienie pracy zespołów nauczycielskich.
Cele szczegółowe ·       kształtowanie pozytywnych i bezpiecznych relacji wśród pracowników,

·       integracja pracowników, wymiana doświadczeń; doskonalenie przez pracowników kompetencji interpersonalnych ( praca nad asertywnością, zwiększeniem komunikacji interpersonalnej),

·       przyjęcie organizacji współpracy nauczycieli w zespołach jako modelu działania dla zespołów uczniowskich,

·       umiejętne tworzenia zespołu, określania ról jego członków, monitorowania pracy zespołu; opracowanie zasad zespołów zadaniowych.

Działania ·       17 nauczycieli objętych RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz,

·       zapewnione materiały szkoleniowe,

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz.,

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       opracowanie zasad zespołów zadaniowych,

·       umiejętne tworzenia zespołu, określania ról jego członków,

·       monitorowania pracy zespołu,

·       promocja szkoły w środowisku.

Rekomendacje ·       promowanie kreatywnego i rozwojowego myślenia o własnej pracy,

·       wspieranie do działania i wdrażania zmian wśród pojedynczych nauczycieli i zespołu,

·       dalsze doskonalenie w zakresie pracy projektowej.

 

 

 

Category: Bez kategorii
Comments are disabled