Szkoła Podstawowa w Św. Katarzynie

SORE Małgorzata Szymczyk
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki
Potrzeby nauczycieli Nauczycielom bardzo zależało, żeby temat warsztatu realizowany był z uwzględnieniem ucznia zdolnego i ucznia trudnego wychowawczo. Oprócz metod motywujących do nauki, nauczyciele chcieli również poznać metody angażujące i mobilizujące ucznia do pracy podczas lekcji. Nauczyciele mieli nadzieję, że wybrana oferta doskonalenia pozwoli im na lepszą organizację pracy podczas lekcji, sprzyjającą osiąganiu sukcesów przez uczniów i nauczycieli.
Cel ogólny Zwiększenie efektywności procesów edukacyjnych poprzez podniesienie kompetencji nauczycieli i uczniów w zakresie technik nauczania i uczenia się oraz metod motywowania do nauki.
Cele szczegółowe ·       poszerzenie warsztatu pracy nauczycieli w zakresie technik nauczania oraz metod aktywizujących,

·       zwiększenie kompetencji nauczycieli i uczniów w zakresie technik uczenia się i zapamiętywania,

·       sukcesywne wdrażanie do praktyki szkolnej nowych metod motywowania uczniów do pracy oraz technik uczenia się zwiększających odpowiedzialność osobistą za rozwój,

·       wypracowanie w zespołach nauczycielskich katalogu sposobów motywowania uczniów, nabycie przez nauczycieli umiejętności właściwego doboru czynników motywujących w zależności od ucznia, sytuacji, kontekstu,

·       doskonalenie przez nauczycieli umiejętności stosowania aktywizujących metod pracy na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych,

·       doskonalenie umiejętności pracy zespołowej przez nauczycieli i uczniów.

Działania ·       objęcie 43 nauczycieli +Dyrektor RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       2 formy doskonalenia nauczycieli: warsztaty (15h), konsultacje z ekspertem (12h)

·       zapewnione materiały szkoleniowe

·       zapewniona przerwa kawowa

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną (12h konsultacji z ekspertem, 15h konsultacji z SORE),

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu),

·       sprawozdanie z RPW.

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowyz nauczycielami i dyrektorem,

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe,

·       w pełni zrealizowane wskaźniki – odbyło się 15 h warsztatów i 12 h konsultacji z ekspertem,

·       warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowane były zamierzenia RPW, uczestnicy akceptowali ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych,

·       nauczyciele poznali metody aktywizujące, poszerzyli wiedzę w zakresie technik uczenia się oraz metod motywujących do nauki.

Rekomendacje ·       dalsze doskonalenie w zakresie podejmowania działań dydaktyczno – wychowawczych,

·       dalsze doskonalenie umiejętności stosowania aktywizujących metod pracy na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych,

·       dalsze doskonalenie umiejętności pracy zespołowej,

·       motywować zespół do działania i wdrażania zmian,

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji,

·       dalsze kształtowanie postawy otwartości i gotowości na zmiany związane z organizacją pracy w klasie,

·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy.

 

 

SORE Małgorzata Szymczyk
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Potrzeby nauczycieli Dyrekcja przedszkola oraz grono nauczycielskie, świadomi swoich potrzeb, zadecydowali, iż jednym z ważniejszym wyzwań jest praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Oprócz metod pracy z w/w uczniem nauczyciele chcieli również poznać metody angażujące i mobilizujące ucznia do pracy podczas lekcji; mieli nadzieję, że wybrana oferta doskonalenia pozwoli im na lepszą organizację pracy podczas lekcji, sprzyjającą osiąganiu sukcesów przez uczniów i nauczycieli.
Cel ogólny Utworzenie i wdrożenie efektywnego systemu pracy
z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, szczególnie z tymi, którzy posiadają orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, a uczą się w szkole ogólnodostępnej.
Cele szczegółowe ·       zwiększenie kompetencji kadry pedagogicznej w zakresie analizowania indywidualnych potrzeb ucznia,

·       nabycie/doskonalenie umiejętności zespołowego planowania pracy z uczniem i monitorowania działań,

·       integracja nauczycieli, uczniów, rodziców i partnerów szkoły wokół działań służących zaspokojeniu potrzeb uczniów z orzeczeniami,

·       zwiększenie szans powodzenia w realizacji celów określonych w IPET poprzez stworzenie klimatu sprzyjającego włączaniu uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w proces nauczania i uczenia się w szkole ogólnodostępnej.

·       refleksja społeczności szkolnej nad koncepcją pracy szkoły, sprecyzowanie/opisanie systemu wartości, określenie –
w oparciu o ten system – modelu absolwenta,

·       nabycie przez nauczycieli umiejętności kształtowania programu wychowawczego szkoły,

·       integracja nauczycieli, uczniów, rodziców i partnerów szkoły wokół zadań służących rozwojowi uczniów i rozwojowi szkoły.

Działania ·       objęcie 30 nauczycieli +Dyrektor RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       2 formy doskonalenia nauczycieli: warsztaty (15h), konsultacje z ekspertem (12h).

·       Zapewnione materiały szkoleniowe

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną (12h konsultacji z ekspertem, 15h konsultacji z SORE),

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu), sprawozdanie z RPW.

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy
z nauczycielami i dyrektorem,

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe,

·       w pełni zrealizowane wskaźniki – odbyło się 15 h warsztatów i 12 h konsultacji z ekspertem,

·       warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestniczki akceptowały ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych,

·       nauczyciele nabyli umiejętności w zakresie analizowania potrzeb ucznia, monitorowania działań, kształtowania programu wychowawczego,

·       większa integracja nauczycieli, uczniów oraz rodziców jako element służący wspieraniu uczniów i rozwojowi szkoły.

Rekomendacje ·       dalsze doskonalenie w zakresie podejmowania działań dydaktyczno – wychowawczych,

·       motywowanie zespołu do działania i wdrażania zmian,

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji,

·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy,

·       wzmacnianie poczucia, że w trakcie wspólnych działań uruchamiają się pomysły sprzyjające rozwojowi

i poprawie dotychczasowych działań,

·       dalsze kształtowanie postawy otwartości i gotowości na zmiany związane z organizacją pracy w placówce.

 

 

Category: Bez kategorii
Comments are disabled