Szkoła Podstawowa w Węgrach

SORE Przemysław Żarnecki
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki
Potrzeby nauczycieli ·       Zasygnalizowana została potrzeba z jednej strony rozwoju samych nauczycieli, poprzez zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie technik nauczania oraz metod aktywizujących.

·       Ważnym aspektem stały się również takie obszary jak uzupełnienie kompetencji n-li oraz uczniów w zakresie technik uczenia się i zapamiętywania, sukcesywne wdrażanie do praktyki szkolnej nowych metod motywowania uczniów do pracy oraz technik uczenia się; wypracowanie katalogu metod motywujących; doskonalenie przez n-li umiejętności stosowania aktywizujących metod pracy na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych.

Cel ogólny ·       Zwiększenie efektywności procesów edukacyjnych poprzez podniesienie kompetencji nauczycieli i uczniów w zakresie technik nauczania i uczenia się oraz metod motywowania do nauki
Cele szczegółowe ·       poszerzenie warsztatu pracy nauczycieli w zakresie technik nauczania oraz metod aktywizujących,

·       zwiększenie kompetencji nauczycieli i uczniów w zakresie technik uczenia się i zapamiętywania,

·       sukcesywne wdrażanie do praktyki szkolnej nowych metod motywowania,

·       doskonalenie przez nauczycieli umiejętności stosowania aktywizujących metod pracy na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych,

·       doskonalenie umiejętności pracy zespołowej przez nauczycieli i uczniów.

Działania ·       liczba nauczycieli objętych RPW: 8 + 1(DYREKTOR)

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW

·       2 formy doskonalenia nauczycieli: warsztaty (15h), konsultacje z ekspertem (12h)

·       zapewnione materiały szkoleniowe

·       zapewniona przerwa kawowa

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE (15h)

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem,

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe,

·       w pełni zrealizowane wskaźniki (20 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji   z ekspertem zewnętrznym).

·       warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowane były     zamierzenia RPW, uczestnicy akceptowali ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych.

Rekomendacje ·       motywować zespół do działania i wdrażania zmian,

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji,

·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy.

 

 

SORE Iwona Hęćka
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?
Potrzeby nauczycieli ·       Zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie prowadzenia ewaluacji wewnętrznej.

·       Nauczyciele mieli nadzieję, że poszerzona wiedza i umiejętności związane z prowadzeniem ewaluacji wewnętrznej pozwolą im na większe zaangażowanie w diagnozowanie potrzeb szkoły i planowanie jej rozwoju. Lepsze prowadzenie ewaluacji wewnętrznej umożliwiłoby doskonalenie warsztatu pracy nauczycieli i osiąganie większych sukcesów uczniom, a co za tym idzie, przekładałoby się na podniesienie jakości pracy szkoły.

Cel ogólny ·       Zaangażowanie/zwiększenie zaangażowania nauczycieli w diagnozowanie potrzeb szkoły i planowanie jej rozwoju.
Cele szczegółowe ·       nabycie/zweryfikowanie przez nauczycieli wiedzy na temat ewaluacji,

·       poznanie przez nauczycieli metod, narzędzi i procedur wykorzystywanych w tworzeniu projektu ewaluacyjnego,

·       nabycie umiejętności zbudowania projektu ewaluacyjnego

·       ćwiczenie umiejętności przeprowadzania ewaluacji wewnętrznej w szkole,

Działania ·       liczba nauczycieli objętych RPW: 8 osób + dyrektor

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW

·       2 formy doskonalenia nauczycieli: warsztaty (15h), konsultacje z ekspertem (12h)

·       zapewnione materiały szkoleniowe

·       zapewniona przerwa kawowa

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE (15h)

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie   z RPW

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem,

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe,

·       w pełni zrealizowane wskaźniki – odbyło się 15 h warsztatów i 12 h konsultacji z ekspertem,

·       nowo poznane narzędzia ewaluacyjne zostały przez nauczycieli uwzględnione w planowanym procesie ewaluacji wewnętrznej na rok 2015/16.

Rekomendacje ·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy nauczycieli i dobrej komunikacji (wymiana   informacji),

·       włączyć badania w działaniu, ewaluację w zakresach zdiagnozowanych problemów w stałą i systematyczną praktykę w pracy nauczycieli,

·       dalsze kształtowanie postawy otwartości i gotowości na zmiany związane z organizacją pracy w klasie i w szkole,

·       rozwijanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy i możliwościach rozwoju w tym zakresie.

 

 

 

Category: Bez kategorii
Comments are disabled