Gimnazjum im. Zesłańców Sybiru w Kobierzycach

SORE Katarzyna Jankowska
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Nauczyciel 45+
Potrzeby nauczycieli ·       Dokształcenie nauczycieli w obszarze wykorzystania technik autoprezentacyjnych i doskonalenia spójnej komunikacji interpersonalnej

·       Poznanie i utrwalenie sposobów radzenia sobie ze stresem ,przeciwdziałanie symptomom wypalenia zawodowego i zapobieganie wypaleniu

·       Rozwijanie umiejętności pracy z programami komputerowymi przydatnymi do pracy w szkole

Cel ogólny Podniesienie jakości pracy nauczycieli „45+”   poprzez wsparcie ich rozwoju osobistego , podniesienie kwalifikacji i zakresu umiejętności zawodowych
Cele szczegółowe ·       doskonalenie umiejętności pracy z dokumentami online
z wykorzystaniem dostępnych programów komputerowych

·       podtrzymywanie na wysokim poziomie poczucia własnej wartości i budowanie autorytetu nauczyciela wśród uczniów

·       zapoznanie nauczycieli z katalogiem technik autoprezentacyjnych .

Działania: ·       opracowanie RPW na bazie przeprowadzonej głębokiej diagnozy potrzeb szkoły ;

·       objęcie   nauczycieli wspomaganiem na podstawie RPW ; dostarczenie opracowanych merytorycznie materiałów szkoleniowych; prowadzenie ewaluacji działań
z wykorzystaniem dostępnych metod;

·       określenie katalogu rekomendacji i sprecyzowanie przyszłego kierunku działań

Efekty ·       wypracowanie katalogu działań i procedur stosowanie których wpływa na jakość kondycji psychofizycznej nauczycieli i ich poczucie własnej wartości.

·       podniesienie poziomu efektywnego radzenia sobie ze stresem i sytuacjami trudnymi

·       zapoznanie nauczycieli z użytecznymi technikami komputerowymi.

·       rozwój umiejętności stosowania technik autoprezentacyjnych oraz utrwalenie sposobów efektywnego komunikowania się.

Rekomendacje ·       promowanie działań służących rozwojowi psychofizycznemu nauczycieli.

·       motywowanie zespołu do pracy nad sobą i do efektywnej współpracy.

·       doskonalenie i poszerzanie spektrum swoich umiejętności i zakresu wiedzy.

 

SORE Katarzyna Jankowska
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Ocenianie kształtujące
Potrzeby nauczycieli ·       Poszarzenie zakresu wiedzy o koncepcji oceniania kształtującego

·       Zapoznanie z możliwościami globalnego wykorzystania tego systemu w ocenianiu uczniów

·       Podnoszenie umiejętności praktycznego używania technik oceniania kształtującego w kontakcie z rodzicami uczniów , mające na celu podniesienie poziomu i efektywności nauki dzieci oraz zwiększenie motywacji do pracy w szkole i poza nią

Cel ogólny Udoskonalenie procesu oceniania mające na celu wzmocnienie motywacji uczniów do nauki oraz podniesienie poczucia odpowiedzialności ucznia za efekty nauki.
Cele szczegółowe ·       nabycie przez nauczycieli umiejętności posługiwania się technikami oceniania kształtującego.

·       pogłębienie wiedzy na temat sposobów tworzenia i przekazywania informacji zwrotnej uczniom i rodzicom dzieci.

·       przygotowanie szkoły do wdrożenia systemu oceniania kształtującego.

Działania ·       po pogłębionej diagnozie potrzeb placówki podjęcie decyzji o temacie wspomagania i opracowanie II RPW;

·       objęcie nauczycieli trzema formami doskonalenia (warsztaty, konsultacje indywidualne, konsultacje grupowe);

·       monitorowanie przebiegu realizacji II RPW; przeprowadzenie ewaluacji działań.

Efekty ·       usystematyzowanie i skatalogowanie wiedzy już posiadanej na temat oceniania kształtującego.

·       zapoznanie nauczycielek z możliwościami które niesie za sobą wykorzystanie strategii oceniania kształtującego.

·       praktyczne zaadoptowanie technik oceniania kształtującego do potrzeb konkretnych przedmiotów .

Rekomendacje ·       motywowanie zespołu do dalszego poszerzania wiedzy na temat oceniania kształtującego.

·       dalsze wspieranie nauczycielek w procesie sprawnego wykorzystywanie sytemu oceniania kształtującego
i adoptowania technik do specyfiki nauczanych przedmiotów.

 

 

 

Category: Bez kategorii
Comments are disabled