Gimnazjum w Siechnicach im. Ks. Anny z Przemyślidów

SORE Przemysław Żarnecki
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Potrzeby nauczycieli ·       Stworzenie systemu wsparcia dla uczniów przez systemową analizę wyników na wejściu, monitorowanie efektów oraz stosowanie oceniania kształtującego i nowoczesnych strategii uczenia się uczniów w celu motywowania ich do wysiłku i podejmowania wyzwań.

·       Przygotowanie zespołu do wykorzystania EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły

Cel ogólny Nauczyciele uczą się zespołowo jak efektywnie organizować system wsparcia dla uczniów przez wspólną   /nauczycieli i inne organy/   analizę przygotowywania informacji o rzeczywistych efektach ucznia, klasy, szkoły, z wykorzystaniem   wartości dodanej i metod jej szacowania a oczekiwanych rezultatach przez ucznia rodziców i szkołę   oraz zastosowanie odpowiedniej strategii nauczania
Cele szczegółowe ·       uczestnicy wsparcia doskonalą swój warsztat pracy o sposoby diagnozowania potencjału intelektualnego i emocjonalnego uczniów, zespołów uczniowskich,

·       wspólna analiza planowanych i podejmowanych działań pod katem wykorzystania informacji o efektywności EWD,

·       przygotowują zespół do wykorzystania EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły,

·       wzmacniają własne kompetencje komunikacyjne w trakcie wprowadzania zmiany.

Działania ·       liczba nauczycieli objętych RPW: 43 + 1(DYREKTOR)

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW

·       2 formy doskonalenia nauczycieli: warsztaty (15h), konsultacje z ekspertem (12h)

·       zapewnione materiały szkoleniowe

·       zapewniona przerwa kawowa

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE (15h)

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem,

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe,

·       w pełni zrealizowane wskaźniki – odbyło się 15 h warsztatów i 12 h konsultacji z ekspertem

Rekomendacje ·       motywować zespół do działania i wdrażania zmian,

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji,

·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy.

 

 

SORE Iwona Hęćka
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Wspieranie pracy wychowawców klas – bezpieczna szkoła
Potrzeby nauczycieli ·       Dyrektor Gimnazjum w Siechnicach oraz nauczyciele stanowią grono pedagogiczne, które jest bardzo świadome swoich potrzeb związanych z rozwijaniem kompetencji zawodowych. Jedna z nauczycielek na stałe pełni funkcję osoby odpowiedzialnej za organizację dokształcania nauczycieli na terenie szkoły.

·       Nauczyciele oczekują od ekspertów wiedzy i przede wszystkim praktycznych umiejętności wynikających z własnych doświadczeń w danym obszarze.

Cel ogólny ·       zbudowanie kompleksowego wsparcia dla wychowawców, aby w maksymalnym stopniu osiągali zaplanowane efekty wychowawcze; poprawa funkcjonowania klas i pojedynczych uczniów w sferze wychowawczej oraz lepsza współpraca wychowawcy z uczniami
Cele szczegółowe ·       poszerzenie wiedzy nauczycieli na temat problemów wychowawczych,

·       zwiększenie świadomości nauczycieli dotyczącej roli wychowawcy klasy,

·       rozwijanie kompetencji nauczycieli związanych z komunikacją społeczną w pracy wychowawcy,

·       rozwijanie umiejętności w zakresie warsztatu pracy wychowawcy klasy,

·       wypracowanie systemu współpracy w zespole nauczycieli – wychowawców klas.

Działania ·       temat RPW: Wspieranie pracy wychowawców klas – bezpieczna szkoła

·       liczba nauczycieli objętych RPW: 40 + 1(DYREKTOR)

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW

·       2 formy doskonalenia nauczycieli: warsztaty (15h), konsultacje z ekspertem (12h)

·       zapewnione materiały szkoleniowe

·       zapewniona przerwa kawowa

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE (15h)

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem,

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe,

·       w pełni zrealizowane wskaźniki – odbyło się 15 h warsztatów i 12 h konsultacji z ekspertem,

·       nauczyciele zauważają polepszenie komunikacji między wychowawcą a klasą,

·       korzystają w swojej pracy wychowawczej z nowo poznanych gier i zabaw integrujących klasę,

·       chętniej i częściej wymieniają się doświadczeniami związanymi ze sprawowaniem opieki wychowawczej w klasie

Rekomendacje ·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji z uczniami-wychowankami,

·       rozwijać umiejętności rozpoznawania potencjału zespołu klasowego i zastosowania tej wiedzy w pracy wychowawczej,

·       dalsze kształtowanie postawy otwartości i gotowości na zmiany związane z organizacją pracy wychowawczej w klasie,

·       rozwijanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy i możliwościach rozwoju w tym zakresie

 

 

Category: Bez kategorii
Comments are disabled