Gimnazjum w Zespole Szkół im. Ks. Jana Twardowskiego w Siedlcu

SORE Katarzyna Szafulska
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Uczeń – aktywny uczestnik procesu uczenia się
Potrzeby nauczycieli Dyrekcja i nauczyciele widzą dużą potrzebę poznania nowych motywujących metod pracy z młodzieżą. Zauważają również potrzebę zwiększenia uczestnictwa uczniów w doskonaleniu procesów edukacyjnych jak i włączaniu w ten proces rodziców
Cel ogólny Udoskonalenie systemu organizowania procesów edukacyjnych w kontekście warunków sprzyjających uczeniu się i uczestnictwa uczniów w doskonaleniu procesów edukacyjnych realizowanych przez szkołę.
Cele szczegółowe ·       nabycie przez nauczycieli wiedzy o warunkach sprzyjających procesowi edukacyjnemu,

·       wspólne opracowanie przez nauczycieli planu działania służącego angażowaniu uczniów w doskonalenie procesów edukacyjnych,

·       poznanie i wdrożenie metod pracy z uczniami zwiększających aktywność uczniów w procesach edukacyjnych,

·       nabycie umiejętności monitorowania i krytycznej oceny zaplanowanych działań,

·       wypracowanie skutecznych metod motywowania ucznia do pracy,

·       wypracowanie metod pozwalających włączać rodzica w proces edukacyjny i współpracę z nauczycielem i szkołą,

·       zapoznanie ze skutecznymi metodami dyscyplinowania ucznia w trakcie zajęć lekcyjnych,

Działania ·       11 nauczycieli + dyrektor objętych RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz,

·       zapewnione materiały szkoleniowe,

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz.,

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem.

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe.

·       w pełni zrealizowane wskaźniki (11 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji z ekspertem zewnętrznym).

·       Warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestniczki akceptowały ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych.

Rekomendacje ·       pracować z   zespołem nad wdrażania zmian,

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji,

·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy,

·       wspólnie budować system wymiany informacji i udzielania komentarza, informacji zwrotnej dla ucznia i rodziców,

·       wdrażać zespół do refleksji nad własną pracą i pracą szkoły, oraz oceny własnych kompetencji dydaktycznych i wychowawczych,

·       zwiększyć starania dotyczące nauki kompetencji społecznych.

 

 

SORE Katarzyna Szafulska
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Potrzeby nauczycieli Dyrekcja i nauczyciele widzą dużą potrzebę w:

·       przygotowaniu nauczycieli do diagnozowania umiejętności i wiedzy uczniów na różnych poziomach edukacyjnych dostosowując narzędzia pomiaru do możliwości edukacyjnych uczniów,

·       przygotowaniu nauczycieli do uwzględniania wartości dodanej przy analizowaniu diagnoz

Cel ogólny Nabycie umiejętności potrzebnych do uwzględniania przy układaniu narzędzi pomiaru wartości dodanej w diagnozach oraz analizowania diagnoz pod kątem wartości dodanej
Cele szczegółowe ·       wspólna analiza planowanych i podejmowanych przez szkołę działań skierowanych na jej rozwój pod kątem wykorzystania informacji o efektywności

·       kształcenie kompetencji nauczycieli w obszarze analizowania i interpretowania informacji dostępnych na platformach EWD

·       przygotowanie kompetentnego zespołu nauczycieli do wykorzystania analizy EWSD po 2014 r.

·       zweryfikowanie wiedzy nauczycieli na temat koncepcji EWD i powiązanej z nią możliwości podejmowania działań doskonalących pracę szkoły

Działania ·       11 nauczycieli + dyrektor objętych RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz,

·       zapewnione materiały szkoleniowe,

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz.,

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem.

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe.

·       w pełni zrealizowane wskaźniki (11 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji z ekspertem zewnętrznym).

·       warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestniczki akceptowały ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych.

Rekomendacje ·       pracować z zespołem nad wdrażaniem zmian,

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji,

·       pracować nad rozpoznaniem potencjału zespołu i wykorzystać możliwości wymiany wiedzy i doświadczeń między nauczycielami

·       wspólnie budować system wymiany informacji i udzielania komentarza, informacji zwrotnej dla ucznia i rodziców,

·       wdrażać zespół do refleksji nad własną pracą i pracą szkoły, oraz oceny własnych kompetencji dydaktycznych i wychowawczych

 

 

Category: Bez kategorii
Comments are disabled