SORE | Katarzyna Szafulska |
Rok szkolny | 2013/2014 |
Temat I RPW | Uczeń – aktywny uczestnik procesu uczenia się |
Potrzeby nauczycieli | Dyrekcja i nauczyciele widzą dużą potrzebę poznania nowych motywujących metod pracy z młodzieżą. Zauważają również potrzebę zwiększenia uczestnictwa uczniów w doskonaleniu procesów edukacyjnych jak i włączaniu w ten proces rodziców |
Cel ogólny | Udoskonalenie systemu organizowania procesów edukacyjnych w kontekście warunków sprzyjających uczeniu się i uczestnictwa uczniów w doskonaleniu procesów edukacyjnych realizowanych przez szkołę. |
Cele szczegółowe | · nabycie przez nauczycieli wiedzy o warunkach sprzyjających procesowi edukacyjnemu,
· wspólne opracowanie przez nauczycieli planu działania służącego angażowaniu uczniów w doskonalenie procesów edukacyjnych, · poznanie i wdrożenie metod pracy z uczniami zwiększających aktywność uczniów w procesach edukacyjnych, · nabycie umiejętności monitorowania i krytycznej oceny zaplanowanych działań, · wypracowanie skutecznych metod motywowania ucznia do pracy, · wypracowanie metod pozwalających włączać rodzica w proces edukacyjny i współpracę z nauczycielem i szkołą, · zapoznanie ze skutecznymi metodami dyscyplinowania ucznia w trakcie zajęć lekcyjnych, |
Działania | · 11 nauczycieli + dyrektor objętych RPW,
· diagnoza potrzeb i opracowanie RPW, · indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz, · zapewnione materiały szkoleniowe, · zapewniona przerwa kawowa, · pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz., · ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW |
Efekty | · wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem.
· zrealizowany cel główny i cele szczegółowe. · w pełni zrealizowane wskaźniki (11 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji z ekspertem zewnętrznym). · Warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestniczki akceptowały ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych. |
Rekomendacje | · pracować z zespołem nad wdrażania zmian,
· dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji, · promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy, · wspólnie budować system wymiany informacji i udzielania komentarza, informacji zwrotnej dla ucznia i rodziców, · wdrażać zespół do refleksji nad własną pracą i pracą szkoły, oraz oceny własnych kompetencji dydaktycznych i wychowawczych, · zwiększyć starania dotyczące nauki kompetencji społecznych. |
SORE | Katarzyna Szafulska |
Rok szkolny | 2014/2015 |
Temat II RPW | Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły |
Potrzeby nauczycieli | Dyrekcja i nauczyciele widzą dużą potrzebę w:
· przygotowaniu nauczycieli do diagnozowania umiejętności i wiedzy uczniów na różnych poziomach edukacyjnych dostosowując narzędzia pomiaru do możliwości edukacyjnych uczniów, · przygotowaniu nauczycieli do uwzględniania wartości dodanej przy analizowaniu diagnoz |
Cel ogólny | Nabycie umiejętności potrzebnych do uwzględniania przy układaniu narzędzi pomiaru wartości dodanej w diagnozach oraz analizowania diagnoz pod kątem wartości dodanej |
Cele szczegółowe | · wspólna analiza planowanych i podejmowanych przez szkołę działań skierowanych na jej rozwój pod kątem wykorzystania informacji o efektywności
· kształcenie kompetencji nauczycieli w obszarze analizowania i interpretowania informacji dostępnych na platformach EWD · przygotowanie kompetentnego zespołu nauczycieli do wykorzystania analizy EWSD po 2014 r. · zweryfikowanie wiedzy nauczycieli na temat koncepcji EWD i powiązanej z nią możliwości podejmowania działań doskonalących pracę szkoły |
Działania | · 11 nauczycieli + dyrektor objętych RPW,
· diagnoza potrzeb i opracowanie RPW, · indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz, · zapewnione materiały szkoleniowe, · zapewniona przerwa kawowa, · pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz., · ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW |
Efekty | · wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem.
· zrealizowany cel główny i cele szczegółowe. · w pełni zrealizowane wskaźniki (11 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji z ekspertem zewnętrznym). · warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestniczki akceptowały ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych. |
Rekomendacje | · pracować z zespołem nad wdrażaniem zmian,
· dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji, · pracować nad rozpoznaniem potencjału zespołu i wykorzystać możliwości wymiany wiedzy i doświadczeń między nauczycielami · wspólnie budować system wymiany informacji i udzielania komentarza, informacji zwrotnej dla ucznia i rodziców, · wdrażać zespół do refleksji nad własną pracą i pracą szkoły, oraz oceny własnych kompetencji dydaktycznych i wychowawczych |