SORE | Katarzyna Szafulska |
Rok szkolny | 2013/2014 |
Temat I RPW | Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?” |
Potrzeby nauczycieli | Nauczyciele widzą potrzebę nabycia umiejętności kształtowania programu wychowawczego szkoły oraz doskonalenia umiejętności współpracy w podejmowanych działaniach i procesach wychowawczych. |
Cel ogólny | Wypracowanie narzędzi służących kształtowaniu postaw uczniów zgodnych z systemem wartości promowanym w szkole oraz zgodnych z oczekiwaniami rodziców i środowiska. |
Cele szczegółowe | · refleksja społeczności szkolnej nad koncepcją pracy szkoły, sprecyzowanie i opisanie systemu wartości,
· określenie – w oparciu o ten system – modelu absolwenta, · nabycie przez nauczycieli umiejętności kształtowania programu wychowawczego szkoły tak, aby w planie pracy wychowawczej zaplanowane zostały działania służące osiąganiu przyjętych celów, · doskonalenie przez wychowawców i nauczycieli umiejętności współpracy w podejmowanych działaniach i procesach wychowawczych, · integracja nauczycieli, uczniów, rodziców i partnerów szkoły wokół zadań służących kształtowaniu postaw uczniów i rozwojowi szkoły, · poznanie prawnych aspektów co doi postaw uczniowskich, · nabycie umiejętności motywowania rodziców do włączania się w proces kształtowania postaw we współpracy ze szkołą. |
Działania: | · 10 nauczycieli + dyrektor objętych RPW,
· diagnoza potrzeb i opracowanie RPW, · indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz +12 godz, · zapewnione materiały szkoleniowe, · zapewniona przerwa kawowa, · pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz., ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW |
Efekty | · wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem.
· zrealizowany cel główny i cele szczegółowe. · w pełni zrealizowane wskaźniki (10 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji z ekspertem zewnętrznym). · Warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestniczki akceptowały ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych. |
Rekomendacje | · motywować zespół do działania i wdrażania zmian,
· dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji, · promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy, · pracować nad rozpoznaniem potencjału zespołu i wykorzystać możliwości wymiany wiedzy i doświadczeń między nauczycielami, · wspólnie budować system wymiany informacji i udzielania komentarza, informacji zwrotnej dla ucznia i rodziców, · wdrażać zespół do refleksji nad własną pracą i pracą szkoły, oraz oceny własnych kompetencji dydaktycznych i wychowawczych, |
SORE | Katarzyna Szafulska |
Rok szkolny | 2014/2015 |
Temat II RPW | Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych – bezpieczny Internet |
Potrzeby nauczycieli | · Diagnoza jednoznacznie pokazała konieczność wzmocnienia kompetencji uczestników projektu w zakresie szeroko rozumianego funkcjonowania szkoły w zmieniającej się rzeczywistości.
· Nauczyciele chcieliby: wzmocnić swój warsztat pracy |
Cel ogólny | Nabycie umiejętności potrzebnych do uwzględnienia przy układaniu narzędzi pomiaru wartości dodanej w diagnozach oraz analizowania diagnoz pod kątem wartości dodanej |
Cele szczegółowe | · Wspólna analiza planowanych i podejmowanych przez szkołę działań skierowanych na jej rozwój pod kątem wykorzystania informacji o efektywności
· kształcenie kompetencji nauczycieli w obszarze analizowania i interpretowania informacji dostępnych na platformach EWD · przygotowanie kompetentnego zespołu nauczycieli do wykorzystania analizy EWSD po 2014 r. · zweryfikowanie wiedzy nauczycieli na temat koncepcji EWD i powiązanej z nią możliwości podejmowania działań doskonalących pracę szkoły |
Działania | · 10 nauczycieli + dyrektor objętych RPW,
· diagnoza potrzeb i opracowanie RPW, · indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz +12 godz, · zapewnione materiały szkoleniowe, · zapewniona przerwa kawowa, · pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz., · ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW |
Efekty | · wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem.
· zrealizowany cel główny i cele szczegółowe. · w pełni zrealizowane wskaźniki (11 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji z ekspertem zewnętrznym), · warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestniczki akceptowały ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych. |
Rekomendacje | · motywować zespół do działania i wdrażaniem zmian,
· dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji, · pracować nad rozpoznaniem potencjału zespołu i wykorzystać możliwości wymiany wiedzy i doświadczeń między nauczycielami · wspólnie budować system wymiany informacji · wdrażać zespół do refleksji nad własną pracą i pracą szkoły, oraz oceny własnych kompetencji dydaktycznych i wychowawczych |