SORE | Katarzyna Jankowska |
Rok szkolny | 2013/2014 |
Temat I RPW | Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki |
Potrzeby nauczycieli | · Poznanie nowych i praktyczne utrwalenie w warunkach warsztatowych metod wykorzystywanych w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym
· Podniesienie poziomu umiejętności pracy z dziećmi · Ćwiczenie i utrwalanie sposobów na wzajemne motywowanie się nauczycieli do pracy zadaniowej · Ćwiczenie i utrwalanie metod służących motywowaniu do nauki przyszłych uczniów |
Cel ogólny | Podniesienie efektywności procesów edukacyjnych Przedszkola poprzez zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie pracy z dziećmi i współpracy grona pedagogicznego |
Cele szczegółowe | · doskonalenie warsztatu nauczycieli w zakresie pracy z grupą zróżnicowaną wiekowo. · doskonalenie technik uczenia przez zabawę. · wypracowanie katalogu sposobów motywowania do pracy dzieci z deficytami. |
Działania: | · trafna i pogłębiona diagnoza potrzeb szkoły zakończona opracowaniem rpw ;
· objęcie nauczycieli wspomaganiem na podstawie rpw ; dostarczenie opracowanych merytorycznie materiałów szkoleniowych; · prowadzenie ewaluacji działań poprzez ankiety monitorujące, testy wiedzy , sprawozdanie z rpw; · określenie katalogu rekomendacji i konkretyzacja planów na przyszłość. |
Efekty | · wypracowanie spektrum nowych narzędzi dydaktycznych , używanie których pozwoli efektywniej pracować z różnorodną wiekowo grupą dzieci.
· wprowadzenie do katalogu metod pracy sposobu uczenia przez zabawę . · wypracowanie sposobów motywowania do pracy i nauki dzieci z rodzin dysfunkcyjnych, niepełnych ,zagrożonych wykluczeniem. |
Rekomendacje | · motywowanie zespołu do działania i wdrażania zmian.
· dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji. · promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy. |
SORE | Katarzyna Jankowska |
Rok szkolny | 2014/2015 |
Temat II RPW | Praca z uczniem młodszym |
Potrzeby nauczycieli | · Doskonalenie przez nauczycieli własnych kompetencji w zakresie adekwatnej diagnozy gotowości szkolnej dzieci 5-cio letnich,
· Poznanie sposobów i rozwiązań umożliwiających nauczanie dzieci funkcjonujących na różnych poziomach zarówno wiekowych jak i intelektualnych, · Podniesienie umiejętności i wzbogacenie warsztatu zawodowego o nowe metody pracy. |
Cel ogólny | Przygotowanie nauczycieli do pracy z grupą zróżnicowaną wiekowo, doskonalenie umiejętności nauczycieli II etapu edukacyjnego w obszarze pracy z dziećmi młodszymi |
Cele szczegółowe | · poznanie nowych i utrwalenie znanych technik pracy z grupą zróżnicowaną wiekowo.
· nabycie umiejętności wczesnego rozpoznawania symptomów zaburzeń emocjonalno-intelektualnych. · poszerzenie kompetencji w zakresie diagnozowania gotowości szkolnej dzieci. |
Działania | · po pogłębionej diagnozie potrzeb placówki podjęcie decyzji o temacie wspomagania i opracowanie II RPW;
· objęcie nauczycieli trzema formami doskonalenia (warsztaty, konsultacje indywidualne, konsultacje grupowe); · monitorowanie przebiegu realizacji II RPW; przeprowadzenie ewaluacji działań |
Efekty | · wprowadzenie i utrwalenie metod pracy z dziećmi 5-cio letnimi szczególnie pod kątem osiągnięcia przez dzieci gotowości szkolnej.
· zapoznanie nauczycielek z katalogiem symptomów zaburzeń emocjonalnych u dzieci młodszych. · wypracowanie szeregu nowych metod pomocnych |
Rekomendacje | · motywowanie i umożliwianie nauczycielkom szkolenia i dalszego podnoszenia kwalifikacji w zakresie diagnozowania gotowości szkolnej.
· wspieranie nauczycielek w rozwijaniu umiejętności kreatywnego podejścia do własnego warsztatu pracy. |