Przedszkole nr 1 w Sobótce

SORE Katarzyna Jankowska
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki
Potrzeby nauczycieli ·       Poznanie nowych i praktyczne utrwalenie w warunkach warsztatowych metod wykorzystywanych w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym

·       Podniesienie poziomu umiejętności pracy z dziećmi
z deficytami intelektualnymi i innymi

·       Ćwiczenie i utrwalanie sposobów na wzajemne motywowanie się nauczycieli do pracy zadaniowej

·       Ćwiczenie i utrwalanie metod służących motywowaniu do nauki przyszłych uczniów

Cel ogólny Podniesienie efektywności procesów edukacyjnych Przedszkola poprzez zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie pracy z dziećmi i współpracy grona pedagogicznego
Cele szczegółowe ·       doskonalenie warsztatu nauczycieli w zakresie pracy
z grupą zróżnicowaną wiekowo.

·       doskonalenie technik uczenia przez zabawę.

·       wypracowanie katalogu sposobów motywowania do pracy dzieci z deficytami.

Działania: ·       trafna i pogłębiona diagnoza potrzeb szkoły zakończona opracowaniem rpw ;

·       objęcie   nauczycieli wspomaganiem na podstawie rpw ; dostarczenie opracowanych merytorycznie materiałów szkoleniowych;

·       prowadzenie ewaluacji działań poprzez ankiety monitorujące, testy wiedzy , sprawozdanie z rpw;

·       określenie katalogu rekomendacji i konkretyzacja planów na przyszłość.

Efekty ·       wypracowanie spektrum nowych narzędzi dydaktycznych , używanie których pozwoli efektywniej pracować z różnorodną wiekowo grupą dzieci.

·       wprowadzenie do katalogu metod pracy sposobu uczenia przez zabawę .

·       wypracowanie sposobów motywowania do pracy i nauki dzieci z rodzin dysfunkcyjnych, niepełnych ,zagrożonych wykluczeniem.

Rekomendacje ·       motywowanie zespołu do działania i wdrażania zmian.

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji.

·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy.

 

 

SORE Katarzyna Jankowska
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Praca z uczniem młodszym
Potrzeby nauczycieli ·       Doskonalenie przez nauczycieli własnych kompetencji w zakresie adekwatnej diagnozy gotowości szkolnej dzieci 5-cio letnich,

·       Poznanie sposobów i rozwiązań umożliwiających nauczanie dzieci funkcjonujących na różnych poziomach zarówno wiekowych jak i intelektualnych,

·       Podniesienie umiejętności i wzbogacenie warsztatu zawodowego o nowe metody pracy.

Cel ogólny Przygotowanie nauczycieli do pracy z grupą zróżnicowaną wiekowo, doskonalenie umiejętności nauczycieli II etapu edukacyjnego w obszarze pracy z dziećmi młodszymi
Cele szczegółowe ·       poznanie nowych i utrwalenie znanych technik pracy z grupą zróżnicowaną wiekowo.

·       nabycie umiejętności wczesnego rozpoznawania symptomów zaburzeń emocjonalno-intelektualnych.

·       poszerzenie kompetencji w zakresie diagnozowania gotowości szkolnej dzieci.

Działania ·       po pogłębionej diagnozie potrzeb placówki podjęcie decyzji o temacie wspomagania i opracowanie II RPW;

·       objęcie nauczycieli trzema formami doskonalenia (warsztaty, konsultacje indywidualne, konsultacje grupowe);

·       monitorowanie przebiegu realizacji II RPW; przeprowadzenie ewaluacji działań

Efekty ·       wprowadzenie i utrwalenie metod pracy z dziećmi 5-cio letnimi szczególnie pod kątem osiągnięcia przez dzieci gotowości szkolnej.

·       zapoznanie nauczycielek z katalogiem symptomów zaburzeń emocjonalnych u dzieci młodszych.

·       wypracowanie szeregu nowych metod pomocnych
w diagnozowaniu gotowości szkolnej dzieci.

Rekomendacje ·       motywowanie i umożliwianie nauczycielkom szkolenia i dalszego podnoszenia kwalifikacji w zakresie diagnozowania gotowości szkolnej.

·       wspieranie nauczycielek w rozwijaniu umiejętności kreatywnego podejścia do własnego warsztatu pracy.

 

 

 

Category: Bez kategorii
Comments are disabled