Przedszkole Publiczne w Św. Katarzynie

SORE Małgorzata Szymczyk
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich
Potrzeby nauczycieli Grono pedagogiczne, dbając nieustannie o podnoszenie swoich kompetencji, uznało, że należałoby poszerzyć swoją wiedzę w obszarze pracy zespołowej oraz w zakresie spójnej organizacji i realizacji procesów edukacyjnych. Pogłębiona analiza polegała na opisaniu obecnej sytuacji przedszkola oraz na sprecyzowaniu i uszczegółowieniu potrzeb nauczycieli w zakresie wybranego obszaru tematycznego.
Cel ogólny Zbudowanie/wzmocnienie modelu pracy rady pedagogicznej opartego na pracy zespołu realizującego procesy edukacyjne.
Cele szczegółowe ·       świadome kształtowanie pozytywnych i bezpiecznych relacji wśród pracowników (budowanie zespołu), integracja pracowników, inicjowanie i wspieranie działań opartych na zaufaniu, udzielaniu wsparcia, wymianie doświadczeń,

·       nabieranie/doskonalenie przez pracowników kompetencji interpersonalnych (m.in. umiejętności komunikacyjnych, asertywności, udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej),

·       nabywanie wiedzy i umiejętności z zakresu tworzenia zespołu, określania ról jego członków, organizacji i monitorowania pracy zespołu, podziału zadań, pracy metodą projektów,

·       przyjęcie organizacji współpracy nauczycieli w zespołach jako modelu działania dla zespołów uczniowskich, wypracowanie zasad powoływania zespołów zadaniowych

Działania ·       objęcie 6 nauczycieli +Dyrektor RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       2 formy doskonalenia nauczycieli: warsztaty (15h), konsultacje z ekspertem (12h).

·       Zapewnione materiały szkoleniowe

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną (12h konsultacji z ekspertem, 15h konsultacji z SORE),

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu),

·       sprawozdanie z RPW.

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy

·       z nauczycielami i dyrektorem,

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe,

·       w pełni zrealizowane wskaźniki – odbyło się 15 h warsztatów i 12 h konsultacji z ekspertem,

·       warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowane były zamierzenia RPW, uczestnicy akceptowali ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych,

·       nauczyciele poznali metody zwiększające efektywność pracy zespołu,

·       nauczyciele opracowali spójny plan pracy poszczególnych zespołów.

Rekomendacje ·       dalsze doskonalenie niezbędnych dla nauczycieli kompetencji interpersonalnych,

·       motywowanie zespołu do działania i wdrażania zmian,

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji,

·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy,

·       wzmacnianie poczucia, że w trakcie wspólnych działań uruchamiają się pomysły sprzyjające rozwojowi

·       i poprawie dotychczasowych działań.

·       dalsze kształtowanie postawy otwartości i gotowości na zmiany związane z organizacją pracy w placówce.

 

SORE Małgorzata Szymczyk
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych
Potrzeby nauczycieli Dyrekcja przedszkola oraz grono nauczycielskie, świadomi swoich potrzeb, zadecydowali, iż jednym z najważniejszym wyzwań stojących przed rozwojem placówki, zarówno
w najbliższej, jak również długookresowej perspektywie, jest poznanie efektywniejsza współpraca w prowadzeniu procesów edukacyjnych, co znacznie wpłynie na poprawę jakości pracy
i funkcjonowania placówki
Cel ogólny Zbudowanie w placówce kultury pracy zespołami w zakresie organizacji procesów edukacyjnych oraz pozyskanie większości nauczycieli dla tego typu form pracy.
Cele szczegółowe ·       podniesienie/rozwinięcie niezbędnych dla nauczycieli kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej;

·       nabycie/poszerzenie umiejętności praktycznego stosowania wiedzy oraz metod pracy w zakresie skutecznej organizacji procesów edukacyjnych;

·       nabycie/poszerzenie umiejętności nauczycieli w obszarze zespołowego planowania działań, a także programowania i stosowania bieżącej oraz sumującej oceny efektów uzyskiwanych przez uczniów;

·       pomoc przy opracowaniu struktury działań zespołowych wspierania każdego ucznia w jego rozwoju oraz systematycznego i poddawanego bieżącej refleksji monitorowania efektów tych działań.

Działania ·       objęcie 7 nauczycieli +Dyrektor RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       2 formy doskonalenia nauczycieli: warsztaty (15h), konsultacje z ekspertem (12h).

·       Zapewnione materiały szkoleniowe

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną (12h konsultacji z ekspertem, 15h konsultacji z SORE),

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu),

·       sprawozdanie z RPW.

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem,

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe,

·       w pełni zrealizowane wskaźniki – odbyło się 15 h warsztatów i 12 h konsultacji z ekspertem,

·       nauczyciele, w oparciu o plany i warunki nauczania, stworzyli nowe narzędzie do monitorowania jakościowego podstawy programowej,

·       nauczyciele opracowali plan pracy zespołowej służący wspieraniu podopiecznych

Rekomendacje ·       dalsze doskonalenie niezbędnych dla nauczycieli kompetencji interpersonalnych,

·       motywowanie zespołu do działania i wdrażania zmian,

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji,

·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy,

·       wzmacnianie poczucia, że w trakcie wspólnych działań uruchamiają się pomysły sprzyjające rozwojowi

·       i poprawie dotychczasowych działań.

·       dalsze kształtowanie postawy otwartości i gotowości na zmiany związane z organizacją pracy w placówce.

 

 

Category: Bez kategorii
Comments are disabled