Szkoła Podstawowa w Siechnicach

SORE Małgorzata Szymczyk
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych.
Potrzeby nauczycieli Dyrekcja szkoły oraz grono nauczycielskie, świadomi swoich potrzeb, zadecydowali, iż jednym z najważniejszym wyzwań stojących przed rozwojem placówki, zarówno w najbliższej, jak również długookresowej perspektywie, jest poznanie efektywniejsza współpraca w prowadzeniu procesów edukacyjnych, co znacznie wpłynie na poprawę jakości pracy   i funkcjonowania placówki.
Cel ogólny Zbudowanie w placówce kultury pracy zespołami w zakresie organizacji procesów edukacyjnych oraz pozyskanie większości nauczycieli dla tego typu form pracy.
Cele szczegółowe ·       wspólne zbadanie kultury organizacyjnej placówki i pozyskanie w ten sposób przez nauczycieli wiedzy do wypracowania rozwiązań umożliwiających budowę podstaw pracy zespołowej;

·       podniesienie/rozwinięcie niezbędnych dla nauczycieli kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej;

·       nabycie/poszerzenie umiejętności praktycznego stosowania wiedzy oraz metod pracy w zakresie skutecznej organizacji procesów edukacyjnych;

·       nabycie/poszerzenie umiejętności nauczycieli w obszarze zespołowego planowania działań, a także programowania
i stosowania bieżącej oraz sumującej oceny efektów uzyskiwanych przez uczniów;

·       pomoc przy opracowaniu struktury działań zespołowych wspierania każdego ucznia w jego rozwoju oraz systematycznego i poddawanego bieżącej refleksji monitorowania efektów tych działań.

Działania ·       objęcie 43   nauczycieli +Dyrektor RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       2 formy doskonalenia nauczycieli: warsztaty (15h), konsultacje z ekspertem (12h).

·       zpewnione materiały szkoleniowe

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną (12h konsultacji z ekspertem, 15h konsultacji z SORE),

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu),

·       sprawozdanie z RPW.

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem,

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe,

·       w pełni zrealizowane wskaźniki – odbyło się 15 h warsztatów i 12 h konsultacji z ekspertem,

·       nauczyciele poznali możliwości i metody opracowania planu pracy zespołowej służący wspieraniu uczniów.

Rekomendacje ·       dalsze doskonalenie niezbędnych dla nauczycieli kompetencji interpersonalnych,

·       motywowanie zespołu do działania i wdrażania zmian,

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji,

·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy,

·       wzmacnianie poczucia, że w trakcie wspólnych działań uruchamiają się pomysły sprzyjające rozwojowi i poprawie dotychczasowych działań.

·       dalsze kształtowanie postawy otwartości i gotowości na zmiany związane z organizacją pracy w placówce

 

 

SORE Małgorzata Szymczyk
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki
Potrzeby nauczycieli Nauczycielom bardzo zależało, żeby temat warsztatu realizowany był z uwzględnieniem ucznia zdolnego i ucznia trudnego wychowawczo. Oprócz metod motywujących do nauki, nauczyciele chcieli również poznać metody angażujące i mobilizujące ucznia do pracy podczas lekcji. Nauczyciele mieli nadzieję, że wybrana oferta doskonalenia pozwoli im na lepszą organizację pracy podczas lekcji, sprzyjającą osiąganiu sukcesów przez uczniów i nauczycieli
Cel ogólny Zwiększenie efektywności procesów edukacyjnych poprzez podniesienie kompetencji nauczycieli i uczniów w zakresie technik nauczania i uczenia się oraz metod motywowania do nauki.
Cele szczegółowe ·       poszerzenie warsztatu pracy nauczycieli w zakresie technik nauczania oraz metod aktywizujących,

·       zwiększenie kompetencji nauczycieli i uczniów w zakresie technik uczenia się i zapamiętywania,

·       sukcesywne wdrażanie do praktyki szkolnej nowych metod motywowania uczniów do pracy oraz technik uczenia się zwiększających odpowiedzialność osobistą za rozwój,

·       wypracowanie w zespołach nauczycielskich katalogu sposobów motywowania uczniów, nabycie przez nauczycieli umiejętności właściwego doboru czynników motywujących w zależności od ucznia, sytuacji, kontekstu,

·       doskonalenie przez nauczycieli umiejętności stosowania aktywizujących metod pracy na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych,

·       doskonalenie umiejętności pracy zespołowej przez nauczycieli i uczniów.

Działania ·       objęcie 43 nauczycieli +Dyrektor RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       2 formy doskonalenia nauczycieli: warsztaty (15h), konsultacje z ekspertem (12h).

·       Zapewnione materiały szkoleniowe

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną (12h konsultacji z ekspertem, 15h konsultacji z SORE),

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu),

·       sprawozdanie z RPW.

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem,

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe,

·       w pełni zrealizowane wskaźniki – odbyło się 15 h warsztatów i 12 h konsultacji z ekspertem,

·       warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowane były zamierzenia RPW, uczestnicy akceptowali ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych,

·       nauczyciele poznali metody aktywizujące, poszerzyli wiedzę w zakresie technik uczenia się oraz metod motywujących do nauki.

Rekomendacje ·       dalsze doskonalenie w zakresie podejmowania działań dydaktyczno – wychowawczych,

·       dalsze doskonalenie umiejętności stosowania aktywizujących metod pracy na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych,

·       dalsze doskonalenie umiejętności pracy zespołowej,

·       motywować zespół do działania i wdrażania zmian,

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji,

·       dalsze kształtowanie postawy otwartości i gotowości na zmiany związane z organizacją pracy w klasie,

·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy

 

 

Category: Bez kategorii
Comments are disabled