SIEĆ WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA WYCHOWAWCÓW

Okres pracy sieci: IV.2014 – X.2015

Koordynator sieci: Monika Goś

PODSUMOWANIE PRACY SIECI

POTRZEBY WYCHOWAWCÓW

•    podniesienie kompetencji uczestników sieci w zakresie diagnozowania sytuacji trudnych pod względem wychowawczym
•    podniesienie kompetencji w zakresie planowania
i podejmowania działań wychowawczych
•    podniesienie umiejętności analizy i korzystania z zasobów, w tym współpracy z pracownikami placówki oraz współpracy z rodzicami wychowanków

CELE SIECI WYCHOWAWCÓW

•    podniesienie umiejętności analizy sytuacji trudnych pod względem wychowawczym
•    przypomnienie / wprowadzenie wybranych technik z zakresu oddziaływań wychowawczych i komunikacji,
•    podniesienie kompetencji uczestników sieci w zakresie komunikacji, umiejętności interpersonalnych i negocjacji
•    ukierunkowanie na wykorzystanie dostępnych zasobów
(praca na zasobach)
•    wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami – wykorzystanie zróżnicowań związanych ze stażem pracy i specyfiką placówek
•    wymiana materiałów pomiędzy uczestnikami (dokumentów, filmów, zdjęć, itp)
•    rozwijanie umiejętności korzystania z idei i techniki sieciowania

DZIAŁANIA SIECI WYCHOWAWCÓW

•    diagnoza potrzeb uczestników i opracowanie planów pracy sieci
•    objęcie pracą sieci 25 nauczycieli pełniących funkcję wychowawcy
•    8 szkoleń prowadzonych przez eksperta i koordynatora sieci – łącznie 32 godziny
szkoleniowe, w tym: wykłady, zajęcia warsztatowe, dyskusje, wymiana doświadczeń, treningi w zakresie obsługi i korzystania z platformy „doskonaleniewsieci”
•    podjęta tematyka szkoleń:
•    praca z uczniem z trudnymi zachowaniami
•    rozwiązywanie konfliktów i trudnych sytuacji w klasie
•    zastosowanie modelu GROW w mediacjach i negocjacjach
•    motywowanie rodziców do współpracy
•    motywowanie wychowanków do współpracy
•    diagnoza zasobów i mocnych stron
•    praca na platformie: udostępnianie materiałów, w tym scenariuszy zajęć, dokumentów wypracowanych przez wychowawców, zdjęć, wykładów, filmów; wymiana doświadczeń
i opinii związanych z tematyką prac sieci
•    udostępnienie każdemu uczestnikowi sieci wypracowanych materiałów szkoleniowych
•    ewaluacja działań – łącznie pięć ankiet monitorujących przebieg działań projektowych; wypracowanie szczegółowych wskaźników
•    dwukrotne opracowanie sprawozdania z pracy sieci

EWALUACJA PRACY SIECI WYCHOWAWCÓW

Przyrost kompetencji uczestników w wyniku pracy w sieci wychowawców
siecwych1

Ocena efektywności działań sieci wychowawców

siecwych2

EFEKTY PRACY SIECI WYCHOWAWCÓW

•    rozwinięcie umiejętności diagnozowania sytuacji trudnych i planowania pracy
z wychowankiem i środowiskiem
•    podniesienie kompetencji w zakresie pracy wychowawczej z dzieckiem przejawiającym zachowania trudne (opanowanie, stosowanie wybranych technik)
•    ukierunkowanie pracy na diagnozowanie i wykorzystanie zasobów (praca
na zasobach)
•    nawiązanie kontaktów pomiędzy pracownikami wielu placówek, wymiana doświadczeń, materiałów i opinii
•    rozwinięcie umiejętności korzystania z metody samokształcenia jaką
jest sieciowanie
•    zamieszczenie na platformie „doskonaleniawsieci” licznych wątków tematycznych związanych z pracą sieci
•    zamieszczenie licznych plików (dokumentów, scenariuszy, wykładów, filmów, zdjęć) na platformie z możliwością nieograniczonego czasem korzystania z nich.

REKOMENDACJE

•    kontynuacja działań na platformie umożliwiająca wymianę doświadczeń dla zainteresowanych wychowawców
•    udostępnienie wypracowanych i zamieszczonych na platformie „doskonaleniewsieci” materiałów szerszemu gronu wychowawców
•    promowanie idei sieciowania w placówkach oświatowych powiatu wrocławskiego

Category: Bez kategorii
Comments are disabled