Szkoła Podstawowa im. Odkrywców i Podróżników w Borowej

SORE Katarzyna Szafulska
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki?”
Potrzeby nauczycieli Przeprowadzona diagnoza wskazała na potrzebę doskonalenia nauczycieli w zwiększaniu i różnorodności metod i technik nauczania, aby w większym stopniu aktywizować uczniów. Nauczyciele wskazali również potrzebę zapoznania się z nowymi technologiami wspierającymi proces komunikacji z rodzicami i współdziałania w procesach edukacyjnych.
Cel ogólny Zwiększenie efektywności procesów edukacyjnych poprzez podniesienie kompetencji nauczycieli i uczniów w zakresie technik nauczania i uczenia się oraz metod motywowania nauki.
Cele szczegółowe ·       poszerzenie warsztatu pracy nauczycieli w zakresie technik nauczania oraz metod aktywujących, zwiększenie kompetencji nauczycieli i uczniów w zakresie technik uczenia się i zapamiętywania,

·       sukcesywne wdrażanie do praktyki szkolnej nowych metod motywowania uczniów do pracy oraz technik uczenia się zwiększających odpowiedzialność osobistą za rozwój,

·       doskonalenie przez nauczycieli umiejętności stosowania aktywizujących metod pracy na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych, doskonalenie umiejętności pracy zespołowej przez nauczycieli i uczniów,

·       wypracowanie metod współpracy między nauczycielami
a rodzicami w motywowaniu uczniów do efektywnej pracy,

·       nabycie wśród nauczycieli umiejętności właściwego doboru czynników motywujących w zależności od ucznia, sytuacji
i kontekstu, – wypracowanie metod jak motywować ucznia nie stawiając mu oceny i jak rozmawiać z rodzicem, aby odczuwał potrzebę motywowania swojego dziecka
i wiedział jak to robić,

·       opracowanie i nabycie umiejętności skutecznego stosowania technik relaksacyjnych.

Działania ·       12 nauczycieli + dyrektor objętych RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz,

·       zapewnione materiały szkoleniowe,

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz.,

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem,

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe,

·       w pełni zrealizowane wskaźniki (12 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji z ekspertem zewnętrznym),

·       warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestniczki akceptowały ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych.

Rekomendacje ·       motywować zespół do działania i wdrażania zmian,

·       wspólne rozwiązywanie problemów edukacyjnych,

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji,

·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy,

·       wdrażać zespół do refleksji nad własną pracą i pracą szkoły oraz oceny własnych kompetencji dydaktycznych i wychowawczych

·       wzmacnianie poczucia konieczności wprowadzania zmian we własny warsztat pracy,

·       zwiększyć starania dotyczące nauki kompetencji społecznych.

 

 

SORE Katarzyna Szafulska
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Współpraca nauczycieli w tworzeniu procesów edukacyjnych
Potrzeby nauczycieli Nauczyciele wskazali również potrzebę zapoznania się
z nowymi technologiami wspierającymi proces komunikacji
z rodzicami i współdziałania w procesach edukacyjnych.
Cel ogólny Doskonalenie w szkole kultury pracy zespołowej w zakresie organizacji procesów edukacyjnych oraz pozyskanie większości nauczycieli do tego typu form pracy
Cele szczegółowe ·       wypracowanie metod motywujących uczniów w celu poprawienia swoich osiągnięć edukacyjnych – szczególnie biorąc pod uwagę uczniów z dysfunkcjami

·       zespolone wzmacnianie świadomego i aktywnego uczestnictwa uczniów w procesie kształcenia poprzez lepsze poznanie ich oczekiwań i zainteresowań

·       podniesienie niezbędnych dla nauczycieli kompetencji
w zakresie komunikacji interpersonalnej

·       nabycie umiejętności udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej

·       poszerzenie umiejętności nauczycieli w obszarze zespołowego planowania działań, , a także programowania i oceniania efektów uzyskiwanych przez uczniów

Działania ·       12 nauczycieli + dyrektor objętych RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz,

·       zapewnione materiały szkoleniowe,

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz.

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem.

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe.

·       w pełni zrealizowane wskaźniki (12 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji z ekspertem zewnętrznym).

·       warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestniczki akceptowały ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych.

Rekomendacje ·       motywować zespół do działania i wdrażania zmian,

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji,

·       pracować nad rozpoznaniem potencjału zespołu i wykorzystać możliwości wymiany wiedzy i doświadczeń między nauczycielami,

·       wspólnie budować system wymiany informacji udzielania komentarza, informacji zwrotnej dla ucznia
i rodziców,

·       wdrażać zespół do refleksji nad własną pracą i pracą szkoły oraz oceny własnych kompetencji dydaktycznych
i wychowawczych

 

 

Category: Bez kategorii
Comments are disabled