Szkoła Podstawowa w Pustkowie Wilczkowskim

SORE Agata Sopniewska
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki
Potrzeby nauczycieli ·   Na podstawie rozmowy z dyrektorem szkoły, spotkania z radą pedagogiczną, warsztatu diagnostyczno-rozwojowego angażującego wszystkich członków rady pedagogicznej, sformułowano potrzeby i wyłoniono obszar rozwojowy szkoły w obszarze Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.

·   Szkoła borykała się z problemem spadającej motywacji uczniów do nauki, co przekładało się na wyniki nauczania. W wyniku rozmów z nauczycielami przedstawiał się obraz ucznia, który nie angażuje się w proces nauki, pomimo starań nauczycieli. Z tego względu nauczyciele pragną podnieść swoje kompetencje i wiedzę z zakresu metod motywujących do nauki oraz technik uczenia się oraz dopasowania ich indywidualnie do każdego ucznia.

Cel ogólny Celem ogólnym realizacji oferty było zwiększenie efektywności procesów edukacyjnych poprzez podniesienie kompetencji nauczycieli i uczniów w zakresie technik nauczania i uczenia się oraz metod motywowania do nauki.
Cele szczegółowe ·   Poznanie min. 5 nowych technik szybkiego uczenia się i min. 2 technik pamięciowych.

·   Jak wdrażać poznane metody na zajęciach z uczniami.

·   poszerzenie warsztatu pracy nauczycieli w zakresie technik   nauczania oraz metod aktywizujących.

·   Zwiększenie kompetencji nauczycieli i uczniów w zakresie technik uczenia się i zapamiętywania.

·   Sukcesywne wdrażanie do praktyki szkolnej nowych metod motywowania uczniów do pracy oraz technik uczenia się zwiększających odpowiedzialność osobistą za rozwój

·   Doskonalenie przez nauczycieli umiejętności stosowania aktywizujących metod pracy na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych.

·   Doskonalenie umiejętności pracy zespołowej przez nauczycieli i uczniów

Działania ·   Liczba nauczycieli uczestniczących w zajęciach: 10 + 1

·   Warsztaty grupowe: 3 spotkania po: 5h + 5h + 5h = 15h

·   Konsultacje indywidualne z ekspertem zewnętrznym: 12h dla wszystkich nauczycieli i dyrektora

·   Konsultacje indywidualne z SORE: 10 godzin

·   Konsultacje grupowe z SORE: 5 godzin

·   Zapewnione materiały szkoleniowe oraz przerwa kawowa

·   Ewaluacja działań: testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, sprawozdanie z RPW

Efekty ·   wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem

·   zwiększenie efektywności procesu uczenia się

·   stosowanie przez nauczycieli większej ilości technik uczenia i metod aktywizujących uczniów

·   w pełni zrealizowane wskaźniki (odbyło się 15h warsztatów i 12h konsultacji z ekspertem zewnętrznym).

·   Warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestnicy akceptowali ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych

Rekomendacje ·   inicjowanie chęci u nauczycieli do działania i wdrażania zmian,

·   dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji,

·   promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy.

 

 

SORE Agata Sopniewska
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Wspieranie pracy wychowawców klas – bezpieczna szkoła
Potrzeby nauczycieli ·   Na podstawie rozmowy z dyrektorem szkoły, spotkania z radą pedagogiczną, warsztatu diagnostyczno-rozwojowego angażującego wszystkich członków rady pedagogicznej, sformułowano potrzeby i wyłoniono obszar rozwojowy szkoły w obszarze Wspieranie pracy wychowawców klas – bezpieczna szkoła.

·   W szkole obserwowano potrzebę budowania programu profilaktyki i wychowawczego. Nauczyciele mieli poczucie niewystarczającej wiedzy związanej z przepisami prawa z zakresu bezpieczeństwa oraz z prowadzeniem dokumentacji z tym związanej. Dyrekcja szkoły sygnalizowała potrzebę wsparcia pracy wychowawców przez specjalistę zewnętrznego w zakresie dostrzegania zagrożeń oraz budowania dobrych relacji z rodzicami.

Cel ogólny Celem ogólnym realizacji oferty było zbudowanie kompleksowego wsparcia dla wychowawców, aby w maksymalnym stopniu osiągali zaplanowane efekty wychowawcze oraz lepsza współpraca wychowawców z uczniami i rodzicami.
Cele szczegółowe ·   Zapoznanie się z przepisami prawa z zakresu bezpieczeństwa wycieczek oraz prowadzenia dokumentacji z tym związanej.

·   Szacowanie zagrożeń i ich potencjalnych skutków.

·   Pomysły na tworzenie i egzekwowanie wewnątrzszkolnych kodeksów.

·   Ciekawe pomysły na działania / programy wychowawcze.

·   Obowiązki rodzica w sytuacji zagrożeń.

·   Metody rozpoznawania potrzeb wychowawczych uczniów oraz lepszych kontaktów z rodzicami.

Działania ·   Liczba nauczycieli uczestniczących w zajęciach: 10 + 1

·   Warsztaty grupowe: 4 spotkania po: 3h + 4h + 4h + 4h= 15h

·   Konsultacje indywidualne z ekspertem zewnętrznym: 12h dla wszystkich nauczycieli i dyrektora

·   Konsultacje indywidualne z SORE: 10 godzin

·   Konsultacje grupowe z SORE: 5 godzin

·   Zapewnione materiały szkoleniowe oraz przerwa kawowa

·   Ewaluacja działań: testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, sprawozdanie z RPW

Efekty ·   wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem

·   kompleksowe wsparcie dla wychowawców

·   znajomość przepisów prawa z zakresu

·   w pełni zrealizowane wskaźniki (odbyło się 15h warsztatów i 12h konsultacji z ekspertem zewnętrznym).

Warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestnicy akceptowali ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych

Rekomendacje ·   motywować zespół do działania i wdrażania zmian,

·   dalszy rozwój w zakresie wzajemnej komunikacji,

·   ciągły rozwój umiejętności dotyczących współpracy między nauczycielami a uczniami.

 

 

Category: Bez kategorii
Comments are disabled