SORE | Katarzyna Jankowska |
Rok szkolny | 2013/2014 |
Temat I RPW | Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
Potrzeby nauczycieli | · Zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie analizowania potrzeb ucznia
· Podniesienie umiejętności planowania pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych · Określenie i zdefiniowanie metod i technik pozwalających zindywidualizować pracę edukacyjną z uczniem · Doskonalenie umiejętności tworzenia IPET |
Cel ogólny | Stworzenie systemu pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Cele szczegółowe | · zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie dostrzegania symptomów schizofrenii u dzieci i młodzieży.
· doskonalenie umiejętności niezbędnych do przeprowadzenia analizy indywidualnych potrzeb ucznia i stworzenia ipet. · wypracowanie sposobów integracji szkoły z rodzicami w kontekście poprawy funkcjonowania uczniów w placówce. |
Działania: | · pogłębiona diagnoza potrzeb placówki zakończona opracowaniem rpw ;
· objęcie nauczycieli wspomaganiem na podstawie rpw ; dostarczenie materiałów szkoleniowych opracowanych przez eksperta; · prowadzenie ewaluacji działań poprzez ankiety monitorujące, testy wiedzy ; · określenie katalogu rekomendacji i konkretyzacja planów na przyszłość |
Efekty | · wypracowanie spektrum narzędzi niezbędnych do diagnozowania problemów wychowawczych uczniów placówki.
· pogłębienie wiedzy na temat rozpoznawania symptomów zaburzeń psychicznych · wypracowanie sposobów podnoszących poziom integracji nauczycieli z uczniami i rodzinami uczniów w celu maksymalnego zaspokojenia potrzeb młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
Rekomendacje | · promowanie zachowań służących podniesieniu efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
· motywowanie zespołu nauczycielskiego do dalszego rozwoju osobistego. · promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy szczególnie w kontekście pracy z młodzieżą z dysfunkcjami |
SORE | Katarzyna Jankowska |
Rok szkolny | 2014/2015 |
Temat II RPW | Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki |
Potrzeby nauczycieli | · Określenie metod i technik podnoszących poziom motywacji uczniów do pracy w szkole i poza nią oraz sposoby wykorzystania tych technik w praktyce pedagogicznej
· Pogłębienie wiedzy na temat nowoczesnych technik pamięciowych · Podniesienie poziomu umiejętności pracy z młodzieżą z deficytami emocjonalnymi i intelektualnymi |
Cel ogólny | Podniesienie efektywności procesów edukacyjnych poprzez zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie technik nauczania , uczenia się oraz metod motywujących młodzież do nauki. |
Cele szczegółowe | · rozwój warsztatu nauczycieli w zakresie nowoczesnych technik motywacyjnych
· nabycie umiejętności wprowadzania metod efektywnego zapamiętywania |
Działania | · po pogłębionej diagnozie potrzeb placówki podjęcie decyzji o temacie wspomagania i opracowanie II RPW;
· objęcie nauczycieli trzema formami doskonalenia (warsztaty, konsultacje indywidualne, konsultacje grupowe); · monitorowanie przebiegu realizacji II RPW; · przeprowadzenie ewaluacji działań; · ustalenie priorytetów do realizacji w przyszłości |
Efekty | · wypracowanie narzędzi dydaktycznych ,wprowadzenie i utrwalenie w praktyce metod zapamiętywania i efektywnego uczenia się dużych porcji materiału pamięciowego.
· przepracowanie katalogu technik wykorzystywanych do motywowania młodzieży do pracy nad sobą i nauki . |
Rekomendacje | · motywowanie zespołu do wdrażania zmian i praktycznego wykorzystywania poznanych technik pamięciowych.
· wspieranie nauczycielek w rozwijaniu umiejętności kreatywnego podejścia do własnego warsztatu pracy i wprowadzania zmian w zakresie wykorzystywanych metod nauczania. |