Technikum w Powiatowym Zespole Szkół nr 1 w Krzyżowicach

SORE Katarzyna Jankowska
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Potrzeby nauczycieli ·       Zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie analizowania potrzeb ucznia

·       Podniesienie umiejętności planowania pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych

·       Określenie i zdefiniowanie metod i technik pozwalających zindywidualizować pracę edukacyjną z uczniem

·       Doskonalenie umiejętności tworzenia IPET

Cel ogólny Stworzenie systemu pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Cele szczegółowe ·       zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie dostrzegania symptomów schizofrenii u dzieci i młodzieży.

·       doskonalenie umiejętności niezbędnych do przeprowadzenia analizy indywidualnych potrzeb ucznia i stworzenia ipet.

·       wypracowanie sposobów integracji szkoły z rodzicami w kontekście poprawy funkcjonowania uczniów w placówce.

Działania: ·       pogłębiona   diagnoza potrzeb placówki   zakończona opracowaniem rpw ;

·       objęcie   nauczycieli wspomaganiem na podstawie rpw ; dostarczenie materiałów szkoleniowych opracowanych przez eksperta;

·       prowadzenie ewaluacji działań poprzez ankiety monitorujące, testy wiedzy ;

·       określenie katalogu rekomendacji i konkretyzacja planów na przyszłość

Efekty ·       wypracowanie spektrum narzędzi niezbędnych do diagnozowania problemów wychowawczych uczniów placówki.

·       pogłębienie wiedzy na temat rozpoznawania symptomów zaburzeń psychicznych

·       wypracowanie sposobów podnoszących poziom integracji nauczycieli z uczniami i rodzinami uczniów w celu maksymalnego zaspokojenia potrzeb młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Rekomendacje ·       promowanie zachowań służących podniesieniu efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

·       motywowanie zespołu nauczycielskiego do dalszego rozwoju osobistego.

·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy szczególnie w kontekście pracy z młodzieżą z dysfunkcjami

 

 

SORE Katarzyna Jankowska
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki
Potrzeby nauczycieli ·       Określenie metod i technik podnoszących poziom motywacji uczniów do pracy w szkole i poza nią oraz sposoby wykorzystania tych technik w praktyce pedagogicznej

·       Pogłębienie wiedzy na temat nowoczesnych technik pamięciowych

·       Podniesienie poziomu umiejętności pracy z młodzieżą z deficytami emocjonalnymi i intelektualnymi

Cel ogólny Podniesienie efektywności procesów edukacyjnych poprzez zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie technik nauczania , uczenia się oraz metod motywujących młodzież do nauki.
Cele szczegółowe ·       rozwój warsztatu nauczycieli w zakresie nowoczesnych technik motywacyjnych

·       nabycie umiejętności wprowadzania metod efektywnego zapamiętywania

Działania ·       po pogłębionej diagnozie potrzeb placówki podjęcie decyzji o temacie wspomagania i opracowanie II RPW;

·       objęcie nauczycieli trzema formami doskonalenia (warsztaty, konsultacje indywidualne, konsultacje grupowe);

·       monitorowanie przebiegu realizacji II RPW;

·       przeprowadzenie ewaluacji działań;

·       ustalenie priorytetów do realizacji w przyszłości

Efekty ·       wypracowanie narzędzi dydaktycznych ,wprowadzenie i utrwalenie w praktyce metod zapamiętywania i efektywnego uczenia się dużych porcji materiału pamięciowego.

·       przepracowanie katalogu technik wykorzystywanych do motywowania młodzieży do pracy nad sobą i nauki .

Rekomendacje ·       motywowanie zespołu do wdrażania zmian i praktycznego wykorzystywania poznanych technik pamięciowych.

·       wspieranie nauczycielek w rozwijaniu umiejętności kreatywnego podejścia do własnego warsztatu pracy i wprowadzania zmian w zakresie wykorzystywanych metod nauczania.

 

Category: Bez kategorii
Comments are disabled