Programy Profilaktyczne i Edukacyjne
Zapraszamy do uczestnictwa w naszych programach, które skierowane są do dzieci, młodzieży oraz ich rodziców. Nasze działania mają na celu zwiększenie świadomości na temat zdrowia psychicznego oraz poprawę kompetencji społecznych, co jest kluczowe w budowaniu relacji z rówieśnikami i dorosłymi. Uczestnicy uczą się również radzenia sobie z emocjami, co pozwala na lepsze zarządzanie trudnymi sytuacjami, które mogą występować w codziennym życiu. Programy te nie tylko pomagają w identyfikacji własnych uczuć, ale także promują integrację społeczną i wspierają rozwój umiejętności interpersonalnych. Działania te są niezwykle ważne w kontekście współczesnych wyzwań, z jakimi borykają się dzieci i młodzież. Zachęcamy do kontaktu z osobami odpowiedzialnymi za dany projekt, które chętnie udzielą wszelkich informacji na temat programów. Razem możemy zadbać o zdrowie psychiczne i dobrostan naszych dzieci.
Temat akcji | Grupa docelowa | Planowany termin | Osoba odpowiedzialna |
Trening Umiejętności Społecznych | Uczniowie klas 1-3 | Rok szkolny 2024/2025 | joanna.elwartowska@pzp.edu.pl, natalia.nowak@pzp.edu.pl |
Świadomość ADHD – Zrozumienie, Akceptacja, Wsparcie | Rodzice i młodzież | 23 i 30 października 2024 | edyta.lipska@pzp.edu.pl |
Zarządzanie złością – Zajęcia warsztatowe | Uczniowie klas 1-3 | Kwiecień-Maj 2025 | malgorzata.zawada@pzp.edu.pl, krystyna.szmyd@pzp.edu.pl |
Dziecko – istota emocjonalna | Uczniowie klas 1-3 | Rok szkolny 2024/2025 | marta.kozaryn@pzp.edu.pl, anna.klek-gorska@pzp.edu.pl |
Zaburzenia przetwarzania dźwięków (APD/CAPD) | Specjaliści, nauczyciele | Marzec 2025 | ewa.gwiazda@pzp.edu.pl |
Dbaj o mózg | Nauczyciele, rodzice | Rok szkolny 2024/2025 | ewa.soltys@pzp.edu.pl |
Offline: Życie bez nałogu | Rodzice, nauczyciele | Rok szkolny 2024/2025 | joanna.halicka-maslowska@pzp.edu.pl |
Wsparcie Psychologiczne i Terapeutyczne
Nasze działania w zakresie wsparcia psychologicznego i terapeutycznego oferują zarówno indywidualne, jak i grupowe wsparcie dla uczniów, nauczycieli oraz rodziców. Programy te są skierowane do osób zmagających się z trudnościami emocjonalnymi, problemami wychowawczymi oraz kwestiami integracyjnymi. Oferowane wsparcie ma szczególne znaczenie dla społeczności szkolnej, ponieważ sprzyja zdrowemu funkcjonowaniu emocjonalnemu i poprawie komunikacji. W obliczu wyzwań, które mogą pojawiać się w codziennym życiu, takie wsparcie staje się nieocenione w budowaniu pozytywnych relacji oraz efektywnego uczenia się. Zachęcamy do kontaktu z osobami odpowiedzialnymi za dany projekt, które chętnie podzielą się szczegółowymi informacjami. Razem możemy stworzyć środowisko, w którym każdy czuje się bezpiecznie i ma możliwość rozwoju.
Temat akcji | Grupa docelowa | Planowany termin | Osoba odpowiedzialna |
Integracja środowiskowa uczniów i rodziców z Ukrainy | Nauczyciele, rodzice, uczniowie z Ukrainy | Od października 2024 | hanna.shcherbyna@pzp.edu.pl |
Wsparcie rodziców i nauczycieli – trudności edukacyjne | Rodzice/nauczyciele (konsultacje) | Rok szkolny 2024/2025 | beata.anklewicz-sudol@pzp.edu.pl, teresa.dzikowska@pzp.edu.pl |
Wsparcie w komunikacji z dzieckiem | Rodzice | Rok szkolny 2024/2025 | malgorzata.miziak@pzp.edu.pl |
Psychologiczne wsparcie wychowawców klas | Wychowawcy klas | Rok szkolny 2024/2025 | ewa.gwiazda@pzp.edu.pl |
Czy moje dziecko jest gotowe do szkoły? | Rodzice dzieci przedszkolnych | Maj 2025 | krystyna.szmyd@pzp.edu.pl |
Emocje rodzica w relacji z dzieckiem | Rodzice | Rok szkolny 2024/2025 | sylwia.balcewicz@pzp.edu.pl |
Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły | Rodzice (warsztaty) | Rok szkolny 2024/2025 | jagoda.ziober-pekalska@pzp.edu.pl |
Akcje Konsultacyjne i Warsztaty
Nasze akcje konsultacyjne i warsztaty skierowane są do nauczycieli oraz rodziców, oferując wsparcie w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Umożliwiają one rozwój kompetencji pedagogicznych i psychologicznych, co jest szczególnie istotne w kontekście uczniów z trudnościami, takimi jak dysleksja czy autyzm. Dzięki tym działaniom pedagodzy zyskują cenną wiedzę, która pozwala im lepiej rozumieć potrzeby dzieci oraz skuteczniej wspierać ich rozwój. Warsztaty te stwarzają również możliwość wymiany doświadczeń i najlepszych praktyk, co przyczynia się do tworzenia bardziej sprzyjającego środowiska edukacyjnego. Zachęcamy do kontaktu z osobami odpowiedzialnymi za dany projekt, które chętnie udzielą dodatkowych informacji. Wspólnie możemy wzmocnić edukację i wsparcie dla dzieci.
Temat akcji | Grupa docelowa | Planowany termin | Osoba odpowiedzialna |
Jak pracować z dzieckiem z dysleksją | Nauczyciele | Październik 2024 | izabela.siedlecka@pzp.edu.pl |
Tydzień autyzmu | Rodzice, dzieci, młodzież | Kwiecień 2025 | anna.dudek-rzepka@pzp.edu.pl |
Forum Logopedów | Specjaliści, logopedzi | Marzec 2025 | magdalena.woloszyn@pzp.edu.pl, onika.burzynska@pzp.edu.pl |
Wsparcie w realizacji zapisów opinii psychologicznych | Nauczyciele | Rok szkolny 2024/2025 | aleksandra.sanigorska@pzp.edu.pl |
Warsztaty z zakresu różnorodności | Uczniowie | Rok szkolny 2024/2025 | malgorzata.miziak@pzp.edu.pl |
Dyskalkulia – diagnoza specyficznych trudności w uczeniu się matematyki | Nauczyciele | Rok szkolny 2024/2025 | joanna.szymanska@pzp.edu.pl |
Mindfulness dla nauczycieli – jak wspierać siebie oraz przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu | Nauczyciele | Rok szkolny 2024/2025 | alexandra.butor@pzp.edu.pl, joanna.halicka-maslowska@pzp.edu.pl |
Problemy w funkcjonowaniu u dziecka z afazją, nieprawidłowy rozwój mowy i inne dysfunkcje | Rodzice | Rok szkolny 2024/2025 | joanna.szarek@pzp.edu.pl |