SORE | Magdalena Nowak |
Rok szkolny | 2013/2014 |
Temat I RPW | Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? |
Potrzeby nauczycieli | Jako doświadczeni pedagodzy nauczyciele widzą konieczność doskonalenia swojego warsztatu pracy poprzez wzbogacenie go o nietypowe formy koncentrujące uwagę ucznia, motywując jego do pracy – uwzględniające jego ograniczenia fizyczne i psychiczne. |
Cel ogólny | Wzmocnienie kompetencji uczestników projektu w zakresie kreowania procesu edukacyjnego |
Cele szczegółowe | · poznanie aktywnych metod nauczania i wykorzystanie ich w pracy z zespołem klasowym;
· poznanie technik uczenia się i metod motywujących uczniów do nauki; · rozpoznawanie stylów uczenia się i efektywne dobieranie metod pracy; · poznanie elementów technik szybkiego czytania i zapamiętywania; · poznanie elementów oceniania kształtującego; · warsztat pracy z uczniem zdolnym i o specjalnych potrzebach edukacyjnych. |
Działania: | · liczba nauczycieli uczestniczących w zajęciach: 10 + 1
· warsztaty grupowe: 3 spotkania po 5h = 15h · konsultacje z ekspertem zewnętrznym: 12h dla wszystkich nauczycieli i dyrektora. |
Efekty | · zrealizowanie założonych celów;
· pełne zrealizowanie wskaźników (10 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji indywidualnych z ekspertem zewnętrznym). · Warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestnicy akceptowali ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych. |
Rekomendacje | · motywowanie nauczycieli do działania i wdrażania zmian;
· dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji w zespole; · promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy. · zaangażowanie i wsparcie ze strony dyrekcji w działania projektowe dają gwarancję dobrego klimatu pracy i pełnej realizacji nowych przedsięwzięć edukacyjnych. |
SORE | Magdalena Nowak |
Rok szkolny | 2014/2015 |
Temat II RPW | Szkoła promuje wartość edukacji |
Potrzeby nauczycieli | Nauczyciele dostrzegają konieczność podjęcia środków które uczynią z kameralnej przyjaznej uczniowi szkole z bogatą ofertą edukacyjną atrakcyjną propozycję. |
Cel ogólny | Kreowanie środowiska sprzyjającego edukacji i wychowaniu uczniów oraz umocnienie reputacji szkoły poprzez promowanie w środowisku potrzeby uczenia się. |
Cele szczegółowe | · poznanie przez nauczycieli różnorodnych form promowania szkoły, jej osiągnięć, sukcesów uczniów wewnątrz szkoły oraz w środowisku;
· pozyskanie przez nauczycieli informacji na temat potrzeb środowiska w zakresie proponowanej oferty edukacyjnej; · wzmocnienie kompetencji uczestników w zakresie komunikacji interpersonalnej. |
Działania | · liczba nauczycieli uczestniczących w zajęciach: 8 + 1
· warsztaty grupowe: 4 spotkania (3h+4h+4h+4h) = 15h · konsultacje z ekspertem zewnętrznym: 12h dla wszystkich nauczycieli i dyrektora |
Efekty | · zrealizowanie założonych celów;
· pełne zrealizowanie wskaźników (8 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji indywidualnych · warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestnicy akceptowali ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych. |
Rekomendacje | · motywowanie nauczycieli do działania i wdrażania zmian;
· doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji w zespole; · utrzymanie współpracy nauczycieli wszystkich przedmiotów w planowaniu i realizacji szeroko rozumianego procesu edukacyjnego w szkole; · promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy. |