Szkoła Podstawowa im. Ojca Św. Jana Pawła II w Mietkowie

SORE Agnieszka Hulewicz
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Budowa koncepcji pracy szkoły
Potrzeby nauczycieli Na podstawie rozmowy z Dyrektorem Szkoły – Panią Małgorzatą Komaniecką (11.02.2014r.),
spotkania z Radą Pedagogiczną (13.02.2014r.), warsztatu diagnostyczno-rozwojowego z zespołem zadaniowym (12.03.2014r.) wyłoniony został obszar rozwojowy szkoły.
Szkoła pracuje bardzo aktywnie, bierze udział w wielu projektach, min. Owoce w szkole, Szklanka mleka, Cyfrowa Szkoła, Szkoła Myśląca o Każdym, Aktywna Edukacja.
Po przedstawieniu tematów, w toku dyskusji Rada Pedagogiczna wraz z Dyrektorem placówki ustaliła, iż najbardziej interesującym i potrzebnym tematem doskonalenia jest temat 9: Budowa koncepcji pracy szkoły ze względu na to, iż już istniejąca koncepcja nie jest w pełni adekwatna do ciągle zmieniających się potrzeb, a niektórzy członkowie społeczności szkolnej nie identyfikują się z nią. Podczas warsztatu diagnostyczno – rozwojowego w dniu 12 marca 2014r., nauczyciele mieli za zadanie grupowo zdiagnozować potrzeby placówki. Podczas pracy ustalono,
iż nauczyciele są bardzo zaangażowani w pracę rozwój placówki, chcą tworzyć nową jakość pracy placówki we współpracy z rodzicami i uczniami, stąd temat wstępnie wybrany na Radzie Pedagogicznej został potwierdzony.

 

Cel ogólny ·       wypracowanie spójnej koncepcji pracy szkoły, uwzględniającej aktualne potrzeby, opartej na dyskusji angażującej całą
społeczność szkolną
Cele szczegółowe ·       opracowanie i wdrożenie narzędzi oraz procedur służących wspólnemu wypracowywaniu koncepcji pracy szkoły i określeniu pożądanych kierunków rozwoju przez całą społeczność szkolna;

·       opracowanie koncepcji pracy szkoły zgodnie z aktualnymi potrzebami;

·       wypracowanie przez nauczycieli procedury okresowego analizowania (dokonywania ewaluacji) i modyfikowania koncepcji pracy;

·       wypracowanie i dobór sposobów informowania o koncepcji pracy
i wprowadzanych zmianach;

·       stworzenie podstaw dla spójnego działania osób i organów odpowiedzialnych za realizację koncepcji pracy szkoły, promowanie kultury dialogu przydatnej w realizacji koncepcji.

Działania ·       nauczycieli objętych RPW

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW

·       4 warsztaty grupowe (15 godzin)

·       2 spotkania w ramach konsultacji z ekspertem (12 godzin)

·       zapewnione materiały szkoleniowe

·       zapewniona przerwa kawowa

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 2 spotkania w ramach konsultacji grupowych
z SORE (5 godzin)

·       5 spotkań w ramach konsultacji indywidualnych z SORE
(10 godzin)

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       Szkoła ma koncepcję pracy zgodną
z aktualnymi potrzebami.
Wszystkie dokumenty szkolne są spójne
z koncepcją pracy.
Szkoła skutecznie komunikuje koncepcję
pracy i jej zmiany członkom swojej społeczności.
Poszczególni członkowie społeczności szkolnej znają koncepcję pracy i identyfikują się z nią.
Zwiększyła się spójność działań podejmowanych przez różnych członków społeczności szkolnej, a co za tym idzie integracja wokół realizacji celów i zadań szkoły.
Rekomendacje ·       motywowanie zespołu do działania
i wdrażania zmian,

·       promowanie refleksyjnego myślenia
o własnej pracy,

·       kształtowanie świadomości konieczności
wprowadzania innowacyjnych metod pracy,
min. nowych technologii komunikacyjnych
w pracy z uczniami

·       motywowanie do podejmowania wysiłku
w celu rozwijania twórczego i kreatywnego myślenia wśród uczniów i nauczycieli.

 

 

SORE Agnieszka Hulewicz
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Praca z uczniem młodszym
Potrzeby nauczycieli ·       Na podstawie rozmowy z dyrektorem szkoły (09.09.2014r.), spotkania z Radą Pedagogiczną (11.09.2014r.), warsztatu diagnostyczno-rozwojowego z zespołem zadaniowym (22.09.2014r.
i 30.09.2014r.) wyłoniony został drugi obszar rozwojowy szkoły. 11.09.2014r. –
Rada Pedagogiczna, przedstawiono ponownie proponowane w projekcie tematy doskonalenia.
W toku dyskusji Rada Pedagogiczna wraz z Dyrektorem placówki ustaliła, iż najbardziej interesującym i potrzebnym tematem doskonalenia jest temat: Praca z uczniem młodszym,
ze względu na obniżenie wieku szkolnego nauczyciele zgłaszają potrzebę i chęć doskonalenia własnych kompetencji w zakresie: diagnozy oraz poznawania sposobów i rozwiązań umożliwiających nauczanie dzieci funkcjonujących na różnych poziomach.

·       Podczas warsztatu diagnostycznego ustalono, iż nauczyciele dostrzegają różnice w funkcjonowaniu i przyswajaniu wiedzy przez dzieci 6 i 7 letnie, w związku a czym obawiają się zaniżania poziomu w klasach dzieci 6 i 7 letnich. Temat wstępnie wybrany na Radzie Pedagogicznej został potwierdzony

Cel ogólny ·       przygotowanie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej do pracy z grupą o zróżnicowanym poziomie wiekowym oraz doskonalenie umiejętności nauczycieli II etapu edukacyjnego w obszarze pracy z dziećmi młodszymi.
Cele szczegółowe Szkoła ma koncepcję pracy zgodną z aktualnymi potrzebami.
Wszystkie dokumenty szkolne są spójne z koncepcją pracy.
Szkoła skutecznie komunikuje koncepcję pracy i jej zmiany członkom swojej społeczności.

Poszczególni członkowie społeczności szkolnej znają koncepcję pracy i identyfikują się z nią.

Zwiększyła się spójność działań podejmowanych przez różnych członków społeczności szkolnej, a co za tym idzie integracja wokół realizacji celów i zadań szkoły.

Działania ·       nauczycieli objętych RPW

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW

·       4 warsztaty grupowe (15 godzin)

·       3 spotkania w ramach konsultacji z ekspertem (12 godzin)

·       zapewnione materiały szkoleniowe

·       zapewniona przerwa kawowa

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 2 spotkania w ramach konsultacji grupowych
z SORE (5 godzin)

·       5 spotkań w ramach konsultacji indywidualnych z SORE (10 godzin)

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       Nauczyciele w sposób zaplanowany
diagnozują poziom myślenia matematycznego
i umiejętności językowych ucznia, dokonują
wyboru podręczników, które pozwalają
dzieciom sześcioletnim i siedmioletnim
w danej klasie pracować efektywnie,
w kompetentny i jasny sposób przedstawiają rodzicom założenia reformy, treści zawarte
w podstawie programowej oraz sposób ich realizacji w wybranym dla danej klasy pakiecie.

·       Nauczyciele w sposób planowy realizują nauczanie uwzględniające zróżnicowany poziom tempa pracy i możliwości percepcyjnych dzieci w różnym wieku, wspierają siebie nawzajem poprzez rozmowy w zespołach oraz organizowanie zajęć otwartych.

Rekomendacje ·       motywowanie zespołu do działania
i wdrażania zmian,

·       promowanie refleksyjnego myślenia
o własnej pracy,

·       kształtowanie świadomości konieczności
wprowadzania innowacyjnych metod pracy,
min. nowych technologii komunikacyjnych
w pracy z uczniami

·       motywowanie do podejmowania wysiłku
w celu rozwijania twórczego i kreatywnego myślenia wśród uczniów i nauczycieli

 

 

Category: Bez kategorii
Comments are disabled