SORE | Katarzyna Jankowska |
Rok szkolny | 2013/2014 |
Temat I RPW | Nauczyciel 45+” |
Potrzeby nauczycieli | · Dokształcenie nauczycieli w obszarze wykorzystania i obsługi nowych technologii szczególnie w zakresie pracy z dokumentami online
· Poznanie i utrwalenie sposobów radzenia sobie ze stresem, przeciwdziałanie symptomom wypalenia zawodowego · Rozwijanie umiejętności autoprezentacyjnych i technik komunikacyjnych |
Cel ogólny | Podniesienie jakości pracy nauczycieli „45+” poprzez wsparcie ich rozwoju osobistego , podniesienie kwalifikacji i zakresu umiejętności zawodowych |
Cele szczegółowe | · cele szczegółowe : doskonalenie umiejętności pracy z dokumentami online z wykorzystaniem dostępnych programów komputerowych.
· wspomaganie utrzymania kondycji psychofizycznej nauczycieli , podnoszenie i utrzymywanie na wysokim poziomie poczucia własnej wartości. · zapoznanie z profilaktyką i rozpoznawaniem symptomów chorób zawodowych |
Działania | · trafna i pogłębiona diagnoza potrzeb szkoły zakończona opracowanie RPW;
· objęcie nauczycieli wspomaganiem na podstawie RPW; dostarczenie opracowanych merytorycznie materiałów szkoleniowych; prowadzenie ewaluacji działań poprzez ankiety monitorujące, testy wiedzy , sprawozdanie z RPW; · określenie katalogu rekomendacji i sprecyzowanie przyszłego kierunku działań |
Efekty | · wypracowanie katalogu działań i procedur stosowanie których wpływa na jakość kondycji psychofizycznej nauczycieli i ich poczucie własnej wartości.
· podniesienie poziomu efektywnego radzenia sobie ze stresem i sytuacjami trudnymi. · ugruntowanie wiedzy na temat przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. · rozwój umiejętności stosowania technik autoprezentacyjnych oraz utrwalenie sposobów efektywnego komunikowania się. |
Rekomendacje | · promowanie zachowań przeciwdziałających wypaleniu zawodowemu nauczycieli.
· motywowanie zespołu do rozwoju osobistego. · doskonalenie w zakresie efektywnej współpracy i sprawnej komunikacji interpersonalnej. |
SORE | Katarzyna Jankowska |
Rok szkolny | 2014/2015 |
Temat II RPW | Ocenianie kształtujące |
Potrzeby nauczycieli | · Poznanie koncepcji oceniania kształtującego
· Zapoznanie z możliwościami globalnego wykorzystania tego systemu w ocenianiu uczniów · Rozwijanie umiejętności praktycznego używania technik oceniania kształtującego w kontakcie z rodzicami uczniów , mające na celu podniesienie poziomu i efektywności nauki dzieci oraz zwiększenie motywacji do pracy w szkole i poza nią |
Cel ogólny | Udoskonalenie procesu oceniania mające na celu wzmocnienie motywacji uczniów do nauki oraz podniesienie poczucia odpowiedzialności ucznia za efekty nauki |
Cele szczegółowe | · nabycie przez nauczycieli umiejętności posługiwania się technikami oceniania kształtującego.
· poszerzenie kompetencji nauczycieli w obszarze konstruowania i wykorzystywania informacji zwrotnej oraz komunikacji z rodzicami. Przygotowanie szkoły do wdrożenia systemu oceniania kształtującego. |
Działania | · po pogłębionej diagnozie potrzeb placówki podjęcie decyzji o temacie wspomagania i opracowanie II RPW;
· objęcie nauczycieli trzema formami doskonalenia (warsztaty, konsultacje indywidualne, konsultacje grupowe); · monitorowanie przebiegu realizacji II RPW; · przeprowadzenie ewaluacji działań |
Efekty | · usystematyzowanie i skatalogowanie wiedzy już posiadanej na temat oceniania kształtującego.
· zapoznanie nauczycielek z możliwościami które niesie za sobą wykorzystanie strategii oceniania kształtującego. · praktyczne zaadoptowanie technik oceniania kształtującego do potrzeb konkretnych przedmiotów . |
Rekomendacje | · motywowanie zespołu do dalszego poszerzania wiedzy na temat oceniania kształtującego.
· wspieranie nauczycielek w procesie sprawnego wykorzystywanie sytemu oceniania kształtującego. |