SORE | Magdalena Nowak |
Rok szkolny | 2013/2014 |
Temat I RPW | Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? |
Potrzeby nauczycieli | · Podczas diagnozy potrzeb nauczyciele wspólnie opowiedzieli się za możliwie szerokim potraktowaniem procesu edukacji.
· W opinii nauczycieli tylko kompleksowe działania mogą doprowadzić do sukcesu edukacyjnego wychowanków. |
Cel ogólny | Doskonalenie kompetencji uczestników projektu w zakresie diagnozowania oraz kierunkowego prowadzenia procesu edukacyjnego |
Cele szczegółowe | · wzbogacenie metod pracy z uczniem zdolnym oraz o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
· poszerzenie kompetencji uczestników w zakresie wczesnej diagnozy rozwoju i gotowości szkolnej ; · rozpoznawanie indywidualnych strategii uczenia się i dopasowanie metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych ucznia; · analizowanie wyników sprawdzianów, testów, wyciąganie wniosków i ich wdrażanie; · wykorzystanie dokumentacji szkoły do prawidłowego rozwoju emocjonalno-edukacyjnego ucznia (analiza WSO); · wspólne opracowanie i wdrożenie planu działań wspierającego angażowanie się uczniów w proces edukacyjny; · opracowanie teczki pracy wychowawcy; · krytyczna, ale konstruktywna ocena dotychczasowych działań pod kątem poprawy efektów nauczania i samokształcenia; · doskonalenie kompetencji interpersonalnych; · kształcenie umiejętności projektowania i wdrażania innowacji pedagogicznych i nowatorskich rozwiązań programowych; · rozszerzenie spektrum pomysłów na partnerstwo rodzic – szkoła; |
Działania | · 10 nauczycieli + dyrektor objętych RPW,
· diagnoza potrzeb i opracowanie RPW, · indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz, · zapewnione materiały szkoleniowe, · zapewniona przerwa kawowa, · pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz., · ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW |
Efekty | · zrealizowanie założonych celów;
· pełne zrealizowanie wskaźników (10 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji indywidualnych z ekspertem zewnętrznym). · warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestnicy akceptowali ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych. |
Rekomendacje | · motywowanie nauczycieli do działania i wdrażania zmian;
· dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji w zespole; · promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy. · zaangażowanie i wsparcie ze strony dyrekcji w działania projektowe dają gwarancję dobrego klimatu pracy i pełnej realizacji nowych przedsięwzięć edukacyjnych |
SORE | Magdalena Nowak |
Rok szkolny | 2014/2015 |
Temat II RPW | Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych – bezpieczny Internet |
Potrzeby nauczycieli | · Nauczyciele chcieliby: wzmocnić swój wwarsztat pracy o umiejętność pełniejszego wykorzystania narzędzi informatycznych.
· Do przygotowania i prowadzenia zajęć lekcyjnych oraz Przeanalizować sytuacje Prawna ffunkcjonowania szkoły na linii nauczyciel –uczeń-rodzic |
Cel ogólny | zwiększenie efektywnego wykorzystania TIK w ramach nieinformatycznych zajęć dydaktycznych; zwiększenie świadomości prawnej w zakresie szeroko rozumianego prawa oświatowego. |
Cele szczegółowe | · wyposażenie nauczycieli w wiedzę i umiejętności z zakresu TIK pomocne w przygotowaniu i prowadzeniu zajęć lekcyjnych – z uwzględnieniem programu EXEL w przygotowaniu i prowadzeniu zajęć; · nabywanie doświadczenia w aktywnym kształtowaniu umiejętności uczniowskich związanych z wykorzystaniem zasobów Internetu oraz programów edukacyjnych – stworzenie katalogu filmów i gier edukacyjnych dostosowanych do poziomu szkoły podstawowej; · analiza dokumentacji szkolnej (prawa wewnątrzszkolnego) pod kątem spójności z prawem powszechnie obowiązującym – opracowanie schematu programu wychowawczo-profilaktycznego dla szkoły; · rozwiązywanie kazusów dotyczących różnorodnych sytuacji związanych z pracą nauczyciela, wychowawcy, pedagoga szkolnego oraz dyrektora szkoły |
Działania | · 10 nauczycieli + dyrektor objętych RPW,
· diagnoza potrzeb i opracowanie RPW, · indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz +12 godz, · zapewnione materiały szkoleniowe, · zapewniona przerwa kawowa, · pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz., · ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW |
Efekty | · osiągnięcie założonych celów;
· pełne zrealizowanie wskaźników (10 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji indywidualnych z ekspertem zewnętrznym). · Zajęcia odbywały się w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestnicy akceptowali ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych. |
Rekomendacje | · motywowanie nauczycieli do działania i wdrażania zmian;
· dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji w zespole; · promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy. · zaangażowanie i wsparcie ze strony dyrekcji w działania projektowe dają gwarancję dobrego klimatu pracy |