Szkoła Podstawowa w Rogowie Sobóckim

SORE Magdalena Nowak
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?
Potrzeby nauczycieli ·       Podczas diagnozy potrzeb nauczyciele wspólnie opowiedzieli się za możliwie szerokim potraktowaniem procesu edukacji.

·       W opinii nauczycieli tylko kompleksowe działania mogą doprowadzić do sukcesu edukacyjnego wychowanków.

Cel ogólny Doskonalenie kompetencji uczestników projektu w zakresie diagnozowania oraz kierunkowego prowadzenia procesu edukacyjnego
Cele szczegółowe ·       wzbogacenie metod pracy z uczniem zdolnym oraz o specjalnych potrzebach edukacyjnych;

·       poszerzenie kompetencji uczestników w zakresie wczesnej diagnozy rozwoju i gotowości szkolnej ;

·       rozpoznawanie indywidualnych strategii uczenia się i dopasowanie metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych ucznia;

·       analizowanie wyników sprawdzianów, testów, wyciąganie wniosków i ich wdrażanie;

·       wykorzystanie dokumentacji szkoły do prawidłowego rozwoju emocjonalno-edukacyjnego ucznia (analiza WSO);

·       wspólne opracowanie i wdrożenie planu działań wspierającego angażowanie się uczniów w proces edukacyjny;

·       opracowanie teczki pracy wychowawcy;

·       krytyczna, ale konstruktywna ocena dotychczasowych działań pod kątem poprawy efektów nauczania i samokształcenia;

·       doskonalenie kompetencji interpersonalnych;

·       kształcenie umiejętności projektowania i wdrażania innowacji pedagogicznych i nowatorskich rozwiązań programowych;

·       rozszerzenie spektrum pomysłów na partnerstwo rodzic – szkoła;

Działania ·       10 nauczycieli + dyrektor objętych RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz,

·       zapewnione materiały szkoleniowe,

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz.,

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       zrealizowanie założonych celów;

·       pełne zrealizowanie wskaźników (10 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji indywidualnych z ekspertem zewnętrznym).

·       warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestnicy akceptowali ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych.

Rekomendacje ·       motywowanie nauczycieli do działania i wdrażania zmian;

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji w zespole;

·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy.

·       zaangażowanie   i wsparcie ze strony dyrekcji w działania projektowe dają gwarancję dobrego klimatu pracy i pełnej realizacji nowych przedsięwzięć edukacyjnych

 

 

SORE Magdalena Nowak
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych – bezpieczny Internet
Potrzeby nauczycieli ·       Nauczyciele chcieliby: wzmocnić swój wwarsztat pracy o umiejętność pełniejszego wykorzystania narzędzi informatycznych.

·       Do   przygotowania i prowadzenia zajęć lekcyjnych oraz   Przeanalizować sytuacje Prawna ffunkcjonowania szkoły na linii nauczyciel –uczeń-rodzic

Cel ogólny zwiększenie efektywnego wykorzystania TIK w ramach nieinformatycznych zajęć dydaktycznych; zwiększenie świadomości prawnej w zakresie szeroko rozumianego prawa oświatowego.
Cele szczegółowe ·       wyposażenie nauczycieli w wiedzę i umiejętności z zakresu TIK pomocne w przygotowaniu i prowadzeniu zajęć lekcyjnych – z uwzględnieniem programu EXEL
w przygotowaniu i prowadzeniu zajęć;

·       nabywanie doświadczenia w aktywnym kształtowaniu umiejętności uczniowskich związanych z wykorzystaniem zasobów Internetu oraz programów edukacyjnych – stworzenie katalogu filmów i gier edukacyjnych dostosowanych do poziomu szkoły podstawowej;

·       analiza dokumentacji szkolnej (prawa wewnątrzszkolnego) pod kątem spójności z prawem powszechnie obowiązującym – opracowanie schematu programu wychowawczo-profilaktycznego dla szkoły;

·       rozwiązywanie kazusów dotyczących różnorodnych sytuacji związanych z pracą nauczyciela, wychowawcy, pedagoga szkolnego oraz dyrektora szkoły

Działania ·       10 nauczycieli + dyrektor objętych RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz +12 godz,

·       zapewnione materiały szkoleniowe,

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz.,

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       osiągnięcie założonych celów;

·       pełne zrealizowanie wskaźników (10 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji indywidualnych z ekspertem zewnętrznym).

·       Zajęcia odbywały się w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestnicy akceptowali ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych.

Rekomendacje ·       motywowanie nauczycieli do działania i wdrażania zmian;

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji w zespole;

·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy.

·       zaangażowanie   i wsparcie ze strony dyrekcji w działania projektowe dają gwarancję dobrego klimatu pracy
i pełnej realizacji nowych przedsięwzięć edukacyjnych.

 

 

Category: Bez kategorii
Comments are disabled