Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół w Brzeziej Łące im. Noblistów Polskich

SORE Katarzyna Szafulska
Rok szkolny 2013/2014
Temat I RPW Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?”
Potrzeby nauczycieli Nauczyciele planują nabyć umiejętności kształtowania programu wychowawczego szkoły tak, aby w planie pracy wychowawczej zaplanowane zostały działania służące osiąganiu przyjętych celów.
Cel ogólny Wypracowanie narzędzi służących kształtowaniu postaw uczniów zgodnych z systemem wartości promowanym
w szkole oraz zgodnych z oczekiwaniami rodziców
i środowiska.
Cele szczegółowe ·       refleksja społeczności szkolnej nad koncepcją pracy szkoły, sprecyzowanie i opisanie systemu wartości,

·       określenie – w oparciu o ten system – modelu absolwenta,

·       nabycie przez nauczycieli umiejętności kształtowania programu wychowawczego szkoły tak, aby w planie pracy wychowawczej zaplanowane zostały działania służące osiąganiu przyjętych celów,

·       doskonalenie przez wychowawców i nauczycieli umiejętności współpracy w podejmowanych działaniach i procesach wychowawczych,

·       integracja nauczycieli, uczniów, rodziców i partnerów szkoły wokół zadań służących kształtowaniu postaw uczniów i rozwojowi szkoły,

·       poznanie prawnych aspektów, co do postaw uczniowskich,

·       nabycie umiejętności motywowania rodziców do włączania się w proces kształtowania postaw we współpracy ze szkołą

Działania ·       10 nauczycieli + dyrektor objętych RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz,

·       zapewnione materiały szkoleniowe,

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz.,

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem,

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe,

·       w pełni zrealizowane wskaźniki (10 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji z ekspertem zewnętrznym).

·       warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestniczki akceptowały ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych.

Rekomendacje ·       motywować zespół do działania i wdrażania zmian,

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji,

·       promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy,

·       pracować nad rozpoznaniem potencjału zespołu
i wykorzystać możliwości wymiany wiedzy
i doświadczeń między nauczycielami,

·       wspólnie budować system wymiany informacji i udzielania komentarza, informacji zwrotnej dla ucznia i rodziców,

·       wdrażać zespół do refleksji nad własną pracą i pracą szkoły, oraz oceny własnych kompetencji dydaktycznych i wychowawczych,

·       zwiększyć starania dotyczące nauki kompetencji społecznych

 

 

SORE Katarzyna Szafulska
Rok szkolny 2014/2015
Temat II RPW Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki
Potrzeby nauczycieli Nauczycielom bardzo zależało, żeby temat warsztatu realizowany był z uwzględnieniem ucznia zdolnego i ucznia trudnego wychowawczo. Oprócz metod motywujących do nauki, nauczyciele chcieli również poznać metody angażujące i mobilizujące ucznia do pracy podczas lekcji. Nauczyciele mieli nadzieję, że wybrana oferta doskonalenia pozwoli im na lepszą organizację pracy podczas lekcji, sprzyjającą osiąganiu sukcesów przez uczniów i nauczycieli
Cel ogólny Zwiększenie efektywności procesów edukacyjnych poprzez podniesienie kompetencji nauczycieli i uczniów w zakresie technik nauczania i uczenia się   oraz metod motywowania nauki
Cele szczegółowe ·       poszerzenie warsztatu pracy nauczycieli w zakresie technik nauczania oraz metod aktywizujących,

·       sukcesywne wdrażanie do praktyki szkolnej nowych metod motywowania uczniów do pracy oraz technik uczenia się zwiększających odpowiedzialność osobistą za rozwój,

·       wypracowanie w zespołach nauczycielskich katalogu sposobów motywowania uczniów,

·       nabycie przez nauczycieli umiejętności właściwego doboru czynników motywujących w zależności od ucznia, sytuacji, kontekstu – wypracowanie metod jak motywować ucznia nie stawiając mu oceny i jak rozmawiać z rodzicem , aby odczuwał potrzebę motywowania swojego dziecka i wiedział jak to robić

·       opracowanie i nabycie umiejętności skutecznego stosowania technik relaksacyjnych,

·       doskonalenie umiejętności pracy zespołowej przez nauczycieli i uczniów.

Działania ·       10 nauczycieli + dyrektor objętych RPW,

·       diagnoza potrzeb i opracowanie RPW,

·       indywidualne oraz grupowe formy doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, konsultacje) – 15 godz+12 godz,

·       zapewnione materiały szkoleniowe,

·       zapewniona przerwa kawowa,

·       pomoc w przełożeniu na praktykę szkolną – konsultacje SORE – 15 godz.,

·       ewaluacja działań (testy wiedzy, ankiety monitorujące jakość projektu, wskaźniki projektu na poziomie placówki) i sprawozdanie z RPW

Efekty ·       wnikliwa i trafna diagnoza – co potwierdziły przeprowadzone w ramach projektu ankiety oraz rozmowy z nauczycielami i dyrektorem,

·       zrealizowany cel główny i cele szczegółowe,

·       w pełni zrealizowane wskaźniki (10 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji z ekspertem zewnętrznym)

·       warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestniczki akceptowały ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych.

Rekomendacje ·       motywować zespół do działania i wdrażania zmian,

·       dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji,

·       pracować nad rozpoznaniem potencjału zespołu i wykorzystać możliwości wymiany wiedzy i doświadczeń między nauczycielami,

·       wspólnie budować system wymiany informacji i udzielania komentarza, informacji zwrotnej dla ucznia i rodziców,

·       wdrażać zespół do refleksji nad własną pracą i pracą szkoły, oraz oceny własnych kompetencji dydaktycznych i wychowawczych,

 

 

Category: Bez kategorii
Comments are disabled