SORE | Magdalena Nowak |
Rok szkolny | 2013/2014 |
Temat I RPW | Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? |
Potrzeby nauczycieli | · Jako doświadczeni pedagodzy nauczyciele widzą konieczność doskonalenia swojego warsztatu pracy poprzez wzbogacenie go o nietypowe formy koncentrujące uwagę ucznia, motywując go do pracy – uwzględniając jego ograniczenia fizyczne i psychiczne.
· W bieżącym roku szkolnym uczestnicy projektu widzą potrzebę zintensyfikowania działań zmierzających do szeroko rozumianego sukcesu edukacyjnego swoich wychowanków. |
Cel ogólny | Wzmocnienie kompetencji uczestników projektu w zakresie kreowania procesu edukacyjnego. |
Cele szczegółowe | · poznanie aktywnych metod nauczania i wykorzystanie ich w pracy z zespołem klasowym o zróżnicowanym potencjale intelektualnym;
· poznanie technik uczenia się i metod motywujących uczniów do nauki; · rozpoznawanie stylów uczenia się i efektywne dobieranie metod pracy; · poznanie elementów technik szybkiego czytania · poznanie elementów oceniania kształtującego; · wzbogacenie warsztatu pracy z uczniem zdolnym · budowanie relacji w grupie, diagnoza grupy. |
Działania: | · liczba nauczycieli uczestniczących w zajęciach: 11 + 1
· warsztaty grupowe: 3 spotkania po 5h = 15h · konsultacje z ekspertem zewnętrznym: 12h dla wszystkich nauczycieli i dyrektora |
Efekty | · zrealizowanie założonych celów;
· pełne zrealizowanie wskaźników (11 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji indywidualnych z ekspertem zewnętrznym). · warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestnicy akceptowali ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych. |
Rekomendacje | · motywowanie nauczycieli do działania i wdrażania zmian kierowanych na pracę z uczniami o zróżnicowanym potencjale intelektualnym;
· dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji w zespole; · promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy. |
SORE | Magdalena Nowak |
Rok szkolny | 2014/2015 |
Temat II RPW | Ocenianie kształtujące |
Potrzeby nauczycieli | Uczestnicy projektu chcieliby wzmocnić wpływ oceniania na przebieg procesów edukacyjnych. Ocena jako adekwatne narzędzie określające poziom osiągnięć edukacyjnych stanowi podstawę planowania indywidualnego procesu edukacyjnego. |
Cel ogólny | Stopniowe wprowadzenie systemu oceniania kształtującego, który zwiększy motywację uczniów oraz ich poczucie odpowiedzialności za proces edukacyjny i osiągnięcia edukacyjne |
Cele szczegółowe | · nabycie przez nauczycieli wiedzy na temat metod oceniania kształtującego;
· poszerzenie kompetencji w obszarze stosowania informacji zwrotnej w ocenianiu oraz w komunikacji z rodzicami; · przygotowanie szkoły do wdrażania w praktyce oceniania kształtującego lub wybranych jego elementów; · nabycie przez nauczycieli kompetencji w obszarze gromadzenia i analizowania danych dotyczących skuteczności wprowadzanych metod. |
Działania | · liczba nauczycieli uczestniczących w zajęciach: 9 + 1
· warsztaty grupowe: 4 spotkania ( 3h+4h+4h+4h) = 15h · konsultacje z ekspertem zewnętrznym: 12h dla wszystkich nauczycieli i dyrektora |
Efekty | · osiągniecie założonych celów;
· pełne zrealizowanie wskaźników (9 nauczycieli odbyło 15h warsztatów i 12h konsultacji indywidualnych z ekspertem zewnętrznym). · warsztaty i konsultacje przebiegały w atmosferze życzliwości, realizowały zamierzenia RPW, uczestnicy akceptowali ich przebieg, co wykazały wyniki ankiet końcowych. |
Rekomendacje | · zwiększenie udziału uczniów na zajęciach, również w formalnym aspekcie lekcji (wspólne ustalenie kryteriów oceniania, celów lekcji, efektywna informacja zwrotna, samoocena, ocena koleżeńska itp.);
· dalsze doskonalenie w zakresie współpracy i dobrej komunikacji w zespole; · promowanie refleksyjnego myślenia o własnej pracy. · Poruszana na zajęciach problematyka stała się szczególnie aktualna w kontekście zmian w prawie oświatowym w roku szkolnym 2015/2016. |