WARSZTATY DLA DZIECI I RODZICÓW Razem Damy Radę!
Drogi Rodzicu!
jeśli chcesz skutecznie porozumiewać się ze swoim dzieckiem, poprawić waszą relację oraz nauczyć się jak wspierać rozwój umiejętności emocjonalno-społecznych swej pociechy,
to zapraszamy Cię serdecznie razem z dzieckiem na cykl grupowych zajęć warsztatowych.
DLA KOGO ?
Zajęcia dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej wraz z rodzicami.
Dokładnie: dla par 1 rodzic-1 dziecko.
Ilość miejsc ograniczona.
CO?
Tematyka zajęć będzie obejmowała m.in. rozpoznawanie, nazywanie i radzenie sobie z uczuciami, rozumienie i komunikowanie swoich potrzeb, określanie własnych granic i szanowanie granic innych osób, wspólne rozwiązywanie problemów.
JAK?
Zajęcia będą miały charakter głównie warsztatowy, co oznacza ćwiczenia , gry, zabawy i dyskusje oraz krótkie prezentacje w nauczanej tematyce.
Grupa liczyć będzie 5-6 par rodzic-dziecko, czyli 10-12 osób.
GDZIE ?
Czernica – gabinet zamiejscowy Powiatowego Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych,
Wrocławska 78, 55-003 Czernica (budynek GOPS-u)
KIEDY?
Zaczynamy po feriach – dokładny termin podamy wkrótce.
Zajęcia odbywać się będą w poniedziałki w godz. 16.30-18.30.
Odbędzie się 5 spotkań.
REKRUTACJA
Termin zgłoszeń do 13.02.2022 r.
O przyjęciu do grupy decyduje kolejność zgłoszeń oraz rozmowa kwalifikacyjna.
Zgłoszenia na adresy mailowe prowadzących:
jagoda.ziober-pekalska@pzp.edu.pl
marta.tecza@pzp.edu.pl
Serdecznie zapraszamy !!!
Ruszyła Grupa Edukacyjno – Terapeutyczna w Czernicy
Od października 2021 r w ramach Programu Profilaktyki Zdrowia Psychicznego Dzieci i Młodzieży uruchomiliśmy pierwszą edycję Grupy edukacyjno – terapeutycznej z elementami bajkoterapii i sensoryki dla dzieci w wieku 5-7 lat.
Wsparcie adresowane jest dla dzieci ujawniających trudności w osiągnięciu dojrzałości społeczno-emocjonalnej, lub zahamowanych emocjonalnie.
Cel spotkań: pomoc w odblokowaniu lub uruchomienie zahamowanych procesów rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego dziecka, nawiązanie relacji społecznych.
Zajęcia odbywają się w gabinecie zamiejscowym Zespołu Poradni w Czernicy, ul. Wrocławska 78 budynek GOPS, telefon 71 381 95 28, we wtorki w godzinach 14:30-15:30
Osoby zainteresowane udziałem w kolejnych edycjach proszone są o zapisywanie się na liście rezerwowej w Kancelarii Poradni, najlepiej mailowo pod adresem kancelaria@pzp.edu.pl; bądź telefonicznie 71 722 20 02.
.
Szkoła dla Rodziców i Wychowawców
4 października 2021r. w ramach Programu Wychowawczego Wsparcia Rodzin rozpoczyna się cykl zajęć warsztatowych z zakresu umiejętności wychowawczych dla Rodziców, w oparciu o program J. Sakowskiej „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców”. Zajęcia obejmują 10 cotygodniowych spotkań, odbywają się w gabinecie zamiejscowym Poradni w Czernicy.
Osoby zainteresowane udziałem w kolejnych edycjach proszone są o zapisywanie się na liście rezerwowej w Kancelarii Poradni, najlepiej mailowo pod adresem kancelaria@pzp.edu.pl; bądź telefonicznie 71 722 20 02.
,
WYWIAD Z NAUCZYCIELAMI – NAUCZANIE MATEMATYKI
DZIECI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU LEKKIM
Szanowni Państwo, Rodzice dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i Nauczyciele uczący – szczególnie w szkołach masowych,
W Państwa ręce oddaję ten krótki wywiad. Dotyczy on nauczania matematyki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.
Autorami wypowiedzi są dwie osoby …..
ZAMIAST TRENINGU – DYSLEKSJA
Czy to możliwe?
Tytuł celowo jest prowokujący ale to prawda, że po dysleksję zgłasza się całkiem liczna grupa osób. Niektórzy są mocno rozczarowani, że diagnosta jej nie stwierdza.
Wiemy (my diagności), że stwierdzenie dysleksji rozwiązuje niektóre ważne problemy. I popieramy te rozwiązania, jednak pod warunkiem, że dysleksja rzeczywiście występuje; i że nie wynika z braku treningu.
Krótki poradnik jak odrabiać lekcje z dzieckiem
Wskazówki dla rodziców, nauczycieli i uczniów
- Ćwiczenia rozwijające dla dzieci przedszkolnych
- ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej
- ćwiczenia orientacji przestrzennej
- ćwiczenia percepcji wzrokowej
- ćwiczenia ogólnorozwojowe
- ćwiczenia usprawniające czynności motoryczne
- lista wskaźników dojrzałości szkolnej
- Nasze dziecko lubi pisać, ponieważ
- zabawy słuchowe
- Ćwiczenia w pisaniu i czytaniu
- czytanie na raty
- ćwiczenia ortograficzne dla dzieci
- ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem
- dyktando w 10 punktach
- jak trenować szybkie czytanie
- literatura do ćwiczeń dla dzieci z klas IV
- mnemotechniki w nauce ortografii
- ortografia – samodzielna praca uczniów starszych
- pismo biblioteczne
- rodzaje ćwiczeń w cichym czytaniu ze zrozumieniem
- zasady pracy z zeszytami „Ortograffiti”
- Leworęczność
- Porady wychowawcze
- ADHD – jak pomóc dziecku
- bezpieczny internet – list do uczniów
- dzieci zahamowane emocjonalnie – wskazówki
- oda do rodzica – nie psuj mnie
- prawa dziecka
- wskazówki dla rodziców dzieci wybierających szkołę ponadgimnazjalną
- wskazówki do pracy z nadpobudliwym uczniem
- zalecenia dla nauczyciela dziecka z ADHD
- zamiast karania
- zasady pracy z dzieckiem nadpobudliwym
- artykuł o wychowaniu wg Korczaka
- Rozwój języka i artykulacji
- dyslalia ankyloglosyjna
- kiedy do logopedy
- normy rozwoju artykulacji
- poradnik dla rodziców dzieci w wieku 0 do 3 lat
- rozwój mowy od narodzin do 7 roku życia
- Techniki uczenia się
- doskonalenie pamięci potrzebnej do efektywnej nauki
- mapy myśli, czyli twórcze notatki
- umiejętność koncentracji uwagi
- Mutyzm wybiórczy